Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhään liikkeitä tunteneita?

06.06.2006 |

Ajattelin vaan kysellä, että onko muita, joilla vauvan liikkeet on tuntuneet vasta myöhään? Tuntuu jotenkin, että kaikki tuntee liikkeet kauhean aikaisin, tyyliin viimeistään rv 18...

Mä kun en ole vieläkään oikein havainnut mitään. Tosin viimeksi neuvolassakin sanoi, ettei kannata huolestua, jos ei vielä viikolla 20 tunnu. Kai se siitä kasvaa ja alkaa tuntumaan. Ja meillä on tänään rakenneultra, joten siellä ainakin saadaan varmistus asiaan, toivottavasti kaikki on ok. Mutta sais kaveri silti alkaa tuntumaan ;)

t. Ope + Ahaa rv 20+1

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin tästä kolmannesta lapsesta liikkeet vasta joskus 22 tai enemmän viikolla, sitä ennen epäilin pari viikkoa. Rakenneultrassa näkyi, että istukka on etuseinässä, joten se pehmensi hyvin liikkeet. Nyt niitä liikkeitä tuntuukin sitten jo niin paljon ja voimakkaana, että toivon pääseväni synnärille mahdollisimman pian...

Heddastiina 35+4

Vierailija
2/2 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv 18+5 ja tästä toisesta rv 19 tasan. Eli ei mennyt edes niin kuin " piti" , että olisin tuntenut liikkeet toisesta aikaisemmin kuin ekasta... Mulla on molemmilla kerroilla mennyt niin, että heti ekojen liikkeiden jälkeen olen tuntenut liikkeet säännöllisesti ja todella selvinä, ei siis mitään " perhosten siipiä" tai kuplia täällä ;) Ehkä johtuu osittain siitä, että en ole noita pienempiä merkkejä (joita ehkä tullutkin?) pitänyt vielä liikkeinä. Minulla ainakin on mahassa tuntemuksia ei-raskaanakin, joten vaikea on niistä " jotain tuntuu mutta mitä?" tilanteista päättää, että nuo oli nyt vauvaa, eikä omia suolen liikkeitä ;)

Tuon oman mielenlaadun lisäksi liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa sitten miljoona muutakin asiaa. Istukan sijainti, vauvan aktiivisuus ja vaikka mikä. Mulla olisi noidenkin asioiden tiimoilta ollut ns. optimaalinen tilanne tuntea liikkeet aikaisin, sillä molemmissa raskauksissa istukka ollut takaseinässä ja aina ultrattaessa vauvat liikkuneet hurjasti! Ja sitten kun ne liikkeet on alkaneet tuntua, niitä on tosiaan tullut paljon, ikinä ei ole liikkeitä tarvinnut laskea.

Odottele ihan rauhallisin mielin. Kyllä ne liikkeet sieltä tulee, aikanaan.

Marrastoive rv 19+2 joka kokonaista 2 päivää on saanut nauttia vauvan moksaisuista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla