Nolostuttaako sinua kävellä aivan yksin kadun yli jos liikennevaloissa seisoo useita autoja?
Minua nolotti eilen. Leveä katu ja viisi kaistaa jossa autoja ja minä yksin ylittämässä katua. En vain haluaisi tehdä sitä ihan yksin, jo toinen siinä samaan aikaan helpottaisi.
Kommentit (30)
Kuule ei niitä autoilijoita kiinnosta yhtään sinä ja miltä näytät ja mistä tulet ja mitä teet. Kunhan menet siitä pois tieltä niin pääsevät jatkamaan päiväänsä.
Ei nolota, tuollaisessa tilanteessa olen onnellinen siitä, että risteyksessä on liikennevalot. Muuten ei pääsisi ikinä tien yli.
Juu, ne kaikki istuu siellä autoissaan ja tuijottaa minua. Pelkään, että alan kompuroimaan ja sitähän ne siellä silmä kovana vahtiikin. Tosi hermostuttavaa! =D
Ja mistä tiedän, että ne tuijottaa? No siitä, että minä itsekin teen niin kun olen auton ratissa.
Ei nolota. Ne on ne liikennesäännöt ja valojen vaihtuminen oikeuksia käyttää tienosaa vuorollaan. Ketuttas joutua seisomaan odottamassa tuntikausia, jos ylitykseen tarvitaan aina joku muukin kuin itse.
Ihana 😊 ei kyllä nolota, mutta nyt jatkossa varmaan mietin asiaa kun ylitän tietä 😆
Risteyksissä jalankulkijoiden valot on rytmitetty niin että samaan aikaan toisten kaistojen autotkin pääsee liikkumaan joten niille olisi näkynyt jokatapauksessa punaiset vaikka siinä ei olisi ketään ollut seisomassa vieressä.
Tulipa mieleen. Olin teini-ikäinen ja talutin meille vastikään tullutta koiranpentua. Ylitin katua kun pentu yhtäkkiä päättikin tehdä täyden stopin ja kävi makaamaan keskelle tietä. Kyllä siinä teini-ikäistä hävetti kun piti koota se koira syliin ja kantaa yli :D
Ei ne sun takia seiso valoissa, vaan että muista suunnista auton pääsee välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei niitä autoilijoita kiinnosta yhtään sinä ja miltä näytät ja mistä tulet ja mitä teet. Kunhan menet siitä pois tieltä niin pääsevät jatkamaan päiväänsä.
Kyllähän suomalaiset on melkosia kyyläjiä👀
Jos ovat automaattivalot, ei hävetä. Jos olen itse painanut nappia, silloin hävettää. Pyrin aina odottamaan, että autoja olisi vähemmän, jottei heidän tarvitse minun takiani pysähtyä.
Se on kyllä noloa, jos olen napista painanut itselleni vihreän ja tämä pysäyttää autoliikenteen. Erityisestihän näitä nappeja on, jos mistään muualta ei tule liikennettä. Eli valot on vaan katua ylittävien kävelijöiden varalta.
Eli ei aina muualta tulevat autot edes hyödy.
Mulla on iso liikennevaloton risteys lähikauppaan mennessä ja yleensä kiroan siinä mielessäni kun kukaan ei pysähdy ja anna tietä. Nyt on kuitenkin polvi sökönä ja lähinnä toivon ettei kukaan pysähdy koska en pääse nopeasti tien yli ja pysähtyneen auton viereistä kaistaa tulee usein auto joka ei pysähdy. Eli ei nolota yhtään, mutta lievästi hirvittää lähteä nilkuttamaan tien yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suomalaiset on melkosia kyyläjiä👀
Aijaa. No hyi sitten. Itse ratissa lähinnä odotan, että tyyppi menee pois tieltä ja voin jatkaa ajamista. En jää miettimään kadun ylittäjän uniikkiutta.
Kyllä on niitäkin liikennevaloja, jotka on sijoitettu pelkästään jalankulkijoita ajatellen. Esim. tässä lähellä on koulu ja juuri sen kohdalla isommalla tiellä on liikennevalot pelkästään "ylisuuntaisesti". Samassa risteyksessä on kaksi pienempääkin katua, mutta niille ei ole valoja. Valot on punaiset kunnes painaa sitä nappia.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleen. Olin teini-ikäinen ja talutin meille vastikään tullutta koiranpentua. Ylitin katua kun pentu yhtäkkiä päättikin tehdä täyden stopin ja kävi makaamaan keskelle tietä. Kyllä siinä teini-ikäistä hävetti kun piti koota se koira syliin ja kantaa yli :D
Minä olin keskikaupungilla veljen keskenkasvusen kultasennoutajan kanssa. Perjantain neljän ruuhkassa lähettiin ylittämään katua vihreillä kun tämä jo lähes täysi kasvuinen mutta lapsenmielinen kaveri päätti jäädä pokkana pissalle keskelle suojatietä. Punaset kerkes vaihtumaan kun minä yritin kiskoa mutta matka jatkui vasta kun rakko oli tyhjä ja jätkä lähti lampsimaan eikä tajunut että tilanteessa oli mitään erikoista:D Yllättävää kyllä kukaan ei painanut torvea tai kaahanut ohi vaan saatiin osaksemme vaan huvittuneen ystävällisiä hymyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin keskikaupungilla veljen keskenkasvusen kultasennoutajan kanssa. Perjantain neljän ruuhkassa lähettiin ylittämään katua vihreillä kun tämä jo lähes täysi kasvuinen mutta lapsenmielinen kaveri päätti jäädä pokkana pissalle keskelle suojatietä. Punaset kerkes vaihtumaan kun minä yritin kiskoa mutta matka jatkui vasta kun rakko oli tyhjä ja jätkä lähti lampsimaan eikä tajunut että tilanteessa oli mitään erikoista:D Yllättävää kyllä kukaan ei painanut torvea tai kaahanut ohi vaan saatiin osaksemme vaan huvittuneen ystävällisiä hymyjä.
:)
Koirat❤️
Meillä on katse eri suuntaan, meno eri suuntaan, joten en edes ajattele että minun menemiseni mitenkään vaikuttaa muiden elämään.
Lintu lentää ohitse, eihän sitäkään kukaan tuijottele.
Jos joku jäisi minun menoani kiroamaan, niin sääli, kurjaa että hänellä niin huono päivä että tarvitsee rattia takoa.
Muutama muukin ihminen maailmassa joilla on kurja päivä. Mieluummin ajattelen vain niitä, joiden kurjaan päivään voin vaikuttaa helpottamalla sitä.
Tuo vaatii todella erikoiset aivot..
Ei nolota, vaikka kyllähän se vähän huvittavalta tuntuu jos yhden jalankulkijan takia joutuu moni pysähtymään.