Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syyllisyys äitiyslomalla

Vierailija
05.12.2019 |

Onko normaalia tuntea syyllisyyttä äitiyslomalla ettei tee töitä? Tuntuu, että kaikkialta vain viestitään, että pitäisi tehdä töitä ja ihmetellään, kun en ole työpaikalla.

Sitten puhutaan, että syntyvyys laskee, no miksiköhän, nainen ei saa pitäää enää äitiyslomaa vaan lapsen hoidon ohessa hänen oletetaan osallistuvan täyspainoisesti töihin kuten ennenkin.

Mies voi jatkaa vain töitä, mutta nainen saa kaksinkertaisen vastuun.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme sulta vaatii töitä äitiyslomalla?

Vierailija
2/3 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tunne mitään syyllisyyttä :,D kannattaisiko vähän parantaa omaa itsetuntoa ettei kiinnostaisi niin paljon mitä joku kuu ajattelee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin työtön äitiyslomallani ja ajattelin, että äitiysloma on yhteiskunnallisestikin katsoen hyvä syy olla kotona vauvaa ja uutta veronmaksajaa hoitamassa. Imetyskin meni juuri kuten WHO neuvoo. Koti hoitui samalla ja puoliso oli tyytyväinen. En siis tuntenut syyllisyyttä. 

Mutta sitten alkoi ahdistaa, kun en meinannut työllistyä millään ja vauva hiukan kasvoi. Kaikki (isovanhemmat, kaverit, neuvola, leikkipuiston tutut) alkoivat kysellä siinä vuoden sisällä, että koska palaat töihin ja eikös olisi aika jo viedä lapsi päivähoitoon sosiaalistumaan jne. Lapsi tuntui niin pieneltä vielä, kun ei osannut puhua eikä kävelläkään, että tuollainen pikku ressu pitäisi kotoa työntää isoon maailmaan selviämään. Vain siksi että äiti olisi kunnon kansalainen maineeltaan. Silloin syyllistyin pahasti: olin työtön, turha ja kuluerä yhteiskunnalle. Lapsi pitää viedä nauttimaan parempaa hoitoa päiväkotiin ja pian!

Angst.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä