Miten housuvaipan kanssa onnistuu kakkapesu?
Tiedän, että ne saa revittyä sivusta auki, mutta en ole koskaan vielä saanut revittyä housuvaippaa yhdellä kädellä auki samalla, kun toisella kädellä kannattelen lasta lavuaarin päällä. Joten neuvokaa miten onnistuu kakkavaipan poistaminen housuvaippojen kanssa niin, että ei tule sotkua ja pesu lavuaarissa sujuu hyvin.
Kommentit (31)
Ja jos ikää on 1vuosi ja 3kk niin vie lapsi päiväkotiin. Siellä oppii kun rutiinilla vaihdetaan vaipat. Niin ja jos aina on velliä housuissa eikä kiinteää pökälettä niin tarkista onko lapsen ruokavalio kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda vaippa suihkussa jos vekara ei pysy aloillaan. Tosin lapsi ymmärtää puhetta niin sano sille että pysyisitkö aloillaan ettei kakkaa mene joka paikkaan.
Ymmärtää hyvin puhetta, mutta on niin voimakas uhma, että jos käsken jotain tai pyydän jotain, niin uhmatakseen tekee varmasti aina jotain ihan muuta. Jos pyydän pysymään paikallaan, niin ymmärtää sen kyllä, mutta sitten pyörii vain enemmän ja enemmän. Ap
Oletan, että kyse on vauvasta, jota on todella helppo vielä "harhauttaa" kiinnostumaan jostain, jolloin saa työrauhan itse.
Pidä toisella kädellä kiinni lapsesta hoitopöydällä, toisella poistat vaipan ja voit samalla pyyhkiä enimmät siihen vaippaan (teippi- tai housuvaippa, housuvaippa kannattaa repäistä sivuista auki) ja joku harso tai pyyhe mukaan, lapsi kainaloon ja pesulle.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ikää on 1vuosi ja 3kk niin vie lapsi päiväkotiin. Siellä oppii kun rutiinilla vaihdetaan vaipat. Niin ja jos aina on velliä housuissa eikä kiinteää pökälettä niin tarkista onko lapsen ruokavalio kunnossa.
Ruokavalio pitäisi olla ok. Eikä allergioita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että kyse on vauvasta, jota on todella helppo vielä "harhauttaa" kiinnostumaan jostain, jolloin saa työrauhan itse.
Pidä toisella kädellä kiinni lapsesta hoitopöydällä, toisella poistat vaipan ja voit samalla pyyhkiä enimmät siihen vaippaan (teippi- tai housuvaippa, housuvaippa kannattaa repäistä sivuista auki) ja joku harso tai pyyhe mukaan, lapsi kainaloon ja pesulle.
1v 3kk uhmakas taapero, ei mikään harhautettava vauva. Ap
Hankalaa tulee olemaan elämä lapsen kasvaessa, jos ei edes yksivuotiaan vaipan vaihto onnistu...
Käytä vaan teippivaippoja.
Itse pidän uhmailevan ja temppuilevan lapsen vaan paikoillaan. Yksinkertaista. Ei haittaa vaikkei uskoisikaan sanaa.
1v3kk ja kakka on jatkuvasti niin löysää että leviää joka paikkaan? Olen alkanut käyttää housuvaippoja noin 9-kuisella (3 lasta) ja mielestäni tuon ikäisellä kakka pysyy yleensä jo ihan nätisti siellä vaipassa kun ottaa alhaalta kiinni ja vetää. Luulin että tässä on kyse jostain puolivuotiaasta. Mutta ok, itse poistaisin vessasta matot ym ja riisuisin vaipan vessan lattialla. Siihen voi heittää vaikka vielä suojaksi jonkun vanhan pyyhkeen. Sitten peset lapsen. Sitten vaippa roskiin. Sitten pyyhe pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa tulee olemaan elämä lapsen kasvaessa, jos ei edes yksivuotiaan vaipan vaihto onnistu...
Onnistuu teippivaipoilla ihan hyvin. Kyselinkin nyt housuvaipoista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin vaihdettiin housuvaippoihin kun lapsi alkoi liikkumaan ja pyöri kuin väkkärä hoitopöydällä. Miksi pitää olla lavuaarin päällä? Vedä vaan vaippa alas ja sitten lavuaarille.
Siis lapseni (joo, hän, tiedän) ei suostu olemaan hetkeäkään seisaalleen paikallaan, jos yritän riisua kakkavaippaa. Lähtee heti karkuun tai istahtaa alas kesken operaation tms. pyörii siten, että ei sitä kakkavaippaa saa pois sillä tavalla ilman, että kakka leviää joka paikkaan. Jos taas vedän vaipan alas hoitopöydällä niin se löysä kakkahan leviää siihen hoitopöydälle. Olen aina joutunut teippivaipatkin riisumaan lavuaarin päällä yhdellä kädellä, jos on kakka. Ap
Yhdellä kädellä "roikotat" ilmassa ja toisella vedät vaipan alas.
Lapseni kakkaa 3 krt vuorokaudessa ja aina paljon löysää kakkaa, joka meinaa valua heti vaipan reunoista pois. Ei siinä ole mitään suurempia joita voi pyyhkiä pois, vaan se löysä leviää kaikkialle. Ja neuvolan mielestä siis on normaali tapa kakata aina löysää. Ap