Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys se vaan laskee

Vierailija
04.12.2019 |

HS-analyysi: Tilastojen synkkyys palasi – Vauvakato ei helpota, koska 20–40-vuotiaat pelkäävät vanhemmuutta https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006321694.html?share=a6dbc3ba53b074d1…

Itsestä surullista, että moni ei halua lapsia ja sitten taas meitäkin on jotka haaveilee perheestä muttei ole mahdollisuutta perhettä perustaa.

M37

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 100 % varma, että maailman miljardeista naisista löytyy myös heitä, jotka haluaisivat kanssasi perustaa perheen. Kotoa he eivät kuitenkaan tule hakemaan.

Itse näen syntyvyyden laskun vain ja ainoastaan positiivisena asiana maapallon kannalta.

On varmasti muttei ole vastaan sellaista vielä tullut. Itse olen tavannut vain vapaaehtoisesti lapsettomia naisia. Olisi varmaan pitänyt löytää sellainen nainen 10v sitten. Nyt vaikuttaa olevan mahdotonta.

M37

Oletko tuo sama M37, joka vastasi samaa aihetta käsittelevään, pidempään ketjuun (ollut tänään toistuvasti etusivulla)? Miksei se ketju kelvannut, vaan oli aloitettava uusi? eri

Vierailija
22/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa minullekin mikä siinä on niin väärin ja ”rasistista” että haluaa meidän oman geeni-ja kulttuuriperimän säilyvän aivan samoin kuin muidenkin ainutlaatuisten kansakuntien, oli kyse sitten alkuperäis intiaaneista, eskimoista tai saamelaisista?

Siinä ei ole mitään ”rasistista” että haluaa pitää suomalaisiuuden hengissä ja Suomen näyttävän Suomelta vielä 200 vuodenkin päästä. Mogadishu on on myös arvokas ja varmemmin pysyykin hengissä sellaisenaan, mutta se olisi sääli jos se olisi kohta synonyymi Suomelle.

Hei hienoa! Kuitenkaan tämä ei näytä kiinnostavan miehiä sillä melkolailla koko maassa spermasäiliöt huutaa tyhyyttään. Miksi vedin tähän mukaan miehet? Koska usein he jaksavat huudella kotimaisen alkuperän perään. Ne joita kiinnostaa näinkin paljon kotimainen alkuperä voivat halutessaan mennä auttamaan niitä ketkä vielä haluavat lisääntyä. Muutoin huutelu on yhtä tyhjänkanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne suomeenhan mahtuisi ihmisiä enemmänkin mutta kuka ne elättää kun rikkaat vain kahmivat itselleen enemmän ja enemmän etteivät itse pysty eläessään kuluttamaan niin jakautuu epänormaalisti varallisuus. En ymmärrä mihinkä ne rikkaat sitten niitä varoja jemmaavat, käärinliinoihinsa joissa on taskut tai parille jälkeläiselle jotka saastuttavat ihme harrastuksillaan koko maailmaa. Pitää olla jätti veneitä tai ihme jätti lukaaleja tai matkustella koko ajan niin että ne rahat kuluisivat mahdollisimman paljon saastuttaen. 

Vierailija
24/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kiinnostunut tietää, milloin ei enää mennä alemmas? Voiko olla mahdollista, että syntyvyys laskee esimerkiksi 0,3-0,5:een?

Se tarkoittaisi, että kantasuomalaiset kuolevat sukupuuttoon n. 1,5 sukupolvessa.

Vierailija
25/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkien oli oikeassa. Kehittyneet suomalaiset menevät haltioiden tietä. Eikä meitä jää kukaan muistelemaan rannalle.

Vierailija
26/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on se että sodan jälkeiset Boomerit saavat syyttää ihan itseään. Vähän liian myöhäistä valittaa nyt.

1960-70 luvulla syntyneet saivat taistella paikasta auringosta, eli menestyksestä, todella kovasti. Aivan eri tavalla kuin heidän vanhempansa, ja sitä paitsi vielä skitsojen vanhempien lapsina, terapia oli loosereille ja väkivalta sallittua. Jo tämän sukupolven syntyvyys laski. Koska huonovointisuus, työstressi, masennus ym ym. Sitten tuli 80-luvulla syntyneet ja heille yhtäkkiä tarjoutuikin ihan eri paikat yhteiskunnassa. No niin tässä olisi ministerin paikka, tässä startup- tai pelimiljoonat, ulkomaille lähteminen suorastaan pakollista (eli nativiteetti siirtynyt täältä pois) jne - ja uramahdollisuudet laskevat syntyvyyttä. 

Esim.  Tukholmassa kunnalliset johtajat vaihtuivat kuin kertaheitolla 40-50-lukulaisista 80-lukulaisiin 00-luvulla.  Väliin ei mahtunut montaa 1960 tai 70-luvuulla syntynyttä. Katkeruus vei viimeisetkin tuhkat tämän sukupolven "munista". Siis tarkoitan, että samaa sukupolvenvaihdosta on näkyvissä täälläkin, joskaan ei ihan noin radikaalia ainakaan julkisella sektorilla.

Vierailija
27/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa minullekin mikä siinä on niin väärin ja ”rasistista” että haluaa meidän oman geeni-ja kulttuuriperimän säilyvän aivan samoin kuin muidenkin ainutlaatuisten kansakuntien, oli kyse sitten alkuperäis intiaaneista, eskimoista tai saamelaisista?

Siinä ei ole mitään ”rasistista” että haluaa pitää suomalaisiuuden hengissä ja Suomen näyttävän Suomelta vielä 200 vuodenkin päästä. Mogadishu on on myös arvokas ja varmemmin pysyykin hengissä sellaisenaan, mutta se olisi sääli jos se olisi kohta synonyymi Suomelle.

Voitko vähän selittää logiikkaasi tässä? Puhe on suomen alhaisesta syntyvyydestä, miten kenenkään muun syntyvyys liittyy asiaan?

Vierailija
28/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suomalaisuudessa on niin ihmeellistä niin en ymmärrä huolta sukupuuttoon kuolemisessa. Onko tämä synkkä uskovainen ja juoppo kansa niin ihmeellinen ettei saa kuolla sukupuuttoon. Onhan ihminen eläimiäkin tuhonnut sukupuuttoon ja saastuttaa itse itsensä ja elintilansa loppuun. 

Vierailija
29/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kiinnostunut tietää, milloin ei enää mennä alemmas? Voiko olla mahdollista, että syntyvyys laskee esimerkiksi 0,3-0,5:een?

Se tarkoittaisi, että kantasuomalaiset kuolevat sukupuuttoon n. 1,5 sukupolvessa.

Millä matemaattisilla oletuksilla?

Vierailija
30/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä syntyvyyden laskua. Naapurini synnytti juuri yhdeksännen lapsensa. Toinen vaimonsa seitsemännen. Hakunilassa, Vantaalla, Oritie 1. Vav:in asunnossa. Miehellä 2 perhettä, ja mies asuu omassa asunnossaan.

Kuka ne elättää kun fe minismi menee historiaan?

Vierailija
31/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 100 % varma, että maailman miljardeista naisista löytyy myös heitä, jotka haluaisivat kanssasi perustaa perheen. Kotoa he eivät kuitenkaan tule hakemaan.

Itse näen syntyvyyden laskun vain ja ainoastaan positiivisena asiana maapallon kannalta.

On varmasti muttei ole vastaan sellaista vielä tullut. Itse olen tavannut vain vapaaehtoisesti lapsettomia naisia. Olisi varmaan pitänyt löytää sellainen nainen 10v sitten. Nyt vaikuttaa olevan mahdotonta.

M37

Vinkki: Tutustu päälle kolmekymppisiin yhden lapsen yksinhuoltajiin. Heistä löytyy varmasti naisia, jotka haluaisivat vielä toisen tai jopa kolmannenkin lapsen. 

Vierailija
32/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo oikeisto ja äärimmäinen oikeisto itsessään ovat  ihan hyvä syy olla tekemättä lapsia suomeen. Ei haittaa pätkääkään, vaikka suomalaiset kuihtuisivat sukupuuttoon. Mitään järkeä tehdä herroille tai natseille orjia ja saattaa olla, että tellus samalla pelastuu nopeammin jos ja kun  suomalaisia on vähemmän sotkemassa.

Miten suomalaiset liittyvät maailman tuhoutumiseen tai sotiin? Eikö asia ole juuri päinvastoin?

Meiltä voi löytyä ratkaisuja myös ison maailman jäte-saasteongelmiin. Meillä arvostetaan luontoa ja ekologiaa. Me olemme selviytyneet sodasta rauhan tielle.

Nationalismipropaganda on uponnut hyvin. Ei täällä olla millään lailla erityisiä. Meillä on asiat näennäisesti hyvin, kun voimme ulkoistaa ongelmamme jonnekin kauas ja valehtelemme itsellemme minkä kerkiämme.

Suomalaiset eivät todellakaan arvosta luontoa tai ekologiaa, tai jos arvostavat, se on tyhjää puhetta eikä näy teoissa. Liha ja autot ainakin menevät tyypillisen suomalaisen prioriteeteissa pitkälle niiden edelle. Teollisuuden intressit jyräävät maltillisimmankin ekologisen järkipolitiikan. Ilmastonmuutoksesta täällä ei piitata pätkääkään. Jäte- ja saasteongelmat eivät ole ratkaistavissa teknologialla, joten jollei täällä olla valmiita luopumaan todella paljosta ja kokeilemalla kehittelemään uudenlaisia talous- ja yhteiskuntajärjestelmiä, meillä ei ole mitään ratkaisuja vietäviksi.

Vierailija
33/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä syntyvyyden laskua. Naapurini synnytti juuri yhdeksännen lapsensa. Toinen vaimonsa seitsemännen. Hakunilassa, Vantaalla, Oritie 1. Vav:in asunnossa. Miehellä 2 perhettä, ja mies asuu omassa asunnossaan.

Kuka ne elättää kun fe minismi menee historiaan?

Sinäkö siinä, demografia ja geopolitiikka?

Vierailija
34/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koettu omakohtaisesti tässä. Meillä on neljä aikuista lasta. Nuorin 25v. ja esikoinen 32. 

Ei tietoakaan lapsenlapsista. En ole kysynyt ja asia ei mielestäni kuulu minulle ollenkaan. Kolme näistä kuitenkin kiinteissä parisuhteissa eli asuvat yhdessä jo monen vuoden takaa. 

Jokin ajan hengessä kai? Hyvin toimeentulevia ovat kaikki ja täysin terveitä. 

Vierailija
35/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle 37 niin ihme ettet ole vielä elatusvelvollinen ja pakoile niitä elatusmaksuja jättäen ne veronmaksajille kun ämmä jätti niin monethan eivät maksa niitä vaan jättää veronmaksajille koko laskunsa. 

Onko ulkonäössä tai luonteessa jotain vikaa kun et ole siittäjäksi vielä päässyt. Näitä nuoria yksinhuoltajia kun on ihan älyttömästi niin joku niille on kelvannut siihen hommaan mutta sitten veronmaksajat elättävät ne penskat ja sen yksinhuoltajan. Työkkäri sitten pyörittelee niitä elatusvelvollisuuden laistamia nuoria miehiä pakottaen niitä työpajoille ja koittaen töihin mutta ei niitä kiinnosta maksaa palkasta eatusmaksuja. 

Vierailija
36/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku sukupuuttoon kuolemisesta huolestunut selittää minulle, mitä se tarkoittaisi jos suomalaiset kuolevat sukupuuttoon?

Vierailija
37/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi panostaa eläkkeisiin ja ehkä lisätä jotain vanhusten virikepalveluja myös. Työntekijöiden ja yrittäjien eläkemaksuja kannattaa nostaa. Lapsilisiä kannattaa pienentää ja äitiysetuja heikentää. Ai niin, niinhän juuri tehdäänkin. Eli jipii, meidän päättäjillä on tämä ongelma tiedossa ja hoidossa.

Vierailija
38/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On koettu omakohtaisesti tässä. Meillä on neljä aikuista lasta. Nuorin 25v. ja esikoinen 32. 

Ei tietoakaan lapsenlapsista. En ole kysynyt ja asia ei mielestäni kuulu minulle ollenkaan. Kolme näistä kuitenkin kiinteissä parisuhteissa eli asuvat yhdessä jo monen vuoden takaa. 

Jokin ajan hengessä kai? Hyvin toimeentulevia ovat kaikki ja täysin terveitä. 

Niitähän lapsenlapsia tulee vielä ja olisi ihme jos kaikki neljä jäisi lapsettomiksi. Ei ole ajan henki vaan ihmiset älykkäämpiä nykyään. Kun ei ole mikään pakko, voi kehittää itseään ja harrastaa ilman jalkapuuhun sitomatta itseään pakkopullaan kun siinä kerassa on kiinni 24h/vrk. 

On vieläkin niitä vanhan kansan ihmisiä jotka tuomitsevat lapsettomat mutta niitä alkaa olla aika harvassa, niin kehitysvammaisia ihmisiä jotka siihen alentuvat joidenka älykkyystaso ei ole nykymaailman tasolle yltänyt. 

Vierailija
39/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; voin sijaissynnyttää sinulle lapsen 500 000e hintaan.

Milloin tavataan?

Vierailija
40/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pärjää lapsettomanakin niin ettei tarvitse tehdä itsensä hoitajia vanhuudenpäiville. Yksinäisyydestä ei kärsi kun on niin paljon harrastuksia ja vain itsestä kiinni kuinka paljon hakeutuu samankaltaisten pariin ja jos joku jää yksin kotiin valittamaan niin se on ihan oma vika. 

Olen lapsesta asti viihtynyt aikuisten kanssa enemmän kuin ikäisteni lasten kanssa jotenka olen ollut erilainen ja lapsesta asti jo tiesin etten halua lapsia koskaan eikä se muuttunut iänkään myötä. Olen introvertti ja tarvin yksinoloa järjestellääkseni ajatukset ja tehtävät päässäni järjestykseen. Lapsuuteni aikaan ei tiedetty eikä tutkittu mitään niin että voin olla lievästi autistiminen. 

Autismikirjon erityispiirteet

Monilla autismikirjon ihmisillä on aistisäätelyyn liittyviä erityispiirteitä, esimerkiksi yli- ja aliherkkyyksiä liittyen ääniin, valoon, kosketukseen, hajuihin, makuihin ja väreihin. Lisäksi autismikirjon ihmisiä yhdistää erityinen stressiherkkyys.

Autismikirjoon liittyy myös vahvuuksia, kuten esimerkiksi hyvä yksityiskohtien havaitseminen ja keskittymiskyky erityisiin mielenkiinnon kohteisiin sekä hyvä oikeudentaju.

https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo

Kaikki noi sopii minuun enkä siedä stressiä ollenkaan. Pimeään aikaan olen virkeimmilläni johtuen valoherkkyydestä joka saa väsyttämään yli valoisuus. Aistiherkkänä aistin ja näen ihmisistä liikaakin joka sitten voi johtaa konfliktiin kun en ymmärrä paskoja ihmisiä sillä olen oikeudentajuinen ollut koko ikäni ja hankalaa on sellaisen elämä. Mielenkiintoiset asiat oppii nopeasti mutta annas olla jos ei kiinnosta niin ei opi millään. Toinen on melu herkkyys mistä stressaannun välittömästi. Kolmas että en siedä levottomia ihmisiä jotka eivät itseään löydä koskaan ja sitä omaa rauhaansa. 

Varmasti sinulla on jonkinlainen mielenterveydellinen häiriö. Mutta onko se autismia se varmasti olisi enemmän  kallonkutistajan heiniä selvittää, koska jotkut ihmiset löytävät vaikkapa internetistä kaikille kuvitelmilleen itsestään sopivan sairauden tai määritelmän.