Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys se vaan laskee

Vierailija
04.12.2019 |

HS-analyysi: Tilastojen synkkyys palasi – Vauvakato ei helpota, koska 20–40-vuotiaat pelkäävät vanhemmuutta https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006321694.html?share=a6dbc3ba53b074d1…

Itsestä surullista, että moni ei halua lapsia ja sitten taas meitäkin on jotka haaveilee perheestä muttei ole mahdollisuutta perhettä perustaa.

M37

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kiinnostunut tietää, milloin ei enää mennä alemmas? Voiko olla mahdollista, että syntyvyys laskee esimerkiksi 0,3-0,5:een?

Vierailija
2/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 % varma, että maailman miljardeista naisista löytyy myös heitä, jotka haluaisivat kanssasi perustaa perheen. Kotoa he eivät kuitenkaan tule hakemaan.

Itse näen syntyvyyden laskun vain ja ainoastaan positiivisena asiana maapallon kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100 % varma, että maailman miljardeista naisista löytyy myös heitä, jotka haluaisivat kanssasi perustaa perheen. Kotoa he eivät kuitenkaan tule hakemaan.

Itse näen syntyvyyden laskun vain ja ainoastaan positiivisena asiana maapallon kannalta.

On varmasti muttei ole vastaan sellaista vielä tullut. Itse olen tavannut vain vapaaehtoisesti lapsettomia naisia. Olisi varmaan pitänyt löytää sellainen nainen 10v sitten. Nyt vaikuttaa olevan mahdotonta.

M37

Vierailija
4/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske meitä suomalaisia. Syntyvyyttä pitäisi vähentää aivan toisella puolla palloa radikaalisti ja globaalisti tarvittaisiin maakohtainen syntyvyyden suunnittelu, mutta meillä se olisi tällä hetkellä ”5 lapsen politiikkaa” että saataisiin tämä kansakunta pidettyä hengissä!

Vierailija
5/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini pitää huolta syntyvyydestä. 8 lasta ja yhdeksäs tuloillaan. Soma..liperhe. Mitä valitat? Kyllä syntyvyys nousee.

Vierailija
6/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä enemmän syytä olla lisääntymättä: 

https://yle.fi/uutiset/3-11056419

Vierailija
7/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini pitää huolta syntyvyydestä. 8 lasta ja yhdeksäs tuloillaan. Soma..liperhe. Mitä valitat? Kyllä syntyvyys nousee.

se naapuri on siis harrastanut ainakin yhdeksän kertaa seksiä elömänsä aikana. Se on tasan yhdeksän kertaa enemmän kuin sinä tulet harrastaan elämäsi aikana.

Vierailija
8/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä syntyvyyden laskua. Naapurini synnytti juuri yhdeksännen lapsensa. Toinen vaimonsa seitsemännen. Hakunilassa, Vantaalla, Oritie 1. Vav:in asunnossa. Miehellä 2 perhettä, ja mies asuu omassa asunnossaan.

Vierailija
9/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tästä jaksetaan itkeä? Huoh. Etsikää kumppani joka haluaa kanssanne lapsia, ei ole muiden valinnat teiltä pois.

Vierailija
10/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haluta että somalit kansoittaa maan niin pitäisi tehdä niitä suomalaisiakin lapsia.

Vierailija
11/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me2 estää pariutumisen reaalielämässä. Ja sinkut eivät halua alentua deitti sivuille.. Joten eiköhän tässä mennä vielä syvemmälle syntyvyyden kanssa.

Vierailija
12/79 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä valittajat voivat tehdä vaikka 10 lasta, mitäs siinä valitatte. Minä teen vasta kun sektio tulee valinnaiseksi ilmoitusasiaksi.

Vierailija
13/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa minullekin mikä siinä on niin väärin ja ”rasistista” että haluaa meidän oman geeni-ja kulttuuriperimän säilyvän aivan samoin kuin muidenkin ainutlaatuisten kansakuntien, oli kyse sitten alkuperäis intiaaneista, eskimoista tai saamelaisista?

Siinä ei ole mitään ”rasistista” että haluaa pitää suomalaisiuuden hengissä ja Suomen näyttävän Suomelta vielä 200 vuodenkin päästä. Mogadishu on on myös arvokas ja varmemmin pysyykin hengissä sellaisenaan, mutta se olisi sääli jos se olisi kohta synonyymi Suomelle.

Vierailija
14/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jo oikeisto ja äärimmäinen oikeisto itsessään ovat  ihan hyvä syy olla tekemättä lapsia suomeen. Ei haittaa pätkääkään, vaikka suomalaiset kuihtuisivat sukupuuttoon. Mitään järkeä tehdä herroille tai natseille orjia ja saattaa olla, että tellus samalla pelastuu nopeammin jos ja kun  suomalaisia on vähemmän sotkemassa.

Vierailija
15/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo oikeisto ja äärimmäinen oikeisto itsessään ovat  ihan hyvä syy olla tekemättä lapsia suomeen. Ei haittaa pätkääkään, vaikka suomalaiset kuihtuisivat sukupuuttoon. Mitään järkeä tehdä herroille tai natseille orjia ja saattaa olla, että tellus samalla pelastuu nopeammin jos ja kun  suomalaisia on vähemmän sotkemassa.

Miten suomalaiset liittyvät maailman tuhoutumiseen tai sotiin? Eikö asia ole juuri päinvastoin?

Meiltä voi löytyä ratkaisuja myös ison maailman jäte-saasteongelmiin. Meillä arvostetaan luontoa ja ekologiaa. Me olemme selviytyneet sodasta rauhan tielle.

Vierailija
16/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rauhan nevottelijoiksi myös maailmalle.

Vierailija
17/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei haluta että somalit kansoittaa maan niin pitäisi tehdä niitä suomalaisiakin lapsia.

Skenaario 1: Maa autioituu, kirkot rapistuvat ja romahtavat.

Skenaario 2: Maa säilyy asuttuna, mutta asukkaiden syntyperä on ihan muu kuin aiemmin. Kirkot muutetaan muun uskonnon pyhäköiksi.

Pidän enemmän vaihtoehdosta 2. Ehkä vielä enemmän pitäisin siitä, että kaikki olisi kuten ennen, mutta se juna taisi jo mennä.

Vierailija
18/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tätä joka päivä ihmettelemään. Kun vähänkin katselee maailman menoa, on lapsettomuus ihan rationaalista toimintaa.

Vierailija
19/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suomalaiset liittyvät maailman tuhoutumiseen tai sotiin? Eikö asia ole juuri päinvastoin?

Meiltä voi löytyä ratkaisuja myös ison maailman jäte-saasteongelmiin. Meillä arvostetaan luontoa ja ekologiaa. Me olemme selviytyneet sodasta rauhan tielle.

Emme me ole selviytyneet yhtään mistään eikä mitään rauhaa tai ratkaisua ole tai tule koskaan olemaan niin kauan kuin ihminen kulkee maanpäällä. Tyhmyys vain aaltoilee etsien uutta huippuaan. Pieniä silmänräpäyksiä ehkä historiassa kun vedetään henkeä ennen uusia veritekoja tuhoja. Ei siinä mitään, jos kinostaa niin sen kun vaan, mutta minun puolestani oma jatkoni tässä maassa tai maailmassa on mullissa maan. Se kauako siihen sitten menee on vielä hieman arvotus, mutta sen jälkeen se on siinä, saavat herranperkeleet etsiä renkinsä vaikka ulkomailta. Eikä nämä sohinat yhtä miestä kaipaa. Kloonatkoon vaikka herrat itseään sorvinsa ääreen jos tarvetta tulee;D

Vierailija
20/79 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pärjää lapsettomanakin niin ettei tarvitse tehdä itsensä hoitajia vanhuudenpäiville. Yksinäisyydestä ei kärsi kun on niin paljon harrastuksia ja vain itsestä kiinni kuinka paljon hakeutuu samankaltaisten pariin ja jos joku jää yksin kotiin valittamaan niin se on ihan oma vika. 

Olen lapsesta asti viihtynyt aikuisten kanssa enemmän kuin ikäisteni lasten kanssa jotenka olen ollut erilainen ja lapsesta asti jo tiesin etten halua lapsia koskaan eikä se muuttunut iänkään myötä. Olen introvertti ja tarvin yksinoloa järjestellääkseni ajatukset ja tehtävät päässäni järjestykseen. Lapsuuteni aikaan ei tiedetty eikä tutkittu mitään niin että voin olla lievästi autistiminen. 

Autismikirjon erityispiirteet

Monilla autismikirjon ihmisillä on aistisäätelyyn liittyviä erityispiirteitä, esimerkiksi yli- ja aliherkkyyksiä liittyen ääniin, valoon, kosketukseen, hajuihin, makuihin ja väreihin. Lisäksi autismikirjon ihmisiä yhdistää erityinen stressiherkkyys.

Autismikirjoon liittyy myös vahvuuksia, kuten esimerkiksi hyvä yksityiskohtien havaitseminen ja keskittymiskyky erityisiin mielenkiinnon kohteisiin sekä hyvä oikeudentaju.

https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo

Kaikki noi sopii minuun enkä siedä stressiä ollenkaan. Pimeään aikaan olen virkeimmilläni johtuen valoherkkyydestä joka saa väsyttämään yli valoisuus. Aistiherkkänä aistin ja näen ihmisistä liikaakin joka sitten voi johtaa konfliktiin kun en ymmärrä paskoja ihmisiä sillä olen oikeudentajuinen ollut koko ikäni ja hankalaa on sellaisen elämä. Mielenkiintoiset asiat oppii nopeasti mutta annas olla jos ei kiinnosta niin ei opi millään. Toinen on melu herkkyys mistä stressaannun välittömästi. Kolmas että en siedä levottomia ihmisiä jotka eivät itseään löydä koskaan ja sitä omaa rauhaansa.