Riistakameroista tietävät, apua kaivataan.
Osaako joku linkata sellaisen riistakameran, jossa on ominaisuus, siten että kamera lähettää esim puhelimeen kuvan jos tapahtuu jotain, mielellään paristo/akku käyttöinen. En tiedä näistä mitään mutta menisi ulkorakennus käyttöön. Ja niin, että kuvasta vielä saisi jotain selvääkin niin olisi hyvä.
Kommentit (23)
Meinasitko jotain karvatonta pikkuriistaa kuvailla salaa?
Tarkoitatko ulkorakennuksella perinteistä huussia?
Googlaa Burrell ja Uovision, nuo on parhaasta päästä.
Googlaa myös riistakamera testi.
Käytännössä mikä tahansa Suomessa markkinoilla oleva lähettävä 3G/4G riistakamera.
Kaikissa noissa on liikkeentunnistus.
Esimerkki
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/retki-3g-riistakamera?searchTer…
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä mikä tahansa Suomessa markkinoilla oleva lähettävä 3G/4G riistakamera.
Kaikissa noissa on liikkeentunnistus.
Esimerkki
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/retki-3g-riistakamera?searchTer…
Tämä Kärkkäisen kamera naksuu ikävästi ulkorakennuksessa ja olet kusessa.
Muistathan, että kuvat eivät käy todistusaineistona poliisille jos ei ole näkyvää ilmoitusta kameravalvonnasta. Jos siis satut varkaita kuvaamaan
Ylempänä, tuosta naksumisesta juuri, niin onko nämä riistakamerat sellaisia että on salama, vai miten nämä on toteutettu, voiko näitä käyttää "valvontakameroina" ulkorakennuksessa, olen joskus nähnyt riistakameran kuvia, ja ne kuvat on näyttänyt siltä että valaistus on hoidettu ilman salamaa; en tiedä, ap. Normaali valvontakamerakin kävisi mutta, en itse pikaisesti löytänyt ilman verkkovirtaa toimivia. aika isoon suuliin siis meinasin tälläistä.
Tiedän kyllä ettei käy todistusaineistoina, sitä ei tässä haetakaan. ap.
Esim. Burrel riistakamera S12, inframustasalamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä, tuosta naksumisesta juuri, niin onko nämä riistakamerat sellaisia että on salama, vai miten nämä on toteutettu, voiko näitä käyttää "valvontakameroina" ulkorakennuksessa, olen joskus nähnyt riistakameran kuvia, ja ne kuvat on näyttänyt siltä että valaistus on hoidettu ilman salamaa; en tiedä, ap. Normaali valvontakamerakin kävisi mutta, en itse pikaisesti löytänyt ilman verkkovirtaa toimivia. aika isoon suuliin siis meinasin tälläistä.
Niissä on infrapunasalama l. ns. mustasalama. Sitä ei ihmissilmä havaitse. Salamakuva on väritön mustavalkokuva. Päivänvalossa ilman salamaa saat värikuvaa
Eikös jotkut kamerat pysty ajastamaan niin, että kuvaavat pelkästään haluttuna ajankohtana?
Esim yöaikaan.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on infrapunasalama l. ns. mustasalama. Sitä ei ihmissilmä havaitse. Salamakuva on väritön mustavalkokuva. Päivänvalossa ilman salamaa saat värikuvaa
Infrapunasalama näkyy ihmissilmälle punaisena, mustasalama mustana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jotkut kamerat pysty ajastamaan niin, että kuvaavat pelkästään haluttuna ajankohtana?
Esim yöaikaan.
-ei ap
Kyllä pystyy, nykypäivänä taitaa kaikista lähettävistä löytyä ko. toiminto
Katsoin nyt tätä s12 burrel, akulla, niin, miten nyt on jos tälläisen piiloittaa hyvin niin näkeekö tai kuuleeko tälläisen jos laittaa tarpeeksi korkealle, osaako joku sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon inframustasalaman säteily ole infrapunasäteilyä. Joidenkin ihmisten silmä erottaa osan infrapuna alueen säteilystä, ne lyhyimmät taajuudet. Nämä näkyy suoraan katsottuna punaisena hehkuna. Pidemmät infrapunataajuudet ihminen näkee (tai ei siis näe) mustana.
Tuo inframusta taitaa olla kauppiaiden uusi kauppatermi, sinänsä kyllä ihan kuvaava.
t. Kunhan muuten vaan saivartelen joutessani termeistä
Vierailija kirjoitti:
"Valo" on infrapunaa eli ei näytä salamavalolta, karkoittaisi muuten riistan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin nyt tätä s12 burrel, akulla, niin, miten nyt on jos tälläisen piiloittaa hyvin niin näkeekö tai kuuleeko tälläisen jos laittaa tarpeeksi korkealle, osaako joku sanoa?
Tilaa nettikaupasta. Pura pakkaus siististi. Kokeile laitetta sitä naarmuttamatta. Jos et ole tyytyväinen, niin palauta. Kaupasta riippuen sinulla on 14 päivän - 2 kuukauden palautusoikeus ilman muita selityksiä kuin että et ollut tyytyväinen. Ja mikä estää sanomasta, että tyytymättömyyden syy on vaikka näkyvä salama ja liian kova ääni, jolloin se ei sovellu valvontaan.
Power, Gigantti ja muut antavat myös liikkeestä ostetuille pitkän palautusajan. Aina olen palautuksessa saanut rahat parissa päivässä tilille. Näin ne kaupat nykyään toimii.
Ja tilaa se alilta, saat 90% halvemmalla saman kuin suomitrokarilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon inframustasalaman säteily ole infrapunasäteilyä. Joidenkin ihmisten silmä erottaa osan infrapuna alueen säteilystä, ne lyhyimmät taajuudet. Nämä näkyy suoraan katsottuna punaisena hehkuna. Pidemmät infrapunataajuudet ihminen näkee (tai ei siis näe) mustana.
Tuo inframusta taitaa olla kauppiaiden uusi kauppatermi, sinänsä kyllä ihan kuvaava.
t. Kunhan muuten vaan saivartelen joutessani termeistä
Käsittääkseni inframustassa on vain suodatin lisänä, joka siis peittää ihmissilmälle näkyvän punaisen valon pimeässä, sama tekniikka molemmissa, mutta onhan se oleellinen ominaisuus, jos kameran pitää pysyä ihmiselle havaitsemattomana.
https://www.retkitukku.fi/burrel-s12-hd-sms3-riistakamera.html