Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riistakameroista tietävät, apua kaivataan.

Vierailija
04.12.2019 |

Osaako joku linkata sellaisen riistakameran, jossa on ominaisuus, siten että kamera lähettää esim puhelimeen kuvan jos tapahtuu jotain, mielellään paristo/akku käyttöinen. En tiedä näistä mitään mutta menisi ulkorakennus käyttöön. Ja niin, että kuvasta vielä saisi jotain selvääkin niin olisi hyvä.

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko jotain karvatonta pikkuriistaa kuvailla salaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ulkorakennuksella perinteistä huussia?

Googlaa Burrell ja Uovision, nuo on parhaasta päästä.

Googlaa myös riistakamera testi.

Vierailija
4/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mikä tahansa Suomessa markkinoilla oleva lähettävä 3G/4G riistakamera.

Kaikissa noissa on liikkeentunnistus.

Esimerkki

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/retki-3g-riistakamera?searchTer…

Vierailija
5/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mikä tahansa Suomessa markkinoilla oleva lähettävä 3G/4G riistakamera.

Kaikissa noissa on liikkeentunnistus.

Esimerkki

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/retki-3g-riistakamera?searchTer…

Tämä Kärkkäisen kamera naksuu ikävästi ulkorakennuksessa ja olet kusessa.

Vierailija
6/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että kuvat eivät käy todistusaineistona poliisille jos ei ole näkyvää ilmoitusta kameravalvonnasta. Jos siis satut varkaita kuvaamaan

Vierailija
7/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä, tuosta naksumisesta juuri, niin onko nämä riistakamerat sellaisia että on salama, vai miten nämä on toteutettu, voiko näitä käyttää "valvontakameroina" ulkorakennuksessa, olen joskus nähnyt riistakameran kuvia, ja ne kuvat on näyttänyt siltä että valaistus on hoidettu ilman salamaa; en tiedä, ap. Normaali valvontakamerakin kävisi mutta, en itse pikaisesti löytänyt ilman verkkovirtaa toimivia. aika isoon suuliin siis meinasin tälläistä.

Vierailija
8/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ettei käy todistusaineistoina, sitä ei tässä haetakaan. ap.

Vierailija
9/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Burrel riistakamera S12, inframustasalamalla.

Vierailija
10/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä, tuosta naksumisesta juuri, niin onko nämä riistakamerat sellaisia että on salama, vai miten nämä on toteutettu, voiko näitä käyttää "valvontakameroina" ulkorakennuksessa, olen joskus nähnyt riistakameran kuvia, ja ne kuvat on näyttänyt siltä että valaistus on hoidettu ilman salamaa; en tiedä, ap. Normaali valvontakamerakin kävisi mutta, en itse pikaisesti löytänyt ilman verkkovirtaa toimivia. aika isoon suuliin siis meinasin tälläistä.

Niissä on infrapunasalama l. ns. mustasalama. Sitä ei ihmissilmä havaitse. Salamakuva on väritön mustavalkokuva. Päivänvalossa ilman salamaa saat värikuvaa

Vierailija
11/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jotkut kamerat pysty ajastamaan niin, että kuvaavat pelkästään haluttuna ajankohtana? 

Esim yöaikaan.

-ei ap

Vierailija
12/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä on infrapunasalama l. ns. mustasalama. Sitä ei ihmissilmä havaitse. Salamakuva on väritön mustavalkokuva. Päivänvalossa ilman salamaa saat värikuvaa

Infrapunasalama näkyy ihmissilmälle punaisena, mustasalama mustana.

Vierailija
13/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jotkut kamerat pysty ajastamaan niin, että kuvaavat pelkästään haluttuna ajankohtana? 

Esim yöaikaan.

-ei ap

Kyllä pystyy, nykypäivänä taitaa kaikista lähettävistä löytyä ko. toiminto

Vierailija
14/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nyt tätä s12 burrel, akulla, niin, miten nyt on jos tälläisen piiloittaa hyvin niin näkeekö tai kuuleeko tälläisen jos laittaa tarpeeksi korkealle, osaako joku sanoa?

Vierailija
15/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuon inframustasalaman säteily ole infrapunasäteilyä. Joidenkin ihmisten silmä erottaa osan infrapuna alueen säteilystä, ne lyhyimmät taajuudet. Nämä näkyy suoraan katsottuna punaisena hehkuna. Pidemmät infrapunataajuudet ihminen näkee (tai ei siis näe) mustana.

Tuo inframusta taitaa olla kauppiaiden uusi kauppatermi, sinänsä kyllä ihan kuvaava.

t. Kunhan muuten vaan saivartelen joutessani termeistä

Vierailija
16/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valo" on infrapunaa eli ei näytä salamavalolta, karkoittaisi muuten riistan.

Vierailija
17/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt tätä s12 burrel, akulla, niin, miten nyt on jos tälläisen piiloittaa hyvin niin näkeekö tai kuuleeko tälläisen jos laittaa tarpeeksi korkealle, osaako joku sanoa?

Tilaa nettikaupasta. Pura pakkaus siististi. Kokeile laitetta sitä naarmuttamatta. Jos et ole tyytyväinen, niin palauta. Kaupasta riippuen sinulla on 14 päivän - 2 kuukauden palautusoikeus ilman muita selityksiä kuin että et ollut tyytyväinen. Ja mikä estää sanomasta, että tyytymättömyyden syy on vaikka näkyvä salama ja liian kova ääni, jolloin se ei sovellu valvontaan.

Power, Gigantti ja muut antavat myös liikkeestä ostetuille pitkän palautusajan. Aina olen palautuksessa saanut rahat parissa päivässä tilille. Näin ne kaupat nykyään toimii.

Vierailija
18/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tilaa se alilta, saat 90% halvemmalla saman kuin suomitrokarilta.

Vierailija
19/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää se, jätä sika!

Vierailija
20/23 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuon inframustasalaman säteily ole infrapunasäteilyä. Joidenkin ihmisten silmä erottaa osan infrapuna alueen säteilystä, ne lyhyimmät taajuudet. Nämä näkyy suoraan katsottuna punaisena hehkuna. Pidemmät infrapunataajuudet ihminen näkee (tai ei siis näe) mustana.

Tuo inframusta taitaa olla kauppiaiden uusi kauppatermi, sinänsä kyllä ihan kuvaava.

t. Kunhan muuten vaan saivartelen joutessani termeistä

Käsittääkseni inframustassa on vain suodatin lisänä, joka siis peittää ihmissilmälle näkyvän punaisen valon pimeässä, sama tekniikka molemmissa, mutta onhan se oleellinen ominaisuus, jos kameran pitää pysyä ihmiselle havaitsemattomana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi