Hauskoja pikku heittoja millä piristää asiakaspalvelussa työskentelevää
Kommentit (38)
Nakkarilla: Lihapiirakka munalla, maito rahalla ehhehe
Aina tosi herttaista on tuijottaa naistyöntekijän nimeä siitä rintakyltistä ja alkaa vääntää hujmoria nimestä.
"Maria... Masha! Mitäs Masha!"
"Anna.. hehhee..Anna, wink wink.."
"Sini.. onkos ne silmät siniset, katsotaas!"
Hyvää joulun odotusta!
Oletkos ollut kiltti vai tuhma ehhehhee!!
Mua aspana ilahduttaa ihan vaan hymyily ja asiallisuus senkin jälkeen, jos on joutunut kiireisenä aikana jonottamaan melkein puoli tuntia. Kuten edellä joku sanoikin, tsempin toivotukset saa tosi hyvälle mielelle sen ainaisen "minä-olen-odottanut-tässä-jo-melkein-tunnin-on-tämäkin-asiakaspalvelua?????" -jupinan sijasta.
Kassa: Onko plussakorttia?
Sinä: Ei, ei vaimo kielsi en saa pussata ketään.😂😂😂😂😂😂
Tai jos vähän tavallista nätimpi kassaneito on ystävällinen sinulle tulkitset sen tietysti tuliseksi ihastumiseksi hänen puoleltaan. Tässä tapauksessa otat kuitin ja raapustat sen taakse harakanvarpailla rakkauden tunnustuksesi ja puhelinnumerosi ja semipaniikissa lattiaa tuijottaen käyt viemässä sen hänelle ja juokset karkuun. Kun puhelua ei rupea kuulumaan voit salaa käydä kuvaamassa kaupantätiä niin kauan että vartijat puuttuvat asiaan ja kehottavat vaihtamaan kauppaa.
Ystävällisin terveisin: entinen kaupantäti.
Vierailija kirjoitti:
Aina tosi herttaista on tuijottaa naistyöntekijän nimeä siitä rintakyltistä ja alkaa vääntää hujmoria nimestä.
"Maria... Masha! Mitäs Masha!"
"Anna.. hehhee..Anna, wink wink.."
"Sini.. onkos ne silmät siniset, katsotaas!"
Valentina.. mikäs vale Tiina se täällä istuu, hehheh:D
On tullut tehtyä mm. puhelinasiakaspalvelua. Kaikista eniten ilahduttaa se, jos asiakas selittää asiansa yksiselitteisen ymmärrettävästi ja loogisessa järjestyksessä. Positiivinen palaute on toki myös plussaa. Jos joku keksii jonkun oikeasti oivaltavan läpänheiton, niin toki sekin voi piristää päivää, mutta ei samalla tavalla erotu edukseen. Läpänheitto on myös siitä hankala laji asiakaspalvelussa, että aina ei voi olla täysin varma mitä asiakas sillä tarkoittaa, ja joutuu varmistelemaan oliko kyseessä kuitenkin jokin erikoisempi tilaus, jolloin asiakaspalvelija taatusti vaikuttaa täysin huumorintajuttomalta...
Tiedän, että nämä sutkautukset ovat huumoria, mutta ei niitä oikeasti viitsisi kovin montaa kertaa päivässä kuunnella. Työelämä on nykyään paljon kiireisempää kuin Kekkosen aikana, ja tehtävää ja muistamista paljon. Monesti joutuu vielä olemaan sosiaalityöntekijä, vanhustenhoitaja ja psykologi asiakkaille. Siksi ei viitsisi aina ”naureskella” näille ”jaa ei tule hintaa koneelta, sittenhän sen saa ilmaiseksi” -jutuille. Jos haluatte oikeasti ilahduttaa aspoja, niin normaalit, hyvät käytöstavat riittävät.
Kollegaa asiakas piristi vanhalla kunnon kalukuvalla ja yritti jatkaa tämänkin jälkeen asiontia hänen kassallaan kun mitään ei olis tapahtunut.
T. Cittarin kassa.
Vierailija kirjoitti:
"kiitos, teillä on hyvä palvelu". Luultavasti piristää työpäivää.
Tämä. Aspaa olen tehnyt ja tiedän ne samat kuluneet, joita asiakas heittää ja kai luulee olevan ensimmäinen kerta. Tiedän, että ihminen tarkoittaa hyvää, mutta kun sen jutun on tosiaan kuullut niin monta kertaa...
Vierailija kirjoitti:
"Haluatteko kuitin?"
"En. Voit pitää sen muistona minusta!"
"Eli suoraan roskiin siis."
Paljonko sulla on kassassa rahaa, laita ne muovikassiin ja sit lasket silmät kiinni sataan.HEIPPA.
Olette arvokkaita, teette tärkeätä työtä. Ei haluaisi pahoittaa toisen mieltä sanomalla että me tehdään tässä vain työtä elantomme eteen. Toisaalta, harvoin kuulee lääkäreiden saavan samanlaista kannustusta.
Jos aspa toivottaa hyvää päivänjatkoa, vastaan kiitos samoin sinulle. Välillä myös toivotan sitä itse ellei myyjä ehdi ensin ja hän on hyvä työssään. Ruuhka-aikoina saatan toivottaa tsemppiä loppupäivälle jos heillä on oikeasti kiire ja aspa on joutunut esim. pahoittelemaan viivästystä.
Jotkut myyjät ovat niin työhönsä kyllästyneitä, että ärsyyntyisivät varmaan näistäkin mutta he ärsyyntyvätkin sitten kaikesta. Olen itse entinen aspa ja minulle tuli aina hyvä mieli kun asiakkaat näkivät minut ihmisenä.
Myyjät jotka eivät tajua kiittää asiakasta tai eivät tervehdi/puhu muutenkaan saavat hermoni kiristymään. Kyllä jokaiselle asiakkaalle pitää olla asiallinen, otti päähän miten paljon tahansa.