Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on liian usein viihteellä

Vierailija
04.12.2019 |

Äh, en jotenkin jaksa. Olemme noin kolmevitosia ja yhdessä olemme olleet jo kahdeksan vuotta. Mies käy edelleen paljon viihteellä. Siis ilman minua.

Minä haluaisin mieluummin viettää aikaa kotona yhdessä tai vaihtoehtoisesti käydä vaikka jonkun tuttavapariskunnan kanssa istumassa iltaa. Mutta ei. Meidän elämä on sellaista, että minä istun kotona ja mies on juhlimassa ties missä kissanristiäisissä.

Omat ystäväni eivät enää juurikaan käy ulkona juhlimassa, eivätkä miehenkään vanhat ystävät. He ovat rauhoittuneet parisuhde- ja perhe-elämään. Se ei kuitenkaan estä minun miestäni, sillä nyt hän on alkanut käydä ulkona 25-vuotiaiden työkavereidensa kanssa, joilla vielä jalka vipattaa.

Miten voisin saada hänet rauhoittumaan? Minusta on noloa, että varattu mies riekkuu jatkuvasti kaupungilla kymmenen vuotta nuorempien kanssa. Miehestä siinä ei ole mitään noloa. Ja tämä ehkä onkin ongelman ydin; mies ei millään lailla vaikuta käsittävän, että hänen käytöksensä on vähän outoa ja jopa loukkaavaa minua kohtaan. Harva hakeutuu parisuhteeseen sitä varten, että saa viettää viikonloppunsa yksin.

Lapsi on ollut suunnitteilla, mutta en tiedä, mitä asiasta tulee. Lapsi kasvaa sitten siihen, kun isi möngertää kaatokännissä viikonloppuisin kotiin ja hengaa nelikymppisenäkin parikymppisten kanssa.

Ja selvennykseksi vielä: mies on siis aina tykännyt käydä juhlimassa, mutta se ei vaan lopu! Kaveriporukassa kaikki muut ovat tosiaan rauhoittuneet, mutta ei minun mieheni. Mies ei myöskään osaa käydä juhlimassa "pyörähtämässä", vaan vetää aina aamutuimaan asti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset alunperin ottanut kotihiirtä, jos koet tuon toiminnan negatiivisena? Kun eihän mies ole muuttunut miksikään vaan ollut aina juuri tuollainen

Vierailija
2/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset alunperin ottanut kotihiirtä, jos koet tuon toiminnan negatiivisena? Kun eihän mies ole muuttunut miksikään vaan ollut aina juuri tuollainen

Oletin, että hän rauhoittuisi iän myötä – tämä kehityskulku on näkynyt juurikin hänen kavereissaan. Omien havaintojeni mukaan suurin osa lopettaa riekkumisen vanhetessaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex aloitti juhlimisen pari vuotta ennen kuin erosimme. Oli siihen asti kunnollinen perheen isä. Pääsi työelämässä eteenpäin ja juhlinta paheni. 

Vierailija
4/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex aloitti juhlimisen pari vuotta ennen kuin erosimme. Oli siihen asti kunnollinen perheen isä. Pääsi työelämässä eteenpäin ja juhlinta paheni. 

Ikävä kuulla. Meidän tilanteessa juhlinta ei ole lisääntynyt, vaan pysynyt valitettavan korkeana vakiona. 

ap

Vierailija
5/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan tassa periaatteessa ole muuta ongelmaa kuin etta mies haluaa bilettaa vielakin ja sina et. 

Eli joko biletat miehen mukana tai vaihdat miesta. Lasta tuon kanssa tuskin kannattaa alkaa hankkimaan, ellet sitten halua olla kaikkia viikonloppuja kaksin lapsen kanssa. 

Vierailija
6/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ihminen saa pitää hauskaa. Ei parisuhde/perhe-elämä tarkoita sitä, että siitä eteenpäin ollaan vain kotona, vaikka moni nainen tuntuu tätä vaativan, tai olettaa näin. Tylsäähän sellainen on ja alkaa toisen naama sylettämään jos koko ajan vain kotielämää. Pitää olla omaakin kivaa. Ja ei, ei riitä kertavuoteen. Mullakin on kavereita, jotka on rauhottuneet jo kaksvitosena. Voi apua sitä tylsyyttä.. istutaan illat sohvalla. Ehkä pikku kävelylenkki silloin tällöin. Viikonloppuna voisi käydä mökillä lakaisemassa rappuset, ja tulla sitten viettämään koti-iltaa, siihen sohvalle samaan asentoon kuin aina ennenkin. Voi tylsyys!

Vierailija
7/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä miehen kanssa vakava keskustelu tuosta aiheesta, vaikka veikkaan että ap on jo näin tehnyt. Mun mielestä voisit kertoa hänelle asiat juuri niin kuin yllä kirjoitit, ja katsoa onko mies valmis tulemaan vastaan. Jos ei, niin kannattaa vakavasti miettiä sitä, että tahdotteko te samoja asioita parisuhteelta, ja sitä että kuinka paljon olet itse valmis sietämään. Vaikka kuinka olisi sopivan oloinen kumppani, niin itse en tuollaista sietäisi - saati sitten tekisi lasta tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
8/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sitten käy? 

Vierailija
9/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy Sitten sinkkuna, luuletko et kukaan nainen haluu suhteeseen jossa mies riekkuu illat baarissa ja tulee ankkakännis kotiin ! :D teidänlaisille sopii paremmin ne pubi ruusut jotka elää samaa elämää,, älkää saatana pilatko tavallisten ihmisten elämää....

Vierailija
10/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisiko miehellä olla toinen nainen kuvioissa? Itse olin tällaisen viihteellä käyvän miehen salarakas. Olin kyllä se syy miehen viikonloppujuoksuihin, sillä  kotona vaimolleen mies kertoi menevänsä paikalliseen baariin. No siellä viihteellä sitten oltiin yhdessä ja välillä minun asunnolla. Eikä tarvitse kivittää, itselleni järjestely sopi, kun olin itse juuri eronnut ja kaipasin vain laastaria.

Vierailija
11/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä miehen kanssa vakava keskustelu tuosta aiheesta, vaikka veikkaan että ap on jo näin tehnyt. Mun mielestä voisit kertoa hänelle asiat juuri niin kuin yllä kirjoitit, ja katsoa onko mies valmis tulemaan vastaan. Jos ei, niin kannattaa vakavasti miettiä sitä, että tahdotteko te samoja asioita parisuhteelta, ja sitä että kuinka paljon olet itse valmis sietämään. Vaikka kuinka olisi sopivan oloinen kumppani, niin itse en tuollaista sietäisi - saati sitten tekisi lasta tuollaisen miehen kanssa.

Lisäys edelliseen. Vastaan tulemisella en tarkoita sitä, että miehen pitäisi lopettaa kokonaan viihteellä käyminen. Tärkeää on se, että mies tajuaa oman käyttäytymisensä häiritsevän suhteen toista osapuolta, ja jos hän haluaa parisuhteensa toimivan, on hän valmis yrittämään muutosta.

Vierailija
12/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda lapsen hankkiminen tuohon kuvioon! Yksin saat sen hoitaa kun isukki "pitää hauskaa" ja hassaa

rahansa kaljaan ja yöelämään. Jotkut eivät vaan kasva vastuullisiksi aikuisiksi ikinä. Jos olisin asemassasi

niin ehkäpä alkaisin katsella omaa asuntoa ja elää omien arvojeni mukaista elämää.

Vierailija
13/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas miehen pitää olla juuri sellainen kuin palstamamma käskee ja päättää.

Aloittaja etsii sen uskovaisen raivoabsolutistin, joka liimaantuu kylkeen 24/7 ja pitelee aloittajaa kädestä. 

Vierailija
14/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika ikävää seuraa jos miehesi ei viihdy kotona.

Vierailija
15/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme keskustelleet asiasta vakavasti monta kertaa, ja miehen mukaan hän on jättänyt nyt juhlia ja juhlimista myös minun vuokseni väliin. Minä en kuitenkaan huomaa, että kerrat olisivat ainakaan merkittävästi vähentyneet. Minusta hänen valitsemansa sanamuotokin "juhlimisen väliin jättämisestä" on outo: miksi kaikkiin kissanristiäisiin tai baari-istujaisiin pitää mennä, jos joku puolituttu kutsuu? Ihan kuin kutsu velvoittaisi häntä enemmän kuin kotona odottava puoliso. Tässä jokin aika sitten mies sanoi saaneensa kutsun yhden työkaverinsa synttäreille, ja minä änkeydyin sillä kertaa mukaan. Yllätys oli suuri, kun tämän puolitutun synttäreillä oli miehen lisäksi tasan yksi ihminen samalta työpaikalta. Kutsu oli siis annettu suullisesti työpaikalla kaikille, mutta vain minun mieheni koki, että "kyllä nyt on pakko synttäreille mennä, kun on kutsuttu". Tarkoitan, että ihan kuin miehellä ei myöskään olisi yhtään silmää, kuinka vakavia kutsut ovat. Totta kai tähän liittyy myös selvä halu päästä viihteelle aina, kun se on mahdollista. 

Toki miehessä on myös hyviä puolia, emmehän muuten olisi yhdessä. En kuitenkaan tiedä, kuinka pitkään jaksan tätä enää katsella. Suhteesta lähteminen tuntuu kuitenkin vaikealta, kun toista kuitenkin rakastaa ja on yhteiset asuntolainat ja muut. 

ap

Vierailija
16/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisiko miehellä olla toinen nainen kuvioissa? Itse olin tällaisen viihteellä käyvän miehen salarakas. Olin kyllä se syy miehen viikonloppujuoksuihin, sillä  kotona vaimolleen mies kertoi menevänsä paikalliseen baariin. No siellä viihteellä sitten oltiin yhdessä ja välillä minun asunnolla. Eikä tarvitse kivittää, itselleni järjestely sopi, kun olin itse juuri eronnut ja kaipasin vain laastaria.

Tuskin toista naista olisi kuitenkaan koko kahdeksaa vuotta ollut kuvioissa mukana. Jos käytöksessä olisi tapahtunut muutos, voisin epäillä. 

ap

Vierailija
17/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja etsii sen uskovaisen raivoabsolutistin, joka liimaantuu kylkeen 24/7 ja pitelee aloittajaa kädestä. 

Ei tässä kukaan mitään raivoabsolutistia ole hakemassa. Ainoastaan aikuisesti ja kypsästi käyttäytyvää miestä, joka ymmärtäisi, ettei parisuhde ole itsestäänselvyys ja että se kertoo ihmisestä paljon, mihin ja kenelle haluaa aikansa käyttää.

ap

Vierailija
18/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kukaan mitään raivoabsolutistia ole hakemassa. Ainoastaan aikuisesti ja kypsästi käyttäytyvää miestä, joka ymmärtäisi, ettei parisuhde ole itsestäänselvyys ja että se kertoo ihmisestä paljon, mihin ja kenelle haluaa aikansa käyttää.

ap

Niin, sinun määrittelemälläsi tavalla käyttäytyvän ihmisen.

Sinä hyppisit silmille, jos mies käskisi sinun muuttua, kaltaisesi tiedetään 

Vierailija
19/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kaivoon kirjoitti:

Pysy Sitten sinkkuna, luuletko et kukaan nainen haluu suhteeseen jossa mies riekkuu illat baarissa ja tulee ankkakännis kotiin ! :D teidänlaisille sopii paremmin ne pubi ruusut jotka elää samaa elämää,, älkää saatana pilatko tavallisten ihmisten elämää....

Hohhoijaa mitä tuomitsemista taas! Itse olen 35v nainen ja juhlin enemmän kuin poikaystäväni. Siinä ei ole mitään noloa :) Kyse ei kuitenkaan ole mistään kaatokännien vetämisestä ja oksentamisesta portsarin jaloille, vaan ihan normaalista juhlimisesta. Käyn työkavereitten kanssa afterworkeilla ja välillä baarissa tapaamassa vanhoja kavereita. En juhli mitenkään poikkeuksellisen paljon, mutta en kyllä näe syytä vähentääkään. Miksi ihminen ei saisi viettää aikaa haluamallaan tavalla? Eivät kaikki tykkää kotona nyhjöttämisestä!

Ymmärrän siis ap:n huolen, mutta olen samaa mieltä kuin monet muut täällä ettei ap voi automattisesti ajatella hänen elämäntapansa olevan parempi ja miehensä huonompi. Aikaansa voi viettää monella lailla, ja toivottavaa on kait että jokainen nauttisi elämästään? Mikäli kuitenkin vaikuttaa siltä että parisuhteessa toiveet ja kiinnostukset ovat kovin erillään toisistaan, voi olla että olette kasvaneet erilleen ja teidän pitäisi mahdollisesti erota.

Vierailija
20/25 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus tuollainen avomies. Jätin hänet kun hän ei tuntunut koskaan aikuistuvan vaan vapaa-aika ja rahat menivät ja menevät baareissa hillumiseen ja tupakkaan. Nykyään hän on viisikymppinen ja asuu pienessä vuokrakämpässä ja terveys reistailee pahasti (on esim. tupakan aiheuttama keuhkoahtaumatauti). .

olen naimisissa nykyään miehen kanssa joka silloin tällöin mutta aika harvoin käy viihteellä. Nautimme toistemme seurasta ja puhallamme yhteen hiileen ja saatamme esim säästää jotain tietty yhteistä tavoitetta varten. Ollaan kerätty yhdessä ihan kohtalainen omaisuus pitkäjänteisellä säästämisellä ja elämä on melko turvattua ja rauhallisen onnellista.

Olen monta kertaa siunannut itseäni että lopetin tuon suhteen.