Arka äiti
Onko kenelläkään muulla ongelmaa arasta vanhemmasta? Äitini on 65v. ja hän ei uskalla lähteä mihinkään. Saan kuulla ainaista valitusta, että en käy perheeni kanssa (minä, mieheni ja kaksi alle 5-vuotiasta lasta) hänellä kylässä ja kun esitän vastavuoroisesti kutsun kylään, hän ei voi lähteä meille kylään arkuuteensa vedoten, ajomatka meille on pitkä tai bussilla matkustaminen kotikaupungista meille. Että osaa ottaa pattiin, kun on vaikeaa lähteä perheen kanssa ja yksin asuva valittaa matkustamisen vaikeudesta. Äidillä matkustaminen ystävien kanssa sujuu kuitenkin ongelmitta....
Kommentit (8)
Et juokse.
Pahimmassa tapauksessa tuota on vielä 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset mökkeytyy, kun ne on tarpeeksi yksin. Eivät enää uskallaudu ulos muuta kuin välttämättömät kauppareissut.
Niin ja jonkun myyn seurassa uskaltautuvat, saavat siitä tukea ja turvaa.
Äitini on samanlainen. On auto, mutta ei uskalla ajaa sitä lähikaupunkia kauemmas. Ja paljon muutakin pelkää.
Sitten olkoon näkemättä.
Aika tavallista on, ettei vanhemmat ihmiset halua enää lähteä kodistaan oikein mihinkään. Osalla syynä arkuus, osalla se ettei vaan halua. Ei omat vanhempanikaan enöä 75-vuotiaana halua mihinkään mennä, vaikka ennen matkustelivatkin paljon eivätkä ole arkoja eikä huonokuntoisia. Mutta tykkäävät olla kotosalla ja että sinne tullaan kylään.
Sinun äidillä epäilisin että kyse on enemmän siitä ettei halua tulla teille kuin varsinaisesta arkuudesta, jos kerran ystävien kanssa kuitenkin käy muuallakin. Joka tapauksessa, ei sille mitään voi ettei hän halua tulla teille, olipa syy mikä vaan. Joko teidän pitää käydä siellä, tai sitten ette käy ja otatte valituksen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika tavallista on, ettei vanhemmat ihmiset halua enää lähteä kodistaan oikein mihinkään. Osalla syynä arkuus, osalla se ettei vaan halua. Ei omat vanhempanikaan enöä 75-vuotiaana halua mihinkään mennä, vaikka ennen matkustelivatkin paljon eivätkä ole arkoja eikä huonokuntoisia. Mutta tykkäävät olla kotosalla ja että sinne tullaan kylään.
Sinun äidillä epäilisin että kyse on enemmän siitä ettei halua tulla teille kuin varsinaisesta arkuudesta, jos kerran ystävien kanssa kuitenkin käy muuallakin. Joka tapauksessa, ei sille mitään voi ettei hän halua tulla teille, olipa syy mikä vaan. Joko teidän pitää käydä siellä, tai sitten ette käy ja otatte valituksen vastaan.
Tiedän kyllä, että kyse ei ole varsinaisesta arkuudesta, vaan enemmänkin viitseliäisyydestä. Itse olen vetänyt sen sen linjan, että emme lähde perheen kanssa aina reissaamaan mummolaan päin. Minulla ja miehelläni on kokopäivätyöt ja lapsiarjen pyörittäminen on melkomoista rumbaa. Jos arkuus alkaa elämää rajoittaa noin paljon, niin on parempi hankkia ammattiapua.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että kyse ei ole varsinaisesta arkuudesta, vaan enemmänkin viitseliäisyydestä. Itse olen vetänyt sen sen linjan, että emme lähde perheen kanssa aina reissaamaan mummolaan päin. Minulla ja miehelläni on kokopäivätyöt ja lapsiarjen pyörittäminen on melkomoista rumbaa. Jos arkuus alkaa elämää rajoittaa noin paljon, niin on parempi hankkia ammattiapua.
AP
Sitä päivää ei kannata odotella ihan henkeä pidätellen, että tuossa iässä vielä tapahtuisi jokin ihmeellinen muutos persoonallisuudessa. Hän on sellainen kuin on, ota tai jätä.
Mun lapseton siskoni asuu 15 kilsan päässä Helsingin keskustasta, mutta kököttää lähiössä nyt sairaslomalla. Ei tee mitään. Kököttää ja marisee.
Ihmiset mökkeytyy, kun ne on tarpeeksi yksin. Eivät enää uskallaudu ulos muuta kuin välttämättömät kauppareissut.