Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys hyvinvointirannekkeista

Vierailija
04.12.2019 |

Onko kenelläkään ranneketta, josta löytyisi ominaisuus ateriavälien mittaamiseen? Tarkoitan siis ajastinta, joka hälyyttää esim 3-4 tunnin välein. Ravitsemusterapeutin kanssa on yritetty palauttaa ateriarytmiä säännöllisemmäksi. Puhelimen ajastin on ihan ok tässä käytössä, mutta aina kädessä mukana kulkeva ranneke olisi kieltämättä kätevämpi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Garmin Vivosmart 4 aktiivisuus/hyvinvointiranneke. Siinä itsessään ei ole ateriaväliajastinta, mutta jos laittaa puhelimeensa minkä tahansa ajastetun hälytyksen, niin aktiivisuusranneke hälyttää myös värinällä ja ilmoituksella näytöllä, kun puhelimen hälytyskin tulee. Samoin se ilmoittaa esim. uusista sähköposteista, instagram-päivityksistä jne kaikenlaisesta mitä puhelimella tapahtuu (kunhan ranneke ja puhelin ovat bluetooth yhteyden kantaman päässä toisistaan).

Vierailija
2/3 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vaihtaa terapeuttia jos pitää kellon mukaan syödä.

t. toinen ravitsemusterapeutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle ravitsemusterapeutille. Ymmärrät varmasti jo koulutuksesi puolessa, että jos ateriarytmi on ollut useamman kymmenen vuotta täysin pielessä, ei muutoksia tehdä hetkessä. Täsmäsyömiseen pyrkiminen on ollut minulle merkittävävin askel painonhallinnassa. Paino on laskenut useamman kymmen kiloa (n 0,5 kg viikkovauhtia) kohti biologista normaalipainoa.  Minulle henkilökohtaisesti kellon mukaan syöminen on toimiva menetelmä. Jollekin toiselle näin ei ole ja hänelle voi sopia täysin hyvin myös erilainen ateriarytmi ylipäätänsä. Ajastinta ei ole myöskään tarkoitusta käyttää loppuelämää.