Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko uskovainen olla narsisti?

Vierailija
04.12.2019 |

Vai onko pelkkää teatteria?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin ateistit on narsisteja, kosa eivät ALISTU Jumalan vallan alle. Kaikessa oma itse eli ego on määrääjä ja päättäjä siitä mikä on oikein ja väärin ja mitä hän saa tehdä! Uskovaisuus nimenomaan estää oman egon määräävän elämästään. Toisin on ateisteilla, tai niillä "uskon omalla tavallani" jotka eivät tottele Raamatun sanna ja kieltoa esim. avoliitoista ym! Oma itse on heille jumalan asemassa, koska "jos minä

haluan tehdä jotain niin minä teen, eikä kukaan muu määrää" Siinä vasta narsismin peruskuvaus.

Vierailija
22/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennemminkin ateistit on narsisteja, kosa eivät ALISTU Jumalan vallan alle. Kaikessa oma itse eli ego on määrääjä ja päättäjä siitä mikä on oikein ja väärin ja mitä hän saa tehdä! Uskovaisuus nimenomaan estää oman egon määräävän elämästään. Toisin on ateisteilla, tai niillä "uskon omalla tavallani" jotka eivät tottele Raamatun sanna ja kieltoa esim. avoliitoista ym! Oma itse on heille jumalan asemassa, koska "jos minä

haluan tehdä jotain niin minä teen, eikä kukaan muu määrää" Siinä vasta narsismin peruskuvaus.

Miksei voisi tehdä niinkuin itse tekee, miksi pitäisi nöyristellä jotain, mitä ei ole?

Uskovainen sanoo tuon tähän tapaan: "Jos minä haluan tehdä jotain, niin minä teen, koska Raamatussa sanotaan näin ja minä saan kaiken anteeksi koska Jeesus on syntini anteeksi antanut" - Raamatulla on moni julmuus, alistaminen, narsismi, moniavioisuus, lapsiavioliitot ynnä muut oikeutettu, koska sieltä oikeasti löytyy "lupa" melkein mille tahansa, kunhan se tehdään Jumalan nimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitte nyt ensin, että minkä jumalan vallan alle niistä tuhansista jumalista minun pienen ateistin pitäisi alistua? Ei tässä mitää egoilua ole, vain tietämättömyyttä. Minulle ei riitä mikään uskomus, vaan minä tarvin tietoa, eli kylmää faktaa. Heti kun todistat minulle pitävien todisteiden kera jonkun jumalan olemassaolon ja tämä jumala minulle uksoani vastaan paratiisipaikan antaa, niin tottahan minä hänen vallan alleen alistun, jollei hän ole yhtä mulkvisti, kuin tämä kristittyjen taruolento, jota myös jumalaksi kutsuvat.

Vierailija
24/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen.

Kyllä voi. Tämä on monissa kulteissa ja lahkoissa hyvinkin yleistä, että johtajat keräävät itselleen valtaa hyvin narsistisella tavalla. Ja varmasti moni näistä johtajista uskoo tekevänsä oikein.

Uskon myös näin, että uskovainen joka ei voi sietää toista ihmistä (ihmistä joka ei usko/uskoo eri tavalla), on sisimmissään narsisti, jonka mielestä vain omalla maailmankatsomuksellaan on merkitystä. Monet ystäväni (mukaan lukien perheenjäseneitä) eivät usko ja se on ihan ok. Välimme eivät voisi olla paremmat.

t. uskovainen

Vierailija
25/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen vai provo? Hyvin tiedät että missään yhteisöissä ei niin paljon luonnevikaisia ja narsisteja olekaan kuin uskovissa.

Juuri tälläistä vastausta odotin, palsta ei petä koskaan!

Tottakai uskovaisissa on narsisteja kuten kaikissa. Johtajissa ehkä enemmänkin. Mutta noin yleisesti ei varmaan enempää kuin muissakaan.

Vierailija
26/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ja uskovaisuus on pahin mahdollinen yhdistelmä, ja voi kyllä, heitä on pilvin ja pimein. Pahimman siitä tekee sen, että he kuvittelevat todellakin olevansa Jumalan asialla. Että he ovat niin erinomaisia, että Jumala on just heille antanut erityisen vallan.

Niin surullista kuin se onkin.... Terv. uskova itsekin.

Vierailija
27/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat ns karismaattiset seurakunnat vetävät sekä narsisteja että niitä hyväksikäytettäviä kuin hunaja puoleensa. Ainoan tapaamani psykopaatin ja sosiopaatin olen tavannut näissä piireissä. En käy enää, on niin sairasta touhua, ei pysty katsomaan miten ihmiset ihan haluaa tulla hyväksikäytetyiksi.

Vierailija
28/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen narsistiin, ja hän oli uskovainen. Hän itse korosti olevansa kristitty, vaikka Jeesus olisi kyllä ollut pöyristynyt tämän ihmisen käyttäytymisestä ja ilkeydestä muita ihmisiä kohtaan.

Kaikki tuntemani uskovaisiksi itseään tituleeraavat ovat ahneita ja itsekkäitä omaan napaan tuijottajia. En oikein jaksa uskoa, että pääsevät Pietarin portilla vippijonoon.

Onpas oudot piirit. Katselen täällä pikkupaikkakunnalla näitä uskovaisia mummoja, jotka uhraavat kaiken aikansa diakoniaan ja kaikenlaiseen vahustyöhön ja en heitä kyllä ahneiksi osaisi sanoa.

Katsopas peiliin ensin.

Vierailija
29/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen vai provo? Hyvin tiedät että missään yhteisöissä ei niin paljon luonnevikaisia ja narsisteja olekaan kuin uskovissa.

Juuri tälläistä vastausta odotin, palsta ei petä koskaan!

Tottakai uskovaisissa on narsisteja kuten kaikissa. Johtajissa ehkä enemmänkin. Mutta noin yleisesti ei varmaan enempää kuin muissakaan.

Yhtä relevanttia on kysyä onko rakennusmestareissa, hammaslääkäreissä tai sähköasentajissa narsisteja. Aina sama vastaus: kyllä on.

Vierailija
30/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitte nyt ensin, että minkä jumalan vallan alle niistä tuhansista jumalista minun pienen ateistin pitäisi alistua? Ei tässä mitää egoilua ole, vain tietämättömyyttä. Minulle ei riitä mikään uskomus, vaan minä tarvin tietoa, eli kylmää faktaa. Heti kun todistat minulle pitävien todisteiden kera jonkun jumalan olemassaolon ja tämä jumala minulle uksoani vastaan paratiisipaikan antaa, niin tottahan minä hänen vallan alleen alistun, jollei hän ole yhtä mulkvisti, kuin tämä kristittyjen taruolento, jota myös jumalaksi kutsuvat.

Onko ateistit tosiaan noin imbesillejä? Pahoittelen sana valintaa.

Vierailija
31/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen voi olla mitä vaan. Sehän on niin monta kertaa nähty. Kukaan ei tuomitse muita niin paljon kuin uskovaiset. Sepä vasta paradoksi onkin.

Vierailija
32/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on sisäänrakennettu useimpiin uskontoihin. Jumala seuraa juuri minun elämääni. Minä saan Jumalalta merkkejä. Vain me olemme Jumalan valittuja, muut joutavat tulimereen. Meidän yhteisömme on lain ulkopuolella, koska mehän olemme uskovaisia. Meidän johtajamme on aina oikeassa. Minä tiedän, miten asiat ovat ja voin tuomita muita.

Vierailija
33/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto = oman edun tavoittelu

Vierailija
34/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovaistenkin keskuudessa on vaikka minkälaista tallaajaa. Eli kyllä, myös uskovainen voi osoittautua narsistiksi.

Vierailija
35/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen on narsisti. Ennen ei ollut uskovainen, mutta sitten keksi että sillä saa kiillotettua kilpeään ja ihailua uskispiireissä. Mutta hänhän ei miksikään riviuskovaiseksi ja vaatimattomasti julistamatonta uskoa tunnustavaksi voinut jäädä. Ei, heti alkajaisiksi herätysliikkeen saarnaajaksi ja jeesus-hahmoksi jota seurakuntansa nyt palvoo.

Vierailija
36/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei tuomitse muita niin paljon kuin uskovaiset."

Kyllä ne muutkin osaavat.

Vierailija
37/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat erityisen narsistisia.

Vierailija
38/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmaisevia kokemuksia uskovista narsisteista!

Vierailija
39/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään seurakunnalla työskentelävän narsistin. Hirvittävä ihminen.