Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskovainen olla narsisti?

Vierailija
04.12.2019 |

Vai onko pelkkää teatteria?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi? Uskovaisuus vai narsismi?

Vierailija
2/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalistilogiikalla tämä ei ole oikeasti uskossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinkertainen vai provo? Hyvin tiedät että missään yhteisöissä ei niin paljon luonnevikaisia ja narsisteja olekaan kuin uskovissa.

Vierailija
4/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen narsistiin, ja hän oli uskovainen. Hän itse korosti olevansa kristitty, vaikka Jeesus olisi kyllä ollut pöyristynyt tämän ihmisen käyttäytymisestä ja ilkeydestä muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
5/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla narsisti, oli sitten uskovainen tai ei. Jollakin tavalla sekin on mielestäni narsismia kun monet uskonnot ja liikkeet opettavat, että vain heidän uskonsa ja maailmankuvansa on oikea ja vain vain he pääsevät kuoleman jälkeen taivaaseen tai johonkin hyvään paikkaan.

Vierailija
6/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kultit, lahkot ja uskontopiirit ovat luonnevikaisten pesäpaikkoja. Samoin kuin paikallispolitiikka. Kun muualla ei mesomista ja kieroilua katsota, työelämässä ei oikein lähde, niin noissa voi vielä manipuloida, alistaa ja hyväksikäyttää.

Vierailija
7/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän täysin ”uskottoman” narsistin, joka oikeasti pyydettäessä harkitsi kirkkovaltuustopaikka - ihan vain ”päästäkseen vaikuttamaan”.

Vian ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä.

Vierailija
8/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joku sanoi et uskovaiset ovat narsisteja koska uskovat että heidän uskonsa on ainut oikea.... Mitä ihmettä. Minä olen kristitty ja uskon olevani oikeassa, jos en uskoisi, mitä järkeä minun olisi olla kristitty? Mutta ei minun mielestäni minkään muunkaan uskonnon/ maailmankatsomuksen edustajat ole narsisteja vaikka he sanovat olevansa oikeassa... Eikö ihmisellä ole enää uskon ja sanan vapautta ilman että aletaan tuomitsemaan?

Vierailija
9/42 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeli kirjoitti:

Tossa joku sanoi et uskovaiset ovat narsisteja koska uskovat että heidän uskonsa on ainut oikea.... Mitä ihmettä. Minä olen kristitty ja uskon olevani oikeassa, jos en uskoisi, mitä järkeä minun olisi olla kristitty? Mutta ei minun mielestäni minkään muunkaan uskonnon/ maailmankatsomuksen edustajat ole narsisteja vaikka he sanovat olevansa oikeassa... Eikö ihmisellä ole enää uskon ja sanan vapautta ilman että aletaan tuomitsemaan?

Saa jokainen uskoa miten haluaa, mutta myös sitä saa pitää narsismina jos ajatellaan, että vain MINÄ ja MINUN uskontooni kuuluvat jäsenet pääsevät taivaaseen, ne kaikki muut on väärässä. Minusta tuokin on aika itsekästä ajattelua.

Pahimpia tietenkin on ne omaa uskontontoaan väkisin tuputtajat ja muita syyllistävät. Liberaalit uskovaiset on ihan kivoja ja siedettäviä.

Vierailija
10/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.

Jos jonkun muun uskonnon Jumala on se oikea Jumala, niin en minä haluaisi sinne taivaaseen. Joten en edelleenkään pidä näitä muita uskontokunnan edustajia narsisteina. Enkä myöskään ateisteja vaikka hekin sanovat olevansa oikeassa

Vierailija
11/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen narsistiin, ja hän oli uskovainen. Hän itse korosti olevansa kristitty, vaikka Jeesus olisi kyllä ollut pöyristynyt tämän ihmisen käyttäytymisestä ja ilkeydestä muita ihmisiä kohtaan.

Kaikki tuntemani uskovaisiksi itseään tituleeraavat ovat ahneita ja itsekkäitä omaan napaan tuijottajia. En oikein jaksa uskoa, että pääsevät Pietarin portilla vippijonoon.

Vierailija
12/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun avaajalle: Totta kai voi! Samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin.

Vierailija
13/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about this: parhaat ja pahimmat tapaamani ihmiset ovat uskovaisia. En ole koskaan antanut kenellekään automaattisesti plussaa tai miinusta uskon takia. Olen lukenut satoja tyhmiä argumentteja sen puolesta, että uskovaiset ovat niin sairaita kun ristiretket ja pälä pälä. Kaikki ihmisryhmät ovat tehneet omat retkensä oman vallanhalunsa takia. Mikä logo on kilvessä, on ihan sama. Mies osti ruusun -> tappoi naisen - ruusut ovat pahasta / miehet ovat pahasta / naiset ovat pahasta. Päätteleminen tuntuu olevan tosi vaikeaa ihmisille. Halutaan jokin yksittäinen syyllinen asioihin, vaikka sitä ei yleensä ole. Henkisesti kypsä ihminen hyväksyy tämän, epäkypsä taas jankkaa, että täytyy olla jonkin yksittäisen selkeästi laatikkoon pannun asian syy. Ihan yhtä lailla voisin sanoa, että veitset ovat paha asia, koska joku iski jotakuta. Toisaalta itse kokkailen sujuvasti hyvän ammattiveitsen kanssa. Mutta ajatteleminen on vain niin vaikeaa keskivertoihmiselle. Asioille pitää olla tarpeeksi yksiulotteiset selitykset, ettei oma aika mene hukkaan ajatellessa.

Vierailija
14/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän täysin ”uskottoman” narsistin, joka oikeasti pyydettäessä harkitsi kirkkovaltuustopaikka - ihan vain ”päästäkseen vaikuttamaan”.

Vian ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä.

Mitäs ihmeellistä tuossa oli? Jos hän kerran oli seurakunnan jäsen, niin miksi hänen ei mielestäsi kuuluisi päästä kirkollisveronmaksajana pyrkimään kirkkovaltuustoon, jossa päätetään hänen seurakuntansa varainkäytöstä?

Kirkkovaltuustoissa on paljonkin uskonnottomia, jopa papeissakin heitä on. Narsisti hän toki voi olla, mutta seurakuntavaalien ehdokkuudella ei ole kyllä mitään tekemistä sen kanssa, vaikka olisi kuinka uskoton, tai uskonnoton.

Vierailija
15/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisissa on narsisteja, mielenterveyspotilaita, pedo fiileja, homoseksuaaleja, muunsukupuolisia, superälykkäitä, kehitysvammaisia, autoilijoita, isoisiä, kaupantätejä, kansanedustajia... ihan koko kirjo. Ei uskovaisuus suojaa elämältä. Paitsi tietysti omien valintojen kautta.

Vierailija
16/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin uskonnolliset johtajat ovat narsisteja useammin kuin eivät.

Vierailija
17/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan haluaa sen kyydin perille, ettei tarvitse itse kävellä. Uskonto, sosiaaliturva, sosiaaliset verkostot, polittiseet aatteet... Ihan sama. Monilla ihmisillä ei ole mitään todellista vakaumusta. On vain se pinnalla oleva juttu, jolla on momenttia. Miten muuten selitätte äänestyskäyttäytymisen?

Vierailija
18/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esmes Sipilä

Vierailija
19/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeli kirjoitti:

Noh.

Jos jonkun muun uskonnon Jumala on se oikea Jumala, niin en minä haluaisi sinne taivaaseen. Joten en edelleenkään pidä näitä muita uskontokunnan edustajia narsisteina. Enkä myöskään ateisteja vaikka hekin sanovat olevansa oikeassa

Siis kaikki ateistit väittävät olevansa oikeassa, missähän asiassa?

Itse kyllä miellän itseni ateistiksi, vaikka en kyseistä sanaa halua käyttääkään, koska se sana jo itsessään liittyy uskontoon. Minä en kuitenkaan ole koskaan väittänyt olevani oikeassa kuin sellaisissa asioissa, jotka ihan faktisesti tiedän. Faktisesti tiedän kyllä sen, että en usko taruolentoihin, mitään muuta faktaa siinä ei ole muuta kuin se, et en usko mihinkään sellaiseen, minkä olemassaoloa ei ole faktisesti todistettu.

Vierailija
20/42 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mankeli kirjoitti:

Noh.

Siis kaikki ateistit väittävät olevansa oikeassa, missähän asiassa?

Itse kyllä miellän itseni ateistiksi, vaikka en kyseistä sanaa halua käyttääkään, koska se sana jo itsessään liittyy uskontoon. Minä en kuitenkaan ole koskaan väittänyt olevani oikeassa kuin sellaisissa asioissa, jotka ihan faktisesti tiedän. Faktisesti tiedän kyllä sen, että en usko taruolentoihin, mitään muuta faktaa siinä ei ole muuta kuin se, et en usko mihinkään sellaiseen, minkä olemassaoloa ei ole faktisesti todistettu.

Lol. Kukaan ei tiedä faktisesti yhtään mitään. On vain oletuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi