Mistä tietää kuuluuko lakon piiriin?
Olen siis YTN:än alaisen liiton jäsen ja työnantajani + paikkakunta mainittu listassa jonka itse etsimällä löysin YTN:än sivuilta. Asia koskee siis ensi viikon Ma-Ke lakkoa. Työtehtävä ylempi toimihenkilö ja teknologiateollisuudessa töissä.
Mitenkään henkilökohtaisesti minua ei kuitenkaan ole infottu asiasta, ei liitosta eikä työpaikan luottamusmieheltä jne.
Onko joku täällä ollut joskus lakossa? Miten teitä on infottu asiasta? Vai pitäisikö odottaa henkilökohtaista infoa vasta kun lakko on lopullisesti vahvistunut? Luulisi että tästä voisi edes varoittaa heitä jotka kuuluu lakon piiriin.
En myöskään ole saanut minkäänlaista infoa jo voimassa olevasta ylityö ja matkustuskiellosta joka sekin YTN:än sivujen mukaan koskee minua. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Kommentit (3)
Noilla tiedoilla kyllä sun pitäisi kuulua lakon piiriin mutta hyvin kummallista jos ei ole luottamusmies ottanut työntekijöihin yhteyttä ja pitänyt ajan tasalla. Ota nyt itse yhteyttä siihen ja keskustele asioista, luulisi selviävän. Ja siis jos työpaikka ja paikkakunta on listassa ja työtehtäväsi alalle kuuluvat, kuuluisit lakon piiriin vaikka et kuuluisi liittoon. Työt ne lakkoon julistetaan eikä työntekijät.
?