Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaavinta, mitä anoppisi on sinulle sanonut/ tehnyt? Annoitko anteeksi?

Vierailija
04.12.2019 |

Anoppini kommentoi tässä joku aika sitten ulkonäköni. Asia satutti minua ja itseluottamukseni kärsi todella paljon. Olen antanut anteeksi, mutta en tule tuota asiaa koskaan unohtamaan lopullisesti. Joka ikinen kerta, kun käymme anoppilassa, niin mieleeni muistuu tuo tapahtuma ja paha olo iskee.
Millaisia asioita teille on sattunut?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran kun sain häneltä lahja, se oli lehtitilauksen mukana tullut ilmainen kalenteri. Anoppi oli merkinnyt siihen koko sukunsa kaikki merkkipäivät ja laittanut kylkeen viestin, että minun pitäisi nyt oppia huolehtimaan muistamisista.

Itse antoivat jopa kihla- ja häälahjan pelkästään miehen nimellä. Eivätkä ikinä kysyneet edes syntymävuottani.

Ja se varsinainen lehtitilaus oli sitten kälylleni.

Toinen kerta oli se kun sairastuin vakavasti ja anoppi vain tokaisi tylysti, että olen vaan syönyt huonosti. Ja kaikki on omaa syytäni.

Vierailija
2/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan hyvät välit anoppiin ja hän on kaukana täällä joskus kuvatuista kauhuanopeista. Jostain syystä hän on kuitenkin katsonut sopivaksi sanoa esim.

(Miehelle minun läsnäollessani, olimme olleet yhdessä 10v ja lapsikin oli jo):

-sun olisi "Ville" pitänyt seurustella enemmän eri naisten kanssa

-sä olisit Ville saanut silloin nuorena kenet vaan (huokaus)

Minulle kuvasta, jossa olen: jahas, näkyy se "Annallakin" tässä kaksoisleuka! ( kyseessä oli varjo, olin silloin todella hoikka)

Ym. vastaavaa. Pikkujuttuja mutta en kyllä itse kehtaisi sanoa tuollaista kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun hänen mielestään olin itsestäänselvästi huono äiti. Se oli siis hänestä niin ilmeistä että sanoi sen kuin olisi ollut jonkinlainen aivan selkeä ja kaikkien allekirjoittama perusfakta.

Olen erilainen äiti kuin hän. Hän takertuu ja tekee puolesta (voitelee jopa nelikymppiselle lapselleen leivän - jonka on ensin tälle leikannut).

Vierailija
4/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköäni on hän haukkunut sanoen että on savolainen pottunokka mulla ja lääkäri tulee puuttumaan ylipainooni. Taustani on väärä ja sukulaiseni hulluja: " Kun sä tulet niin rikkinäisestä perheestä niin oot kehittymätön ja tasapainoton". On kova antamaan psykologisia analyysejä, ilkeitä sellaisia tyyliin " ainokaiset on niin itsekkäitä ja särmikkäitä" ( olen ainokainen). Haukkuu myös vaatteeni heidän hienoissa pippaloissa ja miten kamalaa kun olen hiljainen enkä osaa seurustella, toisin kuin hän.

En halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin sen muutaman kerran vuodessa jouluna ja synttäreillä. Kohta se joulu taas koittaakin...

Vierailija
5/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että ei halua ostaa autoa mun pojalle, vaikka miehen pojalle osti

Muutenkin jäätävä akka, tosi puolueellinen

Vierailija
6/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetti hakea lapsen meiltä kysymättä koulusta ja lähteä ajamaan kohti mummolaa 100km päähän. Saatiin tietää, kun lapsi soitti meille, että oikeastiko hän on menossa viikonlopuksi mummolaan. Mies soitti saman tien äidilleen, että jos lapsi ei oo 10 minuutin sisällä kotona niin hän soittaa poliisit, että lapsi ei oo tullut koulusta kotiin ja tämän auton kyytiin nähty nousevan. Ei herran jestas voi 7-vuotiasta viedä toiseen kaupunkiin ilman vanhempien lupaa!

Vierailija
7/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu jatkuvasti miehen ex-vaimosta, en tiedä tekeekö tahallaan vai onko vain pöljä. Ei edes tullut toimeen miehen exän kanssa mutta silti muistelee esim. heidän häitään ääneen. 

Vierailija
8/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kehui suomalaisia naisia kauniiksi, sanoi että ovat kuin filmitähtiä. Anoppi siihen että mikset sitten ottanut sellaista😂

Vierailija
9/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin kuopustani totesi että "toivottavasti synnytys menee yhtä hyvin kuin esikoisenkin kanssa". Esikoinen syntyi elottomana ja joutui teholle 5:ksi päiväksi.

Vierailija
10/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun odotin kuopustani totesi että "toivottavasti synnytys menee yhtä hyvin kuin esikoisenkin kanssa". Esikoinen syntyi elottomana ja joutui teholle 5:ksi päiväksi.

Mitä h******tiä??? Osaatko yhtään sanoa miksi sanoi noin? 😮 mitä sanoit takaisin?

Vierailija
11/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta idioottia kommenttiani että en koskaan unohda. Sitten ihmettelee kun en halua tulla kylään...

Vierailija
12/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjailut painostani, syytökset siitä, että en ole huolehtinut miehen syömisistä (= miehellä ylipainoa ja sehän on minun vika, kun en ole tehnyt hänelle kasvisruokaa..mies tekee meillä ruuat..)..

Pahin oli kyllä ulkomailla, kun oltiin yhdessä matkalla koko porukka ja palattiin hotellille kaikki eri aikoihin. Olin bussissa appivanhempien kanssa kolmistaan ja yöaikaan bussi menikin eri reittiä kuin päivällä ja siitä syystä päädyimme väärälle pysäkille. Anoppi sai hirveät raivarit siitä ja huusi varmaan 30 min putkeen..hieman hävetti kun paikalliset katsoivat ihmeissään samoin ihmiset keneltä kysyin reittiä..

Hotellille päästyäni sanoin vihaisesti hänelle "hyvää yötä" ja sen takia haukkui minua pojalleen mielisairaaksi.. koskaan ei ole pyytänyt anteeksi. Minä olin kyllä epäkunnioittava ja lapsellinen, kun yritin vältellä häntä lopun matkaa.

Lisäksi sai matkalla muutenkin kohtauksia..miehensäkin lähti menemään kun kyllästyi kuuntelemaan ja arvon rouva syytti tietenkin poikaansa ja minua kun ei estetty.. Vesisateessa tönötettiin 1h kun ei suostunut liikkumaan ennen kuin miehensä tulee. Oli mennyt yhteen pubiin ja siellä istui kännissä, kun vihdoin arvon matami suostui lähtemään kadulta.

Sittemmin on ilmeisesti jonkinlainen lääkitys laitettu kuntoon..mutta ikinä en unohda ja matkalle en ihan heti uudestaan lähde heidän kanssaan.

Vierailija
13/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin juhlissa miesvieras kehui minua kauniiksi kansallispuvussani. Anoppi totesi siihen vierestä myrkkyä tihkuen, että kauneus on katsojan silmässä. 

Vierailija
14/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuu jatkuvasti miehen ex-vaimosta, en tiedä tekeekö tahallaan vai onko vain pöljä. Ei edes tullut toimeen miehen exän kanssa mutta silti muistelee esim. heidän häitään ääneen. 

Mä sain tän loppuun alkamalla kahvipöydässä kertomaan eksäni kanssa tehdyistä jutuista, matkoista ja hänen taidoistaan. Mieheni ja anoppini siis samassa pöydässä. Tuli mitta täyteen niitä anopin muistelmia mieheni eksästä. Anopilla ei dementiaa. Mutta tuohon loppui muistelmat entisestä miniästä. En tiedä onko mieheni käynyt jonkun keskustelun äitinsä kanssa. Olin tuota ennen jo sanonut miehelleni että pyytäis äitiään lopettaa muistelot eksästään. Näin ei varmaan ollut tapahtunut mutta suosittelen tuota vastaiskua, mulla toimi.

Ja välit on ennallaan että ei se mitään riitaa saanut aikaan. Ehkä vaan lopulta silmät aukeni millasta tuota on kuulla.

Vierailija
15/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitti että uhmaikäinen kiukuttelee minulle koska olen huono ja turvaton äiti.

Vierailija
16/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että en tiedä elämästä mitään, niin kai sitten, olen kyllä jo 52 vuotias, että jotain varmaan tiedän.

Vierailija
17/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppien ja miniöiden ei kuulukaan tulla mitenkään erinomaisesti toimeen. Riittää kun puhutaan asiallisesti ja asioista.

Vierailija
18/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on loukannut minua mm seuraavasti:

-sanoi pojalleen ollessani raskaana (istuin vieressä) että muista lenkittää TUOTA ettei liho raskausaikana

-synnytyksen jälkeen tuli tapaamaan vauvaa ja tarttui mahastani kiinni. Sanoi että imetyksellä pääsee näistä läskeistä. (Tästä itsetuntoni laski nollaan ja pienellä babybluesilla lauhdutin ennestään hoikan vartaloni 40kg ja imetys loppui siihen)

-käy läpi meidän koko kodin aina käydessään ja motkottaa minun tuhlaavan poikansa rahat

-lapset hoisin aina väärin vaikka olen kasvatustieteen ammattilainen ja jotain varmasti tiesin asiasta

-kaikki omistamamme ovat miehen. Jopa lapset. Minua ei koskaan mainita. Naisia hän puhuttelee akkoina.

- ei tiedä vanhempieni nimiä (vaikka olemme naimisisissa), ei tiedä ikääni, ei siis mitään elämästäni. Häntä ei siis kiinnosta.

Vierailija
19/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta idioottia kommenttiani että en koskaan unohda. Sitten ihmettelee kun en halua tulla kylään...

Melkein 50 v olen loukkauksia kuunnellut ja nyt, kun on dementikko, ei tunnista minua, joten käyttäytyy korrkektisti. Käyn harvoin ja mieheni auttelee.

Vielä, kun tunsi minut, haukkui kaiken, mitä yritin tehdä.

Vierailija
20/37 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitti että uhmaikäinen kiukuttelee minulle koska olen huono ja turvaton äiti.

Varmaan tiedät, että lapsi kiukuttelee sille, kenen rakkaudesta on aina varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan