Mitä mieltä? Posti ottaa tullausmaksun paketeille
Yli 22 euron arvoista Eun ulkopuolelta tulevista paketeista aletaan ottaa käsittelymaksu. Toki suurin osa kiinapaketeista vielä tulee ilman tätä maksua.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Maksu on hyvä, mutta sen pitäisi koskea nimenomaan niitä ALLE 22 euron lähetyksiä. Ihmiset tilaavat ihan käsittämättömiä määriä sitä pientä kiinakamaa ja se pitäisi saada loppumaan.
Sinä tai kukaan muu randomi urvelo ei tule minulle,aikuiselle ihmiselle kertomaan mitä minä saan tilata tai tarvitsen. Minun pakettini(mitä niissä ikinä onkaan) ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
2021 alusta EU pakottaa jäsenmaita verottamaan niitä alle 22e paketteja myös. Pahempaa kauppasotaa kuin mikään, mitä Trump on tehnyt.
Kauppasotaa? Ajatteletko sinä, että ne paketit ihan itse ja ilmaiseksi kävelevät oikeisiin osoitteisiin?
Minulle kävisi kyllä sekin, että jokainen kävisi itse penkomassa Kiinan-pakettinsa lajittelukeskuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksu on hyvä, mutta sen pitäisi koskea nimenomaan niitä ALLE 22 euron lähetyksiä. Ihmiset tilaavat ihan käsittämättömiä määriä sitä pientä kiinakamaa ja se pitäisi saada loppumaan.
Sinä tai kukaan muu randomi urvelo ei tule minulle,aikuiselle ihmiselle kertomaan mitä minä saan tilata tai tarvitsen. Minun pakettini(mitä niissä ikinä onkaan) ei kuulu sinulle.
Kuuluu, jos sinun pakettejasi kiikutetaan yhteiskunnan varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu, jos sinun pakettejasi kiikutetaan yhteiskunnan varoilla.
Ei kiikuteta yhteiskunnan varoilla, vaan Posti Oyj tuottaa voittoa valtiolle, joten rahavirta kulkee toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tullauksen kai saa edelleen tehdä itsekin. Kaikilla huolintaliikkeillä on mahdollisuus erillistä maksua vastaan antaa tullaus yrityksen tehtäväksi.
Kykkl huolintaliike huolitsee itse omat kamansa.
t Huolitsija
Harri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet, mielestäni kaikki paketit pitäisi laittaa samalle viivalle; tulli ja alv summasta riippumatta. Lisäksi pieni käsittelymaksu päälle. Tällöin ihmiset ehkä tilaisivat tavaraa hieman isommissa erissä, kun käsittelymaksu olisi kaikille paketeille sama.
Siinä on vain se ongelma, että eri myyjien krääsät pakataan eri kuoriin.
Kustannusten mukainen maksu vaan. Onhan se halvempaa jakaa taajamissa kuin jonnekin hevon prseeseen. Kaikki paketin ja kirjeiden lähettäjät subventoi tätä.