Haaviston selityksessa aukkoja - rikosilmoitus!
Haavistosta tehty useita kanteluja ja rikosilmoitus – ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja ei niellyt ministerin selitystä
Kommentit (24)
No mun mielestä on edelleen epäselvää onko tässä tehty mitään varsinaista poliittista ratkaisua, jonka perusteella valmisteluja on alettu tekemään. Oikeuskansleri ei näitä päätöksiä tee, eikä virkamiehet, vaan vastuu on ulkoministerin. Mulle syntyy vahca kuva että Haavisto on kaikin keinoin pyrkinyt ulkoistamaan päätöksenteon ja vastuun muille, oikeuskanslerille tai virkamiehille. Näinhän se ei mene, vaan ministeri vastaa ylimpänä ulkoministeriön edustajana näin isojen asioiden kommunikoinnista ja päätöksenteosta.
Haavisto ohjaa taitavasti koko ajan keskustelua muihin asioihin. Ei vastaa itse kysymykseen. Eilen selitti ummet ja lammet Syyrian tilanteesta, uudesta asiaa hoitamaan palkatusta virkamiehestä sekä oikeuskanslerin antamasta linjauksesta, ja väisti näin kysymykset jotka koskivat hänen omaa toimintaansa.
En koskaan oikein ole Haavistosta tykännyt, vaikka en oikeistolainen olekaan. Nyt tämän jälkeen en oikeasti luota enää yhtään.
Presidentti kiistää Haaviston väitteen, että hänelle olisi kerrottu operaatio Korvesta.
Haavisto johtaa keskustelua tietoisesti harhaan. Vieritti syyn oikeuskanslerin niskaan, sieltä oli painostettu toimia heti. Tämän oikeuskanslerin kiistää.
Olennaisiin kysymyksiin ei tullut selkeää vastausta. Miksi ulkoasian valiokunnalle ei kerrottu operaatio Korvesta, miksi Haavisto kiistää koko operaation olemassaolon, painostiko Haavisto Pasi Tuomista lainvastaiseen toimintaan ja mitä tapahtui, kun Tuominen kieltäytyi tästä. Pelon ilmapiiristä Haavisto puhui, mutta joku puhuu palturia.
Jos olisi Iltasanomat? Miksi sitten Haavisto ei käy lehden kimppuun vääristelystä ja hänen maineensa tahraamisesta, miksi ei haasta lehteä oikeuteen?