Myyvätkö kirjat kirpputorilla?
Kommentit (23)
Kyllä. Hyväkuntoinen on uusi musta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne kaupaksi käy varsinkin kotimaisten tunnettujen kirjailijoiden teokset ja erittäin hyväkuntoiset lastenkirjat.
Hinta saa olla korkeintaan 2 e/kpl.
Hyväkuntoisista ja laadukkaista lastenkirjoista maksetaan kyllä paljon enemmän!
Yleensä olen laittanut puoleen hintaan siitä mitä itse maksoin kaupassa ja kaupaksi ovat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen laittanut puoleen hintaan siitä mitä itse maksoin kaupassa ja kaupaksi ovat menneet.
Lastenkirjat maksavat helposti vaikka yli 25 € kaupassa ja ovat harvoin alennuksessa. Tiettyjä kirjoja ei välttämättä edes löydä enää myynnissä.
Mä en ole laittanut puolta hintaa mutta 4-8 € voi ihan hyvin pyytää kirjasta riippuen.
Ei ottanut edes antikvariaatti kun tarjosin kesällä heille, ehdin vain tietokirjoja kerätä muutaman hyllymetrin ja kuvan kanssa kysyin kelpaako. Kiikutin ne sitten vähissä erin kirjaston poistopisteeseen josta menivätkin. Täytyisi vielä jatkaa urakkaa mutta nyt on jäänyt jostain syystä.
Vähän riippuu mitä myyt, 5€ kalliimmalla ei kannata edes niitä "laadukkaita" lasten kirjoja myydä koska kirpputori on kirpputori.
Nauroin kun yhdellä kirpulla katoin kirjoja läpi lapsille ni kaikki kirjat hinnaltaan 3-10€ kpl ja kulmat syöty, sivut revitty tai töhritty 😂😂
Mun kirjat ei ainakaan käyneet kaupaksi, vaikka olivat kuin pakasta vedettyjä ja hintaa 1 euro - 50 senttiä. Kuvittelin tyhmyyksissäni, että menevät kuin kuumille kiville. Toki olivat vain jotain muinoin kirjakerhosta tilattuja höpönlöpönkirjoja. Rakkaushömppää ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut edes antikvariaatti kun tarjosin kesällä heille, ehdin vain tietokirjoja kerätä muutaman hyllymetrin ja kuvan kanssa kysyin kelpaako. Kiikutin ne sitten vähissä erin kirjaston poistopisteeseen josta menivätkin. Täytyisi vielä jatkaa urakkaa mutta nyt on jäänyt jostain syystä.
Myitkö hyväkuntoisia lastenkirjoja? Nyt olisi sesonki myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu mitä myyt, 5€ kalliimmalla ei kannata edes niitä "laadukkaita" lasten kirjoja myydä koska kirpputori on kirpputori.
Nauroin kun yhdellä kirpulla katoin kirjoja läpi lapsille ni kaikki kirjat hinnaltaan 3-10€ kpl ja kulmat syöty, sivut revitty tai töhritty 😂😂
Niin. Et siis puhunut hyväkuntoisista lastenkirjoista.
Mä ostan kirjoja kirppareilta, mutta ne hinnat on ollut 0,5-2 euroa, dekkareita lähinnä. Laitan sitten joitakin kiertoon, jotkut pidän itsellä.
Myymistä en ole kokeillut, en jaksa sitä ruljanssia kun ei niillä taida paljon rahaa irrota. Lastenkirjat taitaa olla parempi myytävä.
Kyllä ne varmaan menis aika hyyvinkin jos ne tämänpäivän populaarikirjallisuus osatttaisiin asetella sinne näytttävästi esille. Ihmisen kärsivällisyys ei tänäpäivänä riitä siihen kaikenmaailman pskan joukosta löytyyykin joku ylläri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myitkö hyväkuntoisia lastenkirjoja? Nyt olisi sesonki myydä.
Kuka tässä lastenkirjoista on puhunut? Sanoin että tietokirjoja oli ja pitäisi jatkaa projektia. Enkä tiedä miten nyt on erityisesti mitenkään mikään lastenkirjojen myyntisesonki. Kaikkia menee uutena mutta ei kukaan halua joululahjaksi jotain kirppislöytöjä vuodelta -86.
Joskus hetki sitten suomalainen suunnittelija kertoi mikä on suurin sisustusmoka mitä on tapahtunut.
Kuulemma se että kirjahyllyt hävisivät! Nyt hyviä kirjoja on enää harvoin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Antikvariaatilla onkin korkeampi kynnys ottaa kirjoja vastaan. Kirpparilta voi ostaa kirjan halvalla ja heittää vaikka pois. Itse olen saanut kirpputoreilla myytyä tyydyttävään hintaan kymmeniä kirjoja, joita ei antikvariaatti ole kelpuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antikvariaatilla onkin korkeampi kynnys ottaa kirjoja vastaan. Kirpparilta voi ostaa kirjan halvalla ja heittää vaikka pois. Itse olen saanut kirpputoreilla myytyä tyydyttävään hintaan kymmeniä kirjoja, joita ei antikvariaatti ole kelpuuttanut.
No mulla ei joka tapauksessa ole kirppistä missään helpon matkan päässä raahata painavia kirjalasteja mutta tuonne antikkaan olisin saanut ja kirjastoon sainkin kuljetettua nuo kirjani ihan polkupyörällä. Jotain keittokirjoja koitin FB:n kirppiksellä tarjota vuosia sitten jo mutta siellä ei mennyt mitään.
Lastenkirjat menee hyvin jos et liikaa niistä pyydä. Romaanit ovat aikalailla ongelmajätettä, mikään taho ei oikein ota vastaan. Kirjaston poistohyllyyn oli myös tullut tiukat kriteerit (vain uudet kirjat käyvät, tyyliin 2015 tai uudemmat teokset). Mä jouduin lopulta pistämään paperinkeräykseen kun olin ensin kannet irrottanut. Jotkut tietyt harvat teokset divari ottaa vastaan kuten Stephen Kingin kirjallisuus ja jotkut muut mutta jotkut tusinateokset on ongelmajätettä ikävä kyllä.
Kovakantiset, uudet romaanit ja hyväkuntoiset lastenkirjat menee 1-3 eurolla. Vanhat romaanit ja pokkarit ei mene edes 0,5e.
Kyllähän ne kaupaksi käy varsinkin kotimaisten tunnettujen kirjailijoiden teokset ja erittäin hyväkuntoiset lastenkirjat.
Hinta saa olla korkeintaan 2 e/kpl.