Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 35-vuotias, jolla on tyhjä ansioluettelo, saada oman alan töitä?

Vierailija
03.12.2019 |

Kun valmistun yliopistosta, olen 35-vuotias. Valmistun aineenopettajaksi. Minulla ei ole lainkaan työkokemusta nuoruuden kesätöitä lukuunottamatta. Ei lainkaan. Ei edes kaupan kassaa, ei mitään. CV on tyhjä. Empty.

Opiskelenko ammatin aivan turhaan? Onko se paperi kuitenkin parempi kuin ei yhtään mitään?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kartuttamaan cv:tä vaikka sijaisena tai jossain kerhossa kunnes saat oikeaa alan työtä.

Joo, sijaisuuksista ei lainkaan kilpailua.. Eiku..

Vierailija
22/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajan koulutus, mutta toimistotehtävissä suuressa yrityksessä. Eteneminen pikkupomoksi.  Hidasteena kaksi lasta. Palkka pyöreät 4000 €/kk. Eikä päivääkään koulutusta vastaavaa työtä. Mielestäni niitä ei edes kannattanut hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajille on itse asiassa ihan hyvin töitä, muttei tietenkään yliopistopaikkakunnilla eikä niiden lähellä. Syrjemmältä löytyy. Sijaisuuksia saa helposti ja niillä saa kerättyä työkokemusta jo opiskellessa. Niistä saa myös niitä kuuluisia suhteita ja verkostoja: joka sijaisuudesta jää muutama ihminen, joka tietää, että selvisit tästä hommasta, joten voit selvitä vastakin. Eli ei ole aapeellekään liian myöhäistä, ellei ole kädetön ja toimihaluton.

Vierailija
24/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajille on itse asiassa ihan hyvin töitä, muttei tietenkään yliopistopaikkakunnilla eikä niiden lähellä. Syrjemmältä löytyy. Sijaisuuksia saa helposti ja niillä saa kerättyä työkokemusta jo opiskellessa. Niistä saa myös niitä kuuluisia suhteita ja verkostoja: joka sijaisuudesta jää muutama ihminen, joka tietää, että selvisit tästä hommasta, joten voit selvitä vastakin. Eli ei ole aapeellekään liian myöhäistä, ellei ole kädetön ja toimihaluton.

En ole toimihaluton, olen nimittäin ollut toimeton niin kauan etten haluaisi olla päivääkään enää. Vähän kädetön kyllä myönnän olevani, koska niille ei ole ollut käyttöä. Sijaisuuksiin tartun ehdottomasti heti kun mahdollista, ja teen kaikkeni, ettei minulle tulisi enää makuuhaavoja.

Ap

Vierailija
25/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aineenopettajille ole töitä muutenkaan, vaikka olisi hyvä CV. Yhteen paikkaan voi olla yli sata hakijaa

Näin ajattelinkin.

Olisiko asiantuntija sitten parempi?

Ap

Mikä ihmeen asiantuntija sellainen on, jolla työkokemusta on 0 päivää?

Mistä pääaineesta edes valmistut? Älä vaan sano, että historiasta.

Jos niin on, niin parasta olisi, että äkkiä valmistumisen jälkeen hommaisit esim. laitoshuoltajan pätevyyden oppisopimuksella tms.

Ei se ole autuaaksi tekevä asia, että on pätevä siivooja. Työtä on, mutta saa nähdä kauanko kroppa kestää. Siivosin ennen opintoja ja nyt valmistumisen jälkeen. Ei historia pääaine.

Vierailija
26/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro minulle, _miksi_ et lopeta? Eivätkö kaikki tavoitteesi minun suhteeni ole toteutuneet`?  

Vierailija
27/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan sinä aineenopettajana tehnyt kuitenkin auskultoinnin. Opettajan työsuhde on virka, eli jos onnistut löytämään paikan johon ei ole muita päteviä hakijoita, tulet saamaan sen. Katse siis sijaisuuksiin sekä syrjäkylien paikkoihin.

Syrjäkylillä venkoillaan opettajan duunit oman kylän muksuille, vaikka niillä ei olisi lukion jälkeisiä opintoja

Vierailija
28/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään omaa alaa, jos ansioluettelo on tyhjä.

Vierailija
29/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että Pohjois-Pohjanmaalla oli erään maalaiskunnan kotitalousopettajaksi vain 2 tai 3 hakijaa. Vaikeaa voi olla, mahdonta se ei kuitenkaan ole, jos olet valmis muuttamaan mihin vain.

Vierailija
30/30 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, valmistun noin 34 v. maisteriksi ja todellakin opiskelen tutkinnon loppuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme