Pidätkö normaalina ihmistä, joka ei kutsu koskaan kotiinsa vieraita, koska pelkää
Minulla oli valkoinen matto ja sohva, hienoja koriste-esineitä, lasipöytä yms.
Kerran kävi lapsiperhekylässä ja yksi lapsi oksensi matolle. Sen jälkeen varoin kutsumasta lapsia kotiini.
Nyt olen vaihtanut sisustukseni vähemmän araksi ja vieraat ovat tervetulleita!
Kommentit (7)
että koti likastuu (sohva, matto yms)
Mutta tuo perustelu olisi kyllä aika outo.
en halua enää kotiini, joiden lapset sotkevat ja rikkovat joka paikan. Onneksi en tunne kuin pari tällaista perhettä.
mutta toki hänellä on oikeus päästää tai olla päästämättä kotiinsa ihmisiä ihan oman makunsa mukaan.
Ehkä sitten, jos ei todellakaan päästä ketään kotiinsa tuolla perusteella, mutta......
Itseäni ärsyttää suunnattomasti muutamat ihmiset, jotka päästävät lapsensa juoksemaan sisään kengät jalassa. Tai päästävät lapsensa kahvipöydästä keksien kanssa tai eivät pese lastensa käsiä esim. suklaakeksin syömisen jälkeen. Sellaisia ihmisiä en enää kutsu kotiini sotkemaan.
En anna syödä tai juoda siinä istuessa mitään, sillä sohvaa ei saa puhtaaksi juuri mitenkään. Minulle tämä ei ole ongelma, meillä kun on tilaa ruokapöydänkin ääressä. Mutta vieraita näyttää ketuttavan, kun kahvit pitääkin juoda pöydän ääressä ;). Meillä ei ole edes sohvapöytää, ettei kukaan erehdy yrittämään eväiden mussutusta sohvalla...
Mua pikkuisen harmittaa myös se, ettei isovanhemmat halua lapsia kotiinsa, koska koti sotkeutuu ja lapset voivat rikkoa jotain. Lasi-ym. esineitä ei nostella ylös ym.