Voitin työpaikan jouluarvonnasta PS4:sen ja nyt äitini on sitä mieltä että on annettava siskon lapsille
Meillä siis on jo kyseinen vehje, ja toista tuskin tarvitaan. Lapsille riittää tuo yksi. Minulla oli ajatuksena että annan pleikan hyvän ystäväni 12-vuotiaalle pojalle. Heillä on rahasta tosi tiukkaa ja poika on tuota toivonut. Olemme muutenkin tosi läheisiä ja jeesataan ystävän kanssa puolin ja toisin.
Anyways. Äitini on sitä mieltä että minun pitäisi antaa laite siskoni lapsille joululahjaksi. Voisin ehkä antaakkin jos siskoni ei olisi aina niin ilkeä, itsekeskeinen ja ärsyttävä. En ole heidän kanssaan mitenkään läheinen ja siskoni on aina vaatimassa meiltä kaikkea mitä on pieneksi/tarpeettomaksi jäänyt (lastenvaatteita ihan merkkikamaa, leluja yms) ja olen antanutkin - ihan ilmaiseksi. Sisko taas ei koskaan ole antanut meille mitään, aina on pyytänyt maksun jos on tavara vaihtanut omistajaa..
Ärsyttää! Äidiltä tulee koko ajan viestiä ja siskokin oletti jo automaattisesti että heille menee vaikka mitään en ole luvannut!
Tekisi mieli sanoa että myyn vehkeen nettikirpparilla!
Kommentit (35)
Sano, että lupasit kaverille JA kaveri on maksanut laitteen jo etukäteen. Sitten voit vielä vihjailla siskolle, miten itse olet ennen ystävällisesti antanut kaikkea aina ilmaiseksi "tietyille henkilöille", mutta kyllästynyt kun et saa mitään vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Siis nimenomaan tarkoitin että sanon heille että myyn pleikan, mutta oikeasti annan sen ystäväni pojalle!
Muotoilin vähän typerästi aiemman kommenttini. -Ap
Miksi et sano että annat kaverin pojalle? Minä sanoisin ylpeänä.
Niin ja tiedän että on vähän säälittävää tämä toiminta, mutta en vaan osaa heille sanoa pahasti. En tiedä mistä johtuu. Ovat aina olleet sellaisia jyriä. -ap
Sisko ostakoon itse, kun ilmeisesti ei ole köyhä. Black Fridayssa oli PS4 Pro 1TB halvimmillaan 279€, mukana futispeli. Perusmallit alle 200€.
No ei tartte siskon kiittämättömille penikoille antaa mitään.
Aika katkaista napanuora, ap. Annat pleikan kaverillesi, ja kerrot äidillesi vasta jälkikäteen, että pleikka on jo uudessa kodissa.
No tietysti annat sen ystäväsi pojalle, niinku olit suunnitellut. Äitisi ja siskosi eivät päätä, kenelle laite menee.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tiedän että on vähän säälittävää tämä toiminta, mutta en vaan osaa heille sanoa pahasti. En tiedä mistä johtuu. Ovat aina olleet sellaisia jyriä. -ap
Ymmärrän, mutta se ei ole pahasti sanomista, että toteat antavasi laitteen ystävällesi. Se on ihan normaalia kommunikaatiota, ja jos joku siitä vetää herneet nenäänsä, niin vetäköön.
Tässä on tilaisuutesi näyttää ilkeälle äidille ja siskolle, että ahneus ei ole hyvästä. Tämähän on kuin sadusta, jossa paha jää nuolemaan näppejään! 😀✨
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni menin sanomaan palkinnosta. Ei olisi kyllä pitänyt, oma moka. Myönnän että olen aika nössö ja huono sanomaan heille vastaan. Mutta ehkä vaan totean että tarviin rahaa ja myyn sen nettikirpparilla. - ap
Entä jos sanot, kuten 100% vastaajista kehottaa, että annat sen kaverisi lapselle. Jos äitisi valittaa, sanot, että näin olen päättänyt. Jos valittaa edelleen, niin sano ettet keskustele enää asiasta. Siskolle samat vastaukset. Mitä sitten tapahtuu? Mikset uskalla sanoa äidillesi noin? Laittaako äitisi sinut kotiarestiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse pahasti sanoakaan. Sanot vain "minun konsolini, minun päätökseni, asiasta ei enää keskustella".
Itse kyllä tuollaisen painostuksen kohteena ihan automaattisesti tekisin päinvastoin kuin mitä painostetaan, vaikka alunperin olisin ajatellut tehdä toisin.
Laittaisin uuden pleikkarin vanhan tilalle, luultavasti hiljaisempi uus malli ja luotettavampi uudella kiintolevyllä ja toistaiseksi pölyvapaa.
onko äidiltäsi tulossa perintöä ? jos on,niin sittn teet kuten hän sanoo. Jos ei, voit käskeä hänen pitää turpansa kii.
Vierailija kirjoitti:
Tämän jälkeen alat sitten tekemään hajurakoa äitisi ja siskosi suuntaan.
Et kerro äidillesi kaikkea, kuten nyt tuosta voitosta. Elät omaa elämääsi perheesi kanssa, soitat mutsille ja systerille kun on asiaa, et juuri muuten, perheesi menot ja asiat pidät omana tietonasi mikäli äitisi ja siskosi eivät liity asiaan.
Jos he kyselevät miksi toimit näin, mumiset jotain epämääräistä ja päätät keskustelun nopeasti. Kun henkistä välimatkaa on syntynyt, niin huomaat että jossain vaiheessa onkin ihan helppo sanoa heille ettet tykkää pompottelusta ja siitä että sinua määräillään. Jos siskosi kyselee teiltä pieniksi jääneitä vaatteita, niin sano että menivät jo, ettei noin isoilta lapsilta jää mitään ehjää, tai sanot vain ettei annettavia vaatteita ole. Et ole selitysvelvollinen siskollesi.
Siis nimenomaan tarkoitin että sanon heille että myyn pleikan, mutta oikeasti annan sen ystäväni pojalle!
Muotoilin vähän typerästi aiemman kommenttini. -Ap