Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itse tehty ruoka ällöttää. Onko jollain muulla sama ongelma ja miten mahdollisesti olette selättänyt sen?

Vierailija
03.12.2019 |

Olen kolmen lapsen äiti ja teen varsin usein siis lounaita ja päivällisiä pidemmänkin kaavan kautta.

Teen ihan hyvää ruokaa, jopa todella hyvää... saan vain kehuja. Mutta en itse pysty niitä syömään. Jokin kumma etovuus tulee siinä ruokaa laittaessa. Muut syövät ihanaa Burgundinpataa ja paistettuja kuhafileitä huolella valmistettujen lisukkeiden kanssa ja minä närpin jääkaapin ovelta makkarasiivuja:D

En ole anorektikko ja syön mielihalulla muiden tekemää hyvää ruokaa.

Seuraavana päivänä pystyn jonkin verran syömään omiakin keitoksiani. Mutten juuri valmistettuna. Miten edetä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa alkaa syödä eineksiä.

Vierailija
2/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se ruoanlaitosta tuleva tuoksu, joka jo tyydyttää makuaistisi. Seuraavana päivänä maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä maailman suurin ongelma ole eikä edes perheemme suurin ongelma :)

Jotain vertaistukea kuitenkin haen.  Ja en tosiaan syö, vaikka nälkä olisi. Otan jotain leipää tms. Ei kovin hyvä esimerkki lapsillekaan. 

ap

Vierailija
4/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisen ongelman sillä, että tilaan pizzaa joka ilta.

Vierailija
5/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas jollain lailla. Mt-ongelmia?

Vierailija
6/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi syödä sinun valmistamaasi ruokaa, vaikka uskon, että se voi maistua hyvältä. Syynä on se kunnioituksen puute, jota osoitat valmistamaasi ruokaa kohtaan.

Jonkinlainen psyykkinen juttu taustalla ehkä sinulla, itsearvostuksen puute tms.

Vierailija
7/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en kyllä tajua yhtään. Itse syön valmistamiani ruokia erityisen hyvällä halulla, koska ainakin voin olla varma raaka-aineiden tuoreudesta, puhtaudesta ja käsittelytavasta.

Vierailija
8/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turrut siihen ruokaan samalla kun valmistat sitä,seuraavana päivänä aivot tulkitsevat sen "uudeksi" ruoaksi ja taas maistuu.

Vierailija
9/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli tuo sama, hän sanoi että siinä käryssä kun seisoo niin ei enää itse halua ruokaa. Söi sitten voileivän kun me söimme ihania patoja.

Itsellä ei ole tätä ongelmaa, odotan kun kuuta nousevaa että ruoka valmistuu. Tiedän että on herkullista. 

Vierailija
10/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ihan tuo sama että itse tekemäni ruoat ei maistu yhtä hyvälle kuin muiden, vaikka muut kehuisi ruokiani. Jokin psykologinen juttu siinä on takana, ehkä tuo hajuaisti joka "tyydyttää" ruoanhimon jo kokatessa.

Vierailija
11/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naposteletko kokkaillessasi keittiössä niin että ruokahalu menee?

Vierailija
12/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Onneks ei tarvi enää kokkailla, kun viimesinkin lapsi muutti omilleen. Miehen valmistama ruoka kyllä maistuu ja välillä syön eineksiä. Sinänsä mukavaa, että voi syödä sitä mitä mieli tekee.

13/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noussu kusi päähän... mitä jos tekisit ihan perinteisiä mättöjä? Jauhelihaa makaroonilla...

Vierailija
14/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En!

Jos johonkin ruokaan tulee viiniä (hyvin harvoin näin, ehkä kerran kuussa), niin sitä voin pari lasia siemailla. 

Vierailija
15/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään noin paha ongelma, mutta kyllä toisen tekemä ruoka herättää enemmän ruokahalua kuin omani oli se sitten vaikka kuinka hyvää.

Sulla kyllä jo joku korvien väliongelma tuossa, onnistuisiko sen oman ruokasi "närppiminen " ? Edes pienessä määrin. Eräs sukulaiseni ei myöskään syönyt käytännössä mitään ruokapöydässä, mutta hän maisteli sen verran runsaasti ruokaa tehdessään ettei lisää mahtunut.

Itseltäni häviäisi kyllä ruokahalu, jos sen valmistaja olisi pää jääkaapissa kun vetävät kukkoa viinissä.

Vierailija
16/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi syödä sinun valmistamaasi ruokaa, vaikka uskon, että se voi maistua hyvältä. Syynä on se kunnioituksen puute, jota osoitat valmistamaasi ruokaa kohtaan.

Jonkinlainen psyykkinen juttu taustalla ehkä sinulla, itsearvostuksen puute tms.

Totta kai psyykkinen juttu, se on selvä. 

Lähinnä hain ratkaisua tähän.  

ap

Vierailija
17/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai psyykkinen juttu, se on selvä. 

Lähinnä hain ratkaisua tähän.  

ap

Totuttele ensin syömään pöydässä yhdessä muun perheen kanssa, vaikka et söisikään samaa.

Vierailija
18/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan diagnosoituja. 

Terveeksi koen itseni. Olen hyvässä ammatissa esimiesasemassa ja saan kiitosta työstäni ja kaikin puolin kuosissa. 

Eli on vain tämä. Täytyy nyt muistaa, että pikkujuttu tietenkin. Voin elää tämän kanssa hautaan asti ja terapiaan en hakeudu tämän vuoksi. 

Vierailija
19/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan diagnosoituja. 

Terveeksi koen itseni. Olen hyvässä ammatissa esimiesasemassa ja saan kiitosta työstäni ja kaikin puolin kuosissa. 

Eli on vain tämä. Täytyy nyt muistaa, että pikkujuttu tietenkin. Voin elää tämän kanssa hautaan asti ja terapiaan en hakeudu tämän vuoksi. 

Painonhallintaongelma taustalla, laihiksella koko ajan tai vähintään tarkkailun alla. 

Vierailija
20/50 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En!

Jos johonkin ruokaan tulee viiniä (hyvin harvoin näin, ehkä kerran kuussa), niin sitä voin pari lasia siemailla. 

Oletko varma? Napostelu on huono tapa, mitä voi tehdä huomaamattaankin. Pistä joskus koemielessä kamera kuvaamaan kokkailuasi ja katso se. Voit yllättyä.