Millä tavoin tahtoisit kuolla jos saisit itse päättää?
Kommentit (19)
Sydänkohtaus tai aivoverenvuoto. Nopeasti vaan.
95-vuotiaana nukkuessa. Niin etten tunne tai huomaa mitään.
joskus miljardien vuosien päästä kyllästyneenä katselemaan erilaisten älyllisten siviilisaatioiden väliseen nahisteluun ja omaan olemassaoloon jumalana "tulkoon pimeys"
Yksi laukaus päähän. Lasi viskiä. Kun rahat on kasassa niin se on heippa.
Pikkuhiljaa väsähtäen niin että elimistö pettää päälle 90v ikäisenä. Mutta niin että lähtö olisi jo pitempään tiedossa (kunto heikentäisi) viimeisen vuoden aikana. Ehtisi sanoa kaiken sanottavan läheisille ja sanoa hyvästi. Laittaa asiat kuntoon.
Hallitusti, ekologisesti ja yksityisesti. Asetut makuulle valmiiksi arkkuun, ristit kädet ja menoksi. Jonkun on pakko kipata monttuun tai uuniin. Ikivanhana mieluimmin sitten.
Varmaan naisen alla. Joku söpö tyty joka olisi ihan liikaa. Eli sydäri?
Omaan erinomaisuuteeni pakahtuen.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa väsähtäen niin että elimistö pettää päälle 90v ikäisenä. Mutta niin että lähtö olisi jo pitempään tiedossa (kunto heikentäisi) viimeisen vuoden aikana. Ehtisi sanoa kaiken sanottavan läheisille ja sanoa hyvästi. Laittaa asiat kuntoon.
On viisasta ruveta lähtötoimiin viimeistään 90-v. Kai se on selvää että elämä on loppumaisillaan silloin.
Vierailija kirjoitti:
Clokilla mieluiten. Se on kaunis ase.
Nukkuessa rauhallisesti minäkin. Haluaisin kyllä kokea eläkeiän terveenä, saa nähdä kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse aina välillä mietin että olenko sanonut kaiken sanottavan läheisille, siltä varalta että kuolema tuleekin yllättäen jo näin nuorena. Ehkä tässä onkin siis asiat yllättävän hyvin, kun en heti keksi mitä tärkeää olisi jäänyt sanomatta enkä siis (kai) pimitä tunteidenosoituksia. Miten laittaisit asiat kuntoon jos tietäisit että kuolema tulee vaikka puolen vuoden päästä?
Huumeilla. Joko yksin tai muiden läsnäollessa, en tiedä millainen suhde mulla on läheisiin siinä vaiheessa tai edes ketä ne sitten on. Jos olen itsekseni, olen valinnut etukäteen mitä haluan katsella, lukea tai kuunnella viimeiseksi. Jos muita on paikalla, ne olisi kivat juhlat, voisi olla tosi isotkin, joissa iloitaan elämästä ja sen saattamisesta loppuun hyvin yleisesti ja musta ja mun elämästä erityisesti.
Asetun arkkuuni, sanon viimeiset sanani, varmaan joku viimeinen yritys jättää toisille jotain hyvää itsestäni tai muuten vaan päteä. Sitten otan aineen, käyn maate ja suljen silmät. Muut toivottavasti jatkaa juhlimista ja tuntee saaneensa jotain siitä että elin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa järjestyksessäkö?
Vierailija kirjoitti:
Sydänkohtaus tai aivoverenvuoto. Nopeasti vaan.
Hoidan ihmisiä, joilla aivoverenvuoto on tullut 55-90 vuotiaina. He makaavat vuodesta toiseen sängyssä, tietoisina kaikesta, pystymättä itse liikuttamaan yhtäkään raajaansa. Se sydäri/aivoverenvuoto ei tarkoita aina sitä, että elämä loppuu siihen. Kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa järjestyksessäkö?
Ei, se on vain teesinä.
Saappaat jalassa tai nukkuessa.