Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasta, mitä olet koskaan syönyt?

Vierailija
02.12.2019 |

Mikä on parasta, mitä olet ikinä syönyt?

Pystyttekö valitsemaan vain yhden asian?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa.

Vierailija
22/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nostettu turska savustettuna, keitetyt perunat, voi ja ruohosipuli, joka kasvaa villinä Jäämeren rannoilla. Tarjoiltuna kertakäyttölautaselta parhaassa mahdollisessa seurassa ja paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettu kampela tilliperunoilla. Samana päivänä kalastettu. 40 vuotta sitten, kun vielä kampelaa sai Helsingin edustalta. Perheelläni oli mökki saaressa ja naapurin eläkeläismies toi juuri savustetun kampelan tervetuliaslahjaksi.

Vierailija
24/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen mökin kuistilla syödyt savustetut piikkikampelat. Suoraan merestä savustimeen ja siitä kuumana suuhun <3 Tähän yhdistyy varmaan ihanat lapsuuden kesät, se huolettomuus ja isän kanssa puuhailu :) 

Vierailija
25/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin tykkää minkään lämpimien ruokien mausta, joten jälkiruokaosastolle menee parhaat. Valkosuklaa-pähkinämousse hyvässä ravintolassa, pavlova, jotkut marjaisat kermakakut joissa on ihanan kostea pohja ja sopiva makeus ja kerman ja muun suhde, joskus Egyptin matkalla saamani erikoinen couscous-pohjainen jälkiruoka jossa oli mm. pistaaseja, ruusun lehtiä ja ruusuvettä.

Vierailija
26/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankonimessä syöty annos, jossa oli paistettua kampelaa, tillillisiä kesäperunoita ja remouladea.

Vierailija
27/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankonimessä syöty annos, jossa oli paistettua kampelaa, tillillisiä kesäperunoita ja remouladea.

Vierailija
28/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakanimessä syöty annos, jossa oli paistettua kampelaa, tillillisiä kesäperunoita ja remouladea.

Vierailija
29/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimessä syöty annos, jossa oli paistettua kampelaa, tillillisiä kesäperunoita ja remouladea.

Vierailija
30/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa kolme. Äitini mökillä valmistama kesäkeitto ( 60- luvulla) omista juureksista käsittelemättömään maitoon tehtynä! Edesmenneen erämieheni valmistama jänispata, sekä nyk. mieheni isän tekemä savustettu lahna (pyydetty todella puhtaasta järvestä, yhdestä harvoista).

Vierailija
31/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin ateria Havis Amanda -ravintolassa. Nythän sitä ei enää ole enkä tiedä, mikä sen paikalla on, kun en ole helsinkiläinen. Olin nuori, enkä juuri käynyt syömässä tuollaisissa paikoissa. Alkuruokaa en muista, mutta pääruuaksi tilasimme  piikkikampelaa. Muistan sen siksikin, etten ollut sitä ennen syönyt, enkä sen jälkeenkään.  Se oli niin hyvää, varsinkin kun yleensä  kotiruoka oli kalapuikkoja, jauhemaksapihvejä jne. Jälkiruokaakaan en muista, mutta se liekitettiin siinä pöydän vieressä. 

Vierailija
32/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulilla ja juustolla kuorrutetut sinisimpukat brysseliläisessä kalaravintolassa tuli ensimmäisenä mieleen. Vaikea kyllä sanoa, kun joskus lapsena pelkkä kuivahtanut ruisleipäviipalekin tuoreen voin kanssa on ollut taivaallinen elämys ja moni muukin yksinkertainen herkku, kun on oikeassa paikassa oikealla hetkellä nälkäisenä nautittu.

Vierailija
33/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin synttäreillä meksikolainen tulipalosoppa 😋

Ja itse tehty ylikypsä lampaan lapa tai potka 😋

Vierailija
34/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa olin polttanut jonkun gramman todella korkea laatuista kukkaa, jotai blueberryä.

Olin ihan smashed ja sulin sohvalla kuin voi pala sulaa kuumien pannukakkujen päällä. Sitten iski mässyt.

Tiedätkö kun pakko saaha ruokaa ja paljon. Löysin seuraavaksi itseni hesburgerista. Otin mega-aterian ja se maistui niin taivaalliselta siis divine. Kun olin syönyt sen aterian niin tilasin vielä toisen mega-aterian. Sitten lähti nälkä vasta. Muistan miten se sämpylä pihveineen ja kastikkeineen oikein suli suussa. Ranskalaisille olin ottanut kahta eri dippiä, toinen oli ainakin valkosipulidippi. Otan aina valkosipulidipin.

Vierailija
35/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risotto alla crema di scampi eräässä roomalaisessa osteriassa.

Vierailija
36/36 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit sitruunalla. Jälkimakuna suolavesi, siinä on vaan niin jotain alkukantaista.