Posti, Paatero, keskusta ja Rinne FOR DUMMIES
En oo yhtään jaksanut seurata, ni voisko joku tosi nopeesti ja lyhyesti selittää mikä meno?
Siis postin työntekijät siirretty huonompaan tessiin —> lakko —> rinne ja paatero puhuneet ristiin rastiin (jotain k*setusta tässä vai???) —> paatero eronnut (???) —> keskusta (oppositiossa?) äänestää nyt rinteelle epäluottamuslauseen??? Oonko kärryillä?
Kommentit (4)
Vanha asia. Keksi jotain tuoreempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha asia. Keksi jotain tuoreempaa.
Ei vaan tulevaisuutta. Jos työntekijät laittavat nimet paperiin mukisematta niin mikä estää myös muita firmoja tekemään samoin ? Tuotannolliset ja taloudelliset yt:t ja irtisanomiset muuttuvat pian TES shoppailuun sekä palkan alentamiseen (postilla -33%), huolestuttava suunta. Puhumattakaan siitä että TA voi helposti siirtää myös vain osan porukkaa yrityksessä uudelle sopimukselle, työnantajaliitolle. Suomessa ei myöskään ole yleistä vähimmäispalkkaa, joten mikä on rajana alentamiselle...
Onneksi sentään alkaa valtion omisteisista työpaikoista, joten näin yksityisellä seuraillaan lopputulosta. Yllättävää kyllä että asiasta keskustelu on aika hiljaista, koska olen ollut siinä luulossa että palstalla on suhteellisen paljon julkisellakin työskenteleviä. No ei siinä mitään, mutta jälkikäteen on turha vikistä jos annetaan sellaisenaan mennä läpi. Veikkaan että on monta muutakin valtion instanssia joita voidaan tarkemmin katsella läpi ja siirrellä työvoimaa halvemman sopimuksen piiriin.
Eikä tämä nyt minua suoraan niin paljon koske, mutta kun jälkikasvu on muutaman vuoden päästä työelämässä niin olen jo aiemmin surrut mielessäni nykyajan pätkätyö/vuokratyö mentalitettia. Ei siinä auta kuin takoa päähän että opiskele mahdollisimman pitkälle, ettet joudu tekemään töitä alalla jossa on paljon työvoimaa ja mikä on helppo korvata.
Siellä ne sekoilee