Jos itse tehty ruoka maistuu ihan samalta kuin kaupasta ostettu niin miksi pitäisi tehdä itse?
Kysymys lähinnä niille joiden mielestä itse alusta asti tehty on aina parempi kuin valmistuote. Asia nousi esiin tehtyäni aivan saman makuista kanakastiketta kuin kaupasta saa hintaan 2,95€.
Kommentit (17)
Mä teen itse koska 4 hengen perheessä valmiina ostettu maksaisi liikaa.
Mä ainaskin teen parempaa ruokaa kun Saarioisten äidit.
Et taida olla kummoinen kokki. Valmisateriat ovat kaikki mielestäni mauttomia mössöjä. Joku pakastepitsa voi vielä olla ok mutta kaikki kastikkeet yms. ovat ällöjä. Niitä syö nälkäänsä jos on pakko. Onneksi ei yleensä ole.
Maku ei ole ainoa ruuan ominaisuus.
Raaka-aineiden alkuperä.
Ravintosisältö.
Hinta/kg.
Lisäaineet.
Tekemisen ilo.
Tuoreus.
Nämä tulee heti mieleen, keksi ap itse lisää äläkä loisi toisten ajattelulla.
Teet jotain väärin, jos ruokasi maistuu valmisruoalta.
Katso sen kanakastikkeen ainesosaluetteloa. Säilöntäaineita sun muita. Itse kokatessa saa päättää mitä siihen kanakastikkeeseen laittaa (ja mitä ei).
Hinta ja kotona tehdyssä välttyy monelta säilöntäaineelta.
Vähemmän lisäaineita. Hinta.
Ihmettelen kyllä tuota, että itse tehty muka maistuisi tismalleen samalta kuin kaupasta ostettu. Itse tehty ruoka ei maistu samanlaiselta edes eri kokkauskerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän lisäaineita. Hinta.
Ihmettelen kyllä tuota, että itse tehty muka maistuisi tismalleen samalta kuin kaupasta ostettu. Itse tehty ruoka ei maistu samanlaiselta edes eri kokkauskerroilla.
Kyllapa vaan maistuu jos osaa asiansa. Vrt. ravintolat, meinaatko etta siellakin kokkien tekema ruoka maistuu joka kerta erilaiselta?
Pointti on ap siinä, että minä osaan, sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse tekee vähänkin isomman määrän, niin annoksen hinta on edullisempi kuin kaupasta ostetulla.
Jep, minä tein tuossa kattilallisen (vegaanista) kasvissosekeittoa, jonka raaka-aineet maksoi noin 3€. En tiedä, että saisiko tuolla hinnalla edes yhtä annosta kaupasta, etenkään vegaanista.
Mistä saa lisäaineetonta ja kotitekoisen makuista valmisruokaa? Lähden sinne ostoksille.
Hernekeitto, pinaattivelli, riisipuuro ja monet muutkin valmisruuat maistuu kotona tehdyltä. Hinta on sitten toinen juttu.
Ei mun tekemät ruuat kyllä eineksiltä maistu. Joskus on parempaa, toisinaan huonompaa. Itse en valmiina yleensä osta kun en useinkaan löydä mun makuun passeleita. Itse kokatessa saa itse valita ne mausteetkin.
Oot aivan oikeassa.
Nykyään saa ihan oikeesti hyviä valmisruokia.
Mutta silti itsetehdyt lihapullat on parhaita.
Kunnon jauhelihasta ja hyvin pestynä av ohjeilla niin ei ole parempaa.
Sanotaan että niissä on paljon suolaa, mutta mistä helkkarista itse tiedän montako grammaa suolaa on annoksessani jos itse ruokaa tekisin. Tuskin kukaan kotona niitä suolamääriä punnitsee. Maistuu kuitenkin yhtä suolaiselta kuin valmisateriat.
Kun itse tekee vähänkin isomman määrän, niin annoksen hinta on edullisempi kuin kaupasta ostetulla.