Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainossa laihduttava! Mitä yleensä syöt päivän aikana?

Vierailija
02.12.2019 |

Siis aamupala, lounas, päivällinen... jne, niin ja kuinka paljon liikut? Mitat ja tavoite?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pätkäpaastolla, eli syön illalla siinä klo 19 aikaan ja seuraavaksi lounaan. Syön aika normaalisti, mutta kieltämättä pätkäpaasto on ilmeisesti vienyt näläntunnetta, ja joskus syön vain kahdesti päiväss. Normaali ruokailu on mulla tässä pätkäpaastossa lounas, välipala ja illallinen, mutta jos on menoja, niin tuo välipala unohtuu helposti. Viikonloppuisin syön aamupalaa (ja silloin, jos on jotain erikoisempaa menoa aamusta).

Olen n. 169 cm pitkä ja painan nyt 69 kg. Ei oo nyt mitään erityisempää tavoitetta, katsotaan, lähteekö kiloja vielä. Liikun koiran kanssa metsissä lenkkeillen lähes päivittäin ja käyn noin kahdesti viikossa ratsastamassa. Siihen päälle satunnaisemmat urheilut.

Vierailija
2/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pätkäpaastolla, eli syön illalla siinä klo 19 aikaan ja seuraavaksi lounaan. Syön aika normaalisti, mutta kieltämättä pätkäpaasto on ilmeisesti vienyt näläntunnetta, ja joskus syön vain kahdesti päiväss. Normaali ruokailu on mulla tässä pätkäpaastossa lounas, välipala ja illallinen, mutta jos on menoja, niin tuo välipala unohtuu helposti. Viikonloppuisin syön aamupalaa (ja silloin, jos on jotain erikoisempaa menoa aamusta).

Olen n. 169 cm pitkä ja painan nyt 69 kg. Ei oo nyt mitään erityisempää tavoitetta, katsotaan, lähteekö kiloja vielä. Liikun koiran kanssa metsissä lenkkeillen lähes päivittäin ja käyn noin kahdesti viikossa ratsastamassa. Siihen päälle satunnaisemmat urheilut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!

Vierailija
4/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäisesti hiilihydraatteja. Muuten kanaa, kalaa ja salaatteja. Pari kertaa viikossa suklaata, pizzaa tms. Olen äitiyslomalla joten annoskoot on helppo pitää pieninä ja voin syödä juuri silloin kun on nälkä.

Liikuntana kävelyä pari tuntia päivässä ja kaksi kertaa viikossa kuntosalilla raskailla painoilla.

Vierailija
5/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ilmeisesti ketoosissa, kun jouduin suoliston takia jättämään viljat erityisesti pois. En nyt tiedä tarvisiko välttämättä laihduttaa, mutta totuttelen uuteen ruokavalioon. Syön siis lähinnä kaksi kertaa päivässä, aamulla ja alkuillasta, yleensä samaa ruokaa eli kuten iltaruoan. Koostuu lihasta, kasasta vihanneksia ja rasvasta. Tänään esim. oon syönyt koko päivän aikana yhteensä 4 porsaan filettä, kermakastikkeella, ja varmaan 800g parsakaalia, suolakurkun. Kahvin juon laktoosittomalla kermalla. Olen syönyt aiemmin ihan hiilareita fodmap-ruokavalion mukaisesti, mutta tämä harvempi syömistahti sopii mahalle vielä paremmin. Treeninä käyn joka toinen aamu juoksemassa 45min ja lenkitän koiraa 3 kertaa päivässä.

Vierailija
6/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään:

kahvia & maitoa

savulohisalaatti työpaikan lounaspöydästä, kasvispainotteinen ja monipuolinen, normaali salaatinkastike, piimä

kahvia & kauramaitoa

chicken wingsejä ½ pkt

lapsen joulukalenterista bounty-suklaa (miniversio)

persimoni

Kalorit 99 % täynnä, noiden wingsien ansiosta myös proteiini 99 %. Tänään en muuten urheillut mutta kävin kävelemällä kirjastossa puolen tunnin reissun.

Vierailija
7/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal / pv ja 16/8 pätkäpaastona eli syön vain 8 h syömisikkunan aikana. Olen myös laktovegetaristi. Esim. eilen:

Lounas: Riisiä, linssi-kasviskastiketta, puoli lautasellista salaatteja, salaatinkastike 442 kcal

Välipala: Valio Profeel Proteiinirahka vadelma, puolikas greippi 200 kcal

Päivällinen: Pennepastaa tomaattikastikkeessa, jossa sitruunaisia linssipyöryköitä ja parmesania 550 kcal

Vierailija
8/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S*ömishäiriöiset täällä kokoontuu...

Vierailija
9/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ilmeisesti ketoosissa, kun jouduin suoliston takia jättämään viljat erityisesti pois. En nyt tiedä tarvisiko välttämättä laihduttaa, mutta totuttelen uuteen ruokavalioon. Syön siis lähinnä kaksi kertaa päivässä, aamulla ja alkuillasta, yleensä samaa ruokaa eli kuten iltaruoan. Koostuu lihasta, kasasta vihanneksia ja rasvasta. Tänään esim. oon syönyt koko päivän aikana yhteensä 4 porsaan filettä, kermakastikkeella, ja varmaan 800g parsakaalia, suolakurkun. Kahvin juon laktoosittomalla kermalla. Olen syönyt aiemmin ihan hiilareita fodmap-ruokavalion mukaisesti, mutta tämä harvempi syömistahti sopii mahalle vielä paremmin. Treeninä käyn joka toinen aamu juoksemassa 45min ja lenkitän koiraa 3 kertaa päivässä.

Meillä söi 3 aikuista 1 possunfileestä tehtyä soosia ja 2 annosta jäi huomiselle vielä. Lihaa oli siis 600g. Miten pystyt syömään 2,4kg??

Vierailija
10/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä söi 3 aikuista 1 possunfileestä tehtyä soosia ja 2 annosta jäi huomiselle vielä. Lihaa oli siis 600g. Miten pystyt syömään 2,4kg??

Kannattais lukea teksti uudestaan, päivän aikana hän oli syönyt YHTEENSÄ 4 filettä.

Vierailija
11/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö häh? Kyseessä oli ulkofileepihvejä. Ehkä olin epäselvä. Kutsumme niitä vaan fileiksi. Yhteensä ehkä 400g?

Vierailija
12/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän syödä n. 1200 kcal päivässä. Syön kaikkea muuta, mutta sokerin olen jättänyt minimiin, ehkä kerran parissa viikossa voin syödä vähän jäätelöä. Olin loppukesästä lievästi ylipainoinen, painoin silloin 76 kg, pituus 171. Nyt painan 71 kg. Tarkoitus olisi saada paino 65 kiloon. Olen 59-v. ja painon pudottaminen on todella työlästä. Hyvin olen kuitenkin tottunut pienempään energiamäärään eikä nälkä ole koko ajan. Liikun vaihtelevasti. Työ on melko kuluttavaa.

Vierailija
13/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään. Paastoan suolaveden voimin 4-7 päivää putkeen ja sitten syön 500-1000 kcal edestä kalaa ja vihanneksia. Sitten aloitan uuden paaston.

Vierailija
14/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään. Paastoan suolaveden voimin 4-7 päivää putkeen ja sitten syön 500-1000 kcal edestä kalaa ja vihanneksia. Sitten aloitan uuden paaston.

Jahas :D

Vierailija
15/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä ennenkin. Painoni ei tarvitse laskea, mutta läskin on muututtava lihakseksi, jolloin näytän kiinteämmältä ja ehkä oikeista kohdista hoikemmaltakin. Olen lisännyt liikuntaa. Kunto kasvaa. On voimaa ja energiaa, joten en voi syödä kovin väärin.

Vierailija
16/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sattuu. Aamulla muna, kasvikset, puuroa ja kahvia. Lounaalla salaattia ja kotiruokaa yleensä buffasta. Illalla kasviksia, satsumaa, turkkijogua, marjoja, lihaa/kalaa tms. Nyt on myös suklaata mennyt melkein joka päivä. Synnytän kohta ja katsoo sitten synnytyksen jälkeen mistä lähden nipistämään. Tod. Näk en mistään kun imetys alkaa ja liikunta lisääntyy.

Vierailija
17/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mysliä ja kahvi maidolla

Lounas paistettu kananmuna ja pari varsi-brokkolia

Päivällinen sinisimpukoita ja pieni kasa pastaa, vaalea leipä ja voita

Iltapalaksi ohrapuuroa maitoon ja vadelma-mustikkakiisseli (mehuun keitetty)

Ehkä hieman runsaammin kun yleensä. Usein iltapala jää veks.

177/67

Vierailija
18/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolmesti päivässä, eka ateria luonnostaan n. 5h heräämisestä, ei ole nälkä ennen sitä. Pienet annoskoot, oikeasti pieni kulho.

Eilen

Pari falafeliä tomaattikastikkeessa, salaattia

Ruisleipä (yksi siivu) juustolla ja kurkulla

Sama tomaattikastikesetti, keitetty muna ja raejuustoa

Tänään

Tomaattisoosisetti, salaattia

Ruisleipä juustolla ja tomaatilla, raejuustoa

Salaattia ja karjalanpiirakka

Lisäksi juon kahvia

Aloitus oli 166/64, nyt kahden viikon jälkeen 166/61.

En harrasta liikuntaa, mutta kävelen joka paikkaan plus on koira lenkitettävänä.

Vierailija
19/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sattuu. Aamulla muna, kasvikset, puuroa ja kahvia. Lounaalla salaattia ja kotiruokaa yleensä buffasta. Illalla kasviksia, satsumaa, turkkijogua, marjoja, lihaa/kalaa tms. Nyt on myös suklaata mennyt melkein joka päivä. Synnytän kohta ja katsoo sitten synnytyksen jälkeen mistä lähden nipistämään. Tod. Näk en mistään kun imetys alkaa ja liikunta lisääntyy.

Eli et laihduta, mutta piti silti vastata. Nerokasta.

Vierailija
20/22 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi normaalipainoinen laihduttaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi