Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia untuvapeitosta

Vierailija
02.12.2019 |

Kannattaako sellainen hankkia? Vai onko kuuma jos tykkää viileämmästä peitosta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ruumiinlämmön kuuluu nousta yön aikana, ei varsinaisesti hikeen, mutta kuitenkin selvästi kuumentuneen oloiseksi, koska elimistö siivoaa kuonaa levätessä. 

Vierailija
22/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvat revitään eläviltä linnuilta. Miten peset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yöhikoilut (kilpirauhanen, ei vaihtarit) ja miehen ainainen palelu loppuivat (lampaan)villatäytepeittoon. Ikkuna on raollaan ja molempien unet vihdoinkin katkeamattomat. Ihanaa.

Vierailija
24/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvapeitoissa saman tuotteen hinta vaihtelee hulluna erityisesti huonekaluliikkeissä. Kandee seurata hintoja jos haluaa säästää. Itse olen etsiskellut uutta peittoa talveen lämmittään mut en raaski ostaa Joutsenta mitkä on useita satasia.

Black Fridayn aikana ja myymälöiden omien alennusmyyntien aikana joitain kalliita peittoja joiden hinta normaalisti lähentelee pariasataa, myytiin Black Fridayna kuudenkympin luokkaan esim. Jyskissä, Askossa ja Sotkassa.

Hinnoissa vissiinkin vähän ilmaa... Saman tuotteen hinta voi joskus olla 60, joskus 200! Olen nähnyt aleja muulloinkin kun B F:n aikaan.

Untuvapeitoksi saa kutsua niitäkin peittoja, joiden täyte on enimmäkseen höyhentä. Mitä enemmän untuvaa ja vähemmän höyhentä täytteessä, sitä kalliimpi hinta. Täysuntuvaiset peitot kalleimpia. Esim Ikea ei myy peittoja joissa 100% untuvatäyte, Joutsen myy. Eli en usko että samaa peittoa on myyty sekä 60 että 200 eurolla, vaan täyte ja mahdollisesti päällikangaskin on ollut eri.

Vierailija
25/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvat revitään eläviltä linnuilta. Miten peset?

Koskee Ikean peittoja.

Vierailija
26/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan ihana, kevyt Ferdown-untuvapeitto, 260x240 tuplapeitto. Talvipeitteessä untuvia 220g/m2. Kesällä meillä on samankokoinen silkkipeitto.

Ei minulla ole koskaan liian kuuma tuon untuvapeiton alla, ei edes vaihdevuosien alkaessa. Toisaalta tykkään nukkua viileässä, joten makuuhuoneen lämpötilan pidämme n. 18-19 asteessa.

Noin isoja peitteitä ei voi kotona pestä, eli kauden vaihtuessa vien pesulaan.

Vierailija
27/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut untuvapeitot kahisevat. 

Vierailija
28/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta miten pesette untuvapeiton? Itsellä aina liiskautuu täyte kasaksi, vaikka kuinka pöyhin ja rumpukuivaan pallojen kera.

Vierailija
29/33 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta miten pesette untuvapeiton? Itsellä aina liiskautuu täyte kasaksi, vaikka kuinka pöyhin ja rumpukuivaan pallojen kera.

Jos on sopiva sää, pesen kotona ja kuivatan ulkona tuulisella ilmalla, jos ei ole, vien vanhemmilleni, koska heillä on kuivausrumpu. On kuivattu ilman palloja ja hyvä on tullut. Tuulisella säällä tulee kyllä paras. Meillä on Joutseen peitot, eli pelkkää untuvaa.

Vierailija
30/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linturääkkäystä!

Jos ostaa untuvapeiton niin itse katsoisin mistä untuva peräisin. Monessa paikassa on elintarviketeollisuuden sivutuotteena se untuva

Minun mielestä on nimenomaan eettistä että Suomessa kasvatetaan hanhia ruoaksi ja teurastuksen yhteydessä untuvat ja höyhenet otetaan talteen, puhdistetaan ja käytetään peittoihin ja tyynyihin. Suomessa noudatetaan varmasti eläinten hyvinvointimääräyksiä.

Vierailija
31/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä aikuisilla että kolmella teinillä untuvapeitot. Kaikilla muilla extra lämpimät mutta miehellä keskilämmin. Ollaan tosi tyytyväisiä. Hotelleissa kun joutuu nukkumaan keinokuitupeitoilla ne tuntuu ikävän hiostavilta.

Vierailija
32/33 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin aikaisemmin tavallisella peitolla varsinkin nukkumaan mennessä. Untuvapeitolla unet ovat olleet mahtavia ja jalat ovat pysyneet lämpiminä.

Vierailija
33/33 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostatte peittoa niin kannattaa muistaa katsoa se minkä verran peitossa on untuvaa/höyheniä. Parhain on tietysti peitto missä untuvaa eniten tai kokonaan untuvainen. Ne höyhenet ei ole kovin kivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi