kokemuksia untuvapeitosta
Kannattaako sellainen hankkia? Vai onko kuuma jos tykkää viileämmästä peitosta?
Kommentit (33)
Aivan ihanan kevyt eikä liian kuuma. Itse tykkään kyllä nukkua viileässä, kun on helpompi hengittää.
Ohuempi peitto ei ainakaan ole liian kuuma ja viileämmässä paikassa saa lisälämpöä vaikka pitämällä päiväpeittoa untuvapeiton lisänä.
Jos tykkäät viileämmästä untuvapeitosta, hanki viileä peittomalli. Eli täytettä jotain 200g. Joutsenen on kyllä hyviä, mutta löytyy muiltakin valmistajilta. Mitä enemmän höyhentä, sen viileämpi. Itse sain lahjaksi keskilämpimän peiton ja se oli viileällä peitolla nukkuneelle tukahduttavan kuuma. Itsellä mies ei ole tykännyt yhdestäkään untuvapeitosta, koska pitää nukkua esim.kesät pelkällä pussilakanalla ja muuten kesäpeitolla. Kokee, että untuva aina hiostaa ja tuntuu liian kuumalta ihoa vasten. Toisaalta sanotaan, että untuva hengittää. Kun hankkii kalliin peiton, kannattaa satsata myös pussilakanaan, että untuvan hengittävät oikeasti toimii ja peitto ei pussilakanan takia tunnu kuumemmalta.
Hyvä ostos kirjoitti:
Minulla on Joutsenen kevein untuvapeite ja se on paras, mitä on ikinä ollut. 150x210 kokoisena täytettä on 200g.
Lisään vielä, että kannattaa siis ostaa tuo 200 grammainen. Niitä on myös paksumpina versioita. 800 grammainen on hyvä mökillä, kun aitassa on nollakeli.
Ihan helvetillisen kuuma sellainen ohutkin malli mitä joskus kokeilin. Tykkään nukkua viileässä tai ohuehkolla peitolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät viileämmästä untuvapeitosta, hanki viileä peittomalli. Eli täytettä jotain 200g. Joutsenen on kyllä hyviä, mutta löytyy muiltakin valmistajilta. Mitä enemmän höyhentä, sen viileämpi. Itse sain lahjaksi keskilämpimän peiton ja se oli viileällä peitolla nukkuneelle tukahduttavan kuuma. Itsellä mies ei ole tykännyt yhdestäkään untuvapeitosta, koska pitää nukkua esim.kesät pelkällä pussilakanalla ja muuten kesäpeitolla. Kokee, että untuva aina hiostaa ja tuntuu liian kuumalta ihoa vasten. Toisaalta sanotaan, että untuva hengittää. Kun hankkii kalliin peiton, kannattaa satsata myös pussilakanaan, että untuvan hengittävät oikeasti toimii ja peitto ei pussilakanan takia tunnu kuumemmalta.
Just toi että hiosti yön mittaan älyttömästi. Aluksi kun meni sen alle tuntui hyvältä.
T. Se jolle untuvapeitto oli helvetillisen kuuma
Untuvapeitot on liian kuumia. Yliarvostettuja ja usein ylihintaisiakin. Älä osta. Hetken aikaa tuntuvat kuin olisi sopiva lämpötila mutta yöllä herää siihen kun hiki valuu. Ehkä jollekin sopii ketkä asuu jossain kylmässä huushollissa. Kun ostaa kalliin untuvapeiton ja toteaa epäsopivaksi niin palautusoikeutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just toi että hiosti yön mittaan älyttömästi. Aluksi kun meni sen alle tuntui hyvältä.
T. Se jolle untuvapeitto oli helvetillisen kuuma
Minä suuresti ihmettelen miten jotkut nauttii tuollaisen hiostavan kuumottavan peiton alla nukkumisesta! Halvemmissa viileissä keinokuitupeitoisaa pinta usein pysyy viileänä iholla. Untuvasta sanotaan että hengittää, mutta minusta se vaan kerää lämpöä peiton alle. Ja kyllä, puhun myös viileistä untuvaisista peitoista.
Vierailija kirjoitti:
Linturääkkäystä!
Jos ostaa untuvapeiton niin itse katsoisin mistä untuva peräisin. Monessa paikassa on elintarviketeollisuuden sivutuotteena se untuva
Oma huusholli on lämmin ja nukun kesät-talvet ohuella kesäpeitolla. Hotelleissä, etenkin Alpeilla harrastetaan untuvapeitoja. Minulle ne ovat aivan liian lämpimiä.
Nukuin viime yönä ikkuna raollaan untuvapeiton alla. Pakkasta pihalla.
Untuvapeitoissa saman tuotteen hinta vaihtelee hulluna erityisesti huonekaluliikkeissä. Kandee seurata hintoja jos haluaa säästää. Itse olen etsiskellut uutta peittoa talveen lämmittään mut en raaski ostaa Joutsenta mitkä on useita satasia.
Black Fridayn aikana ja myymälöiden omien alennusmyyntien aikana joitain kalliita peittoja joiden hinta normaalisti lähentelee pariasataa, myytiin Black Fridayna kuudenkympin luokkaan esim. Jyskissä, Askossa ja Sotkassa.
Hinnoissa vissiinkin vähän ilmaa... Saman tuotteen hinta voi joskus olla 60, joskus 200! Olen nähnyt aleja muulloinkin kun B F:n aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt teitä kesät talvet ikkuna raolla nukkujia.😁
Mulla on Joutsenen untuvapeitto. Toisilla kestää hieman totutella siihen, esim. miehelläni. Hänellä oli alkuun kaksi peittoa, joista kevyemmän otti yön aikana, kun tuli kuuma, mutta noin kuukaudessa tottui untuvapeittoon. Nyt molemmat saatetaan käyttää peittoa kesälläkin! En tiedä, mikä se tottumisen mekanismi oikein on, koska en olisi koskaan kuvitellut, että nukkuisin 700 g untuvapeitolla kesällä.
Meillä on kylmä makuuhuone, mikään ei ole ihanampaa kuin kömpiä untuvapeiton alle. Molemmilla lapsilla ja koirallakin on untuvapeitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linturääkkäystä!
Jos ostaa untuvapeiton niin itse katsoisin mistä untuva peräisin. Monessa paikassa on elintarviketeollisuuden sivutuotteena se untuva
Esim. Joutsenella. Joutsenen peittojen untuva tulee Ranskasta, mutta peitot valmistetaan Suomessa, ja ne ovat allergia- ja astmaliiton hyväksymiä.
Vierailija kirjoitti:
Oma huusholli on lämmin ja nukun kesät-talvet ohuella kesäpeitolla. Hotelleissä, etenkin Alpeilla harrastetaan untuvapeitoja. Minulle ne ovat aivan liian lämpimiä.
Itsekin kesäpeitolla koko talven nukkuja. Ihana viileys. Meikäläisen mielestä talvella 21 asteen lämmössä nukkuessa tarvi mitään lämmintä peittoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt teitä kesät talvet ikkuna raolla nukkujia.😁
Niin mäkin ennen. Nyt alkanut itse nukkua niin. Ihanaa, kun nenään tulee raikas ulkoilma.
Mä nukkuisin varmaan teltassa, jos muuten olis mahdollista. Raikas ulkoilma nukkuessa, parasta!
Untuvapeitto on aivan turha ostos. Itse ostin Joutsen untuvapeiton, joka oli kaikkein ohuin ( täytettä 150 g). Oli hyvä tarjous ja ajattelin panostaa kotimaiseen. Peitto oli iso pettymys. Ensin peiton alla on sopivan viileää, mutta yöllä herää hikisenä. Itse en ole edes kuumaverinen nukkuja, silti Peitto on liian lämmin. Ostos vähän harmittaa, koska maksoi kuitenkin yli 100 euroa. Peitto jää vieras peitoksi. Itse hommasin uuden peiton IKEAsta. Oman kokemukseni mukaan IKEAn muutaman kympin peitto voittaa Joutsen untuvapeiton 6-0.
Minulla on Joutsenen kevein untuvapeite ja se on paras, mitä on ikinä ollut. 150x210 kokoisena täytettä on 200g.