olen raskaana ja imetän vielä taaperoa. mitä kannattaisi tehdä?
lopettaisitteko imetyksen vai jatkaisitteko? olen aika alkutaipaleella raskaudessa joten en ole vielä ehtinyt miettiä, mikä olisi parasta.
Kommentit (4)
Tein testin vuosi sitten heinäkuussa ja ihan normalisti jatkoin imetystä. Jatkoin sitä rv17 asti. Silloin oli jo tarkoitus muutenkin lopetella, mutta kun maito alkoi muuttua taas sellaiseksi keltaiseksi kuin se on alussa niin päätin jouduttaa lopetuspäätöstä. Kerrasta lopetettiin ja tyttö silloin 2v4kk.
Pääsääntöhän on, että ellei lääkäri kiellä seksiä niin ei tarvi lopettaa imetystäkään. Jos se saa kovin aikaan supisteluja niin kannattaa lopettaa, mutta muuten saa ihan rauhassa jatkaa jos itse niin tahtoo ja se sille imetettävällekin sopii. Jotkuthan alkaa hylkiä rintaa, kun on raskaana.
kun odotin toista lasta. Sitten aloin pikkuhiljaa vierottamaan, sillä en halunnut kahta lasta imettää samaan aikaan. Esikko oli tulloin vähän yli 1-v. Suhteellisen helposti meni vieroitus. Vähensin imetyksiä pikkuhiljaa ja lopulta imetin enää aamuisin. Sitten sekin jäi.
Mutta jos ei ole kipeitä supistuksia ja itse haluat niin voit toki imettää läpi raskaudenkin.
varmaan lopettaisin niin sais vähä aikaa olla imettämättä, mutta sehän on ihan miten haluaa... koska imettääkkin voi. oon vaan kuullu että kannattaa kuitenkin vähä ennen synnytyksen tuloa lopettaa että kerkeää maito uudelle vauvalle nousta paremmin... ja myös olen kuullut että monella on lapsi sitten ite lopettanut kun on maku maidossa muuttunut.