Mieheni ei osaa tehdä taskuparkkeerausta, onko muita samanlaisia?
Aina kun on tiedossa mahdollinen taskuparkkeeraus niin minä olen kuskina. Muuten mies haluaa ajaa - näyttää kuulemma fiksummalta kun mies on ratissa.
Onneksi minulla on oma auto, joten harvemmin joudun miehen autoneuroosia sietämään!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Viimeksi kun yritin, niin auto jäi vähän liikaa parkkiviivan yli tien puolelle. Jätin sen siihen silti. En sentään kenenkään autoja kolaroinut, kun yritin vekslata sitä siihen. Kävelen mielummin pitemmänkin matkan parkkipaikalta kohteeseeni kuin yritän taskuparkkia.
Minä olen saanut kerran sakon, kun auto ei ollut ruudun sisällä. Eikä edes ollut kadulla vaan auton perä oli takaviivan ulkopuolella. Yksityisen parkkifirman valvoma alue, ne yrittää keksiä sakotettavaa ihan mistä tahansa.
Kyllähän tuo kohta löytyy ihan tieliikennelaista.
Kaikki nykyiset autot ei edes mahdu parkkiruutuihin....
Sitten täytyy etsiä väljempi ruutu.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän muut autonkäsittelytaidot mahtavat sujua, jos taskuparkkeeraus tuottaa noin paljon haasteita. Johtuuko ryhmittäytymisen puute tästä? Eli ei hahmoteta auton ulkomittoja ja sitten pysähdytään keskelle kaistaa?
Selittänee osaltaan myös sen miksi jotkut esim. oikealle kääntyessään koukkaavat "varalta" vasemman kautta. Viime viikolla juuri todistin tällaista että valoista oikealle kääntyvä koukkasi ensin niin reippaasti vasemman, suoraan menevien kaistan puolelle että takaa tullut joutui iskemään jarrut pohjaan ettei törmännyt.
Ei näin maalla ole tarvinnut taskuparkkeerata sitten autokoulun jälkeen, joten en lähtisi vilkkaammassa kaupungissa sitä harjoittelemaan. Olen sen verran kokenut kuljettaja, että voin aivan hyvin antaa tuollaisessa tilanteessa enemmän tuota harjoitusta saaneelle autoni avaimen. Sukupuoli kai on sinänsä merkityksetötä tuossa asiassa...
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kokeillut, tokkopa onnistuu. En myöskään osaa peruuttaa peräkärryn kanssa, mikä kaikille muille miehekkäille miehille näyttää olevan perustaito.
Euro Truck Simulator 2:ssa pääsee harjoittelemaan halvalla. Myös tuplaperäkärryn parkkeerausta.
Asutaan sen verran pienellä kylällä että harvemmin tarvii taskuparkkeerata. Tahtoo auto jäädä aina liian lähelle ajorata. Mieheltä onnistuu paremmin. Mutta peräkärryä ei kumpikaan osaa peruuttaa kunnolla. Sitä kun suunnilleen joka toinen vuosi tarvitsee, ei harjoitusta tule. Suosiolla irrotetaan kärry ja käännetään käsin, käy huomattavasti nopeammin. 😁
Taskuparkkeerauksen osaamattomuus on yleisempää kuin luulisi. Useimmat ovat mielestään keskivertoa parempia kuskeja, mutta eihän se pidä paikkaansa.
Olen mies ja en osannut taskuparkkeerausta kunnolla ensimmäisen 20 ajovuoden aikana eli kuuluin keskivertoa huonompiin kuskeihin. Asun siis maalla ja harvemmin tarvitsee kadunvarteen parkkeerata.
Noloahan se oli kun ei osannut, mutta Youtubesta löytyi tosi hyvät ohjeet ja opettelin sen ennen kuin hankittiin opetusluvat ja opetin lapselle taskuparkkeerauksen. Ihan turhaan jännitin sitäkin, se on lopulta helppoa kun ottaa rauhallisesti ja harjoittelee paljon. Peräkärryn kanssa on sama homma, mutta samalla kaavalla opeteltu ja toimii hyvin.
Jos kadunvarsiruudut mitoitettaisiin sinunlaisillesi niin niitä olisi alle puolet siitä mitä nyt.