Mieheni ei osaa tehdä taskuparkkeerausta, onko muita samanlaisia?
Aina kun on tiedossa mahdollinen taskuparkkeeraus niin minä olen kuskina. Muuten mies haluaa ajaa - näyttää kuulemma fiksummalta kun mies on ratissa.
Onneksi minulla on oma auto, joten harvemmin joudun miehen autoneuroosia sietämään!
Kommentit (67)
Naiset on varovaisia ja tarkkoja kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Ja lehmät lentää. Joku törttöilee milloin mitenkin niin kyllä 10:stä kerrasta niistä 9 on naisia. Pitäskö sun ajella sieltä maalta muuallekin.
En osaa. Viimeksi kun yritin, niin auto jäi vähän liikaa parkkiviivan yli tien puolelle. Jätin sen siihen silti. En sentään kenenkään autoja kolaroinut, kun yritin vekslata sitä siihen. Kävelen mielummin pitemmänkin matkan parkkipaikalta kohteeseeni kuin yritän taskuparkkia.
Taskuparkkeeraus siitä erikoinen, että tarve sillehän tulee ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. Toisekseen mikä on onnistuminen? Pitääkö saada kertaperuutuksella paikoilleen vai saako säätää?
Vierailija kirjoitti:
Taskuparkkeeraus siitä erikoinen, että tarve sillehän tulee ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. Toisekseen mikä on onnistuminen? Pitääkö saada kertaperuutuksella paikoilleen vai saako säätää?
Tutuissa paikoissa suunnittelen pysäköiväni sellaisille alueille, missä tiedän olevan tilaa. Puolen kilometrin kävely ei ole mikään ongelma, koska vapaan ruudun etsimiseen saattaa pahimmillaan kulua sama aika.
Olen huomannut että eipä sitä hirveän moni osaa. Oma avovaimokin sanoi ettei sitä opetettu autokoulussa. Mitä ihmettä?! (Mut on opetettu opetusluvalla aikanaan, ja isän kanssa taskuparkkeerausta harjoiteltiin joka kerta).
Ja myös peräkärryn peruutus (ja usein auton peruutus ilman kärryäkin) tuntuu olevan harvinainen taito.
Mitenkähän muut autonkäsittelytaidot mahtavat sujua, jos taskuparkkeeraus tuottaa noin paljon haasteita. Johtuuko ryhmittäytymisen puute tästä? Eli ei hahmoteta auton ulkomittoja ja sitten pysähdytään keskelle kaistaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen tientukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ongelma auton hahmottamisessa myös siten, että jos esimerkiksi tiessä on urat, en yhtään hahmota ajanko niissä urissa vai niiden vieressä. Johonkin autokorjaamon ajosillalle ajo olisi painajainen. Ajaisin varmasti niistä ohi.
Tämä selittää paljon. Ihmettelen aina miksi osalla kuskeista ei tunnu olevan mitään hajua missä kaistat menevät, jos tulee sentti lunta.
Osaatko hahmottaa autosi paikan ryhmittäytyessäsi? Vai pysähdytkö keskelle kaistaa?
Vierailija kirjoitti:
En osaa. Viimeksi kun yritin, niin auto jäi vähän liikaa parkkiviivan yli tien puolelle. Jätin sen siihen silti. En sentään kenenkään autoja kolaroinut, kun yritin vekslata sitä siihen. Kävelen mielummin pitemmänkin matkan parkkipaikalta kohteeseeni kuin yritän taskuparkkia.
Minä olen saanut kerran sakon, kun auto ei ollut ruudun sisällä. Eikä edes ollut kadulla vaan auton perä oli takaviivan ulkopuolella. Yksityisen parkkifirman valvoma alue, ne yrittää keksiä sakotettavaa ihan mistä tahansa.
Taskuparkkeeraminen ei ole mikään erityistaito, kyse on yksinkertaisesti auton hallinnasta ja auton käyttäytymisen tajunnasta.
Toki autokoulussa tuota opetetaan kaikenlaisien niksien avulla tyyliin , pysähdy siihen, käännä rattia kierroksella jne. Oikeasti tuohon ei tarvi mitään niksejä tai sääntöjä jos yksinkertaisesti hallitsee auton ja tietää miten se käyttäytyy. Itseltä sujuu kyllä helposti ilman mitään autokolun niksien ajattelua.
Eilen sattui juuri päinvastainen tilanne kuin AP:n kohdalla. Istuin kahvilassa ikkunan äärellä ja juusi siihen kohtaan tuli auto yrittämään taskuparkkeerausta. Ei olisi muuten varmaan pistänyt silmään, mutta auto vekslasi monta kertaa edestakaisin ja oli vieläkin kaukan reunasta. Hetken päästä sitten hanttarin paikalta tuli mies ulos ja parkkeerasi auton, kun naiskuskilta se ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut kerran sakon, kun auto ei ollut ruudun sisällä. Eikä edes ollut kadulla vaan auton perä oli takaviivan ulkopuolella. Yksityisen parkkifirman valvoma alue, ne yrittää keksiä sakotettavaa ihan mistä tahansa.
Kyllähän tuo kohta löytyy ihan tieliikennelaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kohta löytyy ihan tieliikennelaista.
Kaikki nykyiset autot ei edes mahdu parkkiruutuihin....
Naiseni ei osaa tehdä vapuksi munkkeja tai tippaleipiä, aina täytyy itse tehdä tai hakea Ekbergiltä. Onko muita samanlaisia, siis joilla ei ole oikeita ongelmia elämässään?
Autokoulussa se oli helppoa. Sen jälkeen en ole taitoa tarvinnut, kun asun pienellä paikkakunnalla ja isompiin kaupunkeihin menen junalla.
Mutta kai se palautuisi mieleen pienellä harjoittelulla.
Jos joutuu taskuparkkeeraamaan niin autojen välimatka on liian lyhyt.
Ihan turha yrittää ängetä autoa liian pieneen koloon.
Miehesi kannattaa ostaa seuraavaksi auto jossa on automaattinen parkkeeraustoiminto. Niitä on jo ihan keskihintaisissa autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu taskuparkkeeraamaan niin autojen välimatka on liian lyhyt.
Ihan turha yrittää ängetä autoa liian pieneen koloon.
Normaalit kadunvieripaikat on suunniteltu niin että niihin mennään parkkeeraamalla taskuun. Ei se paikka ole millään lailla liian pieni jos auton siihen saa peruuttamalla.
Tarkennettakoon vielä että rekalla kulmaperuutuskin onnistuu paremmin kuin pelkän henkilöauton pakitus. Mistä lie johtuu. .
N36