Mieheni ei osaa tehdä taskuparkkeerausta, onko muita samanlaisia?
Aina kun on tiedossa mahdollinen taskuparkkeeraus niin minä olen kuskina. Muuten mies haluaa ajaa - näyttää kuulemma fiksummalta kun mies on ratissa.
Onneksi minulla on oma auto, joten harvemmin joudun miehen autoneuroosia sietämään!
Kommentit (67)
Ymmärrän taskuparkkeerauksen jännittävän, mutta silti on aika yllättävää, jos ajokortilliset ihmiset eivät asiaa tarvittaessa hanskaa. Olen itse arka kuljettaja monessa tilanteessa, mutta taskuparkkeeraan vaikka mäessä. Syvä hengenveto ja kaikessa rauhassa, jos on tiukka väli. Onko taskuparkkeerausta karttavilla muissa tilanteissa hankaluuksia avaruudellisen hahmottamisen kanssa? Saattaisi olla tuosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
On se hankalaa jos autossa ei ole mitään apuvälineitä, ei siis tutkia eikä peruutuskameraa (tai nykyisin voi olla jopa useita kameroita). Pitää osata katsoa peileistä sitten. Ja jos ahdas väli, niin ei kannata lähteä edes kokeilemaan ellei sitten ole varma mitä on tekemässä.
Minä olen niin surkea hahmottamaan auton ulottuvuuksia, että peileistä ei ole oikein mitään apuja. Minulla ei ole esimerkiksi mitään hajua, missä kohtaa oman autoni etukulma oikeasti on, kun se pyöristyy alaspäin, enkä osaa arvioida, miten pitkälle puskuri siitä vielä tulee. Ja pelkkien peilien kautta on myös mahdotonta nähdä, missä menee jalkakäytävän reuna ja peräkoukku.
Naiset kaahaa ensin ja sitten kun pitäisi parkkeerata niin johan se paikka vaihtuu miehen kanssa.
Mä olen mies, ajanut ammatikseni 26 vuotta, lähes 3 miljoonaa kilometriä, mutta vihaan taskuperuutusta. Saan auton parkkeerattua, mutta käytän mieluummin muita parkkipaikkoja.
Minäkään en osaa, olen kyllä nainen. Olen ajanut ajokortin reilu kaksi vuotta sitten eikä sitä opetettu. Kuulemma ei ole niin oleellinen taito eikä sitä enää inssissä vaadita tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän taskuparkkeerauksen jännittävän, mutta silti on aika yllättävää, jos ajokortilliset ihmiset eivät asiaa tarvittaessa hanskaa. Olen itse arka kuljettaja monessa tilanteessa, mutta taskuparkkeeraan vaikka mäessä. Syvä hengenveto ja kaikessa rauhassa, jos on tiukka väli. Onko taskuparkkeerausta karttavilla muissa tilanteissa hankaluuksia avaruudellisen hahmottamisen kanssa? Saattaisi olla tuosta kiinni.
Tuossa jo selitinkin, että etäisyyksien hahmottaminen on minulle vaikeaa. Kun peruutan suoraan parkkiruutuunkin, en osaa yhtään arvioida, missä kohtaa se ruutu menee pituussuunnassa. Leveyssuunnassa on helppo, kun ruudun reunat näkee peileistä, mutta kun parkkiruudun etureuna katoaa sinne konepellin eteen, on tosi vaikeaa hahmottaa, voinko ajaa vielä 5 senttiä vai 30 senttiä.
Minulla on ongelma auton hahmottamisessa myös siten, että jos esimerkiksi tiessä on urat, en yhtään hahmota ajanko niissä urissa vai niiden vieressä. Johonkin autokorjaamon ajosillalle ajo olisi painajainen. Ajaisin varmasti niistä ohi.
Te jotka ette osaa taskuparkkeerata, asutteko maaseudulla tai jossain pikkukaupungissa, jossa pysäköintipaikoista ei ole pulaa? Isossa kaupungissa asuvana ja autoilevana olisi todella ongelmallista, jos ei saisi autoa taskuparkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette osaa taskuparkkeerata, asutteko maaseudulla tai jossain pikkukaupungissa, jossa pysäköintipaikoista ei ole pulaa? Isossa kaupungissa asuvana ja autoilevana olisi todella ongelmallista, jos ei saisi autoa taskuparkkiin.
Maaseudulla kyllä. Jos menen isompaan kaupunkiin, etsin jonkun piha-alueen tai parkkihallin tms. Tien viereen en jätä, ellei ole reilusti tilaa.
En ollut tehnyt sitä 20 vuoteen. Katsoin youtubesta videon ja kokeilin ja onnistui ihan nappiin. Eli ei se taida kovin vaikeaa olla, mutta eihän sitä muista jos ei koskaan käytä.
Helsingissä on pakko hanskata taskuparkki, muuten voi jäädä auto parkkeeramatta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on pakko hanskata taskuparkki, muuten voi jäädä auto parkkeeramatta.
Helsingissä en edes ajaisi autoa, kun siellä pääsee julkisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin tämä on helppoa, kun auton joka kulmassa on kamerat ja pysäköinnin avustin. Eli nykyisin en vältä enää taskuparkkeerausta.
Näinpä. Kuskin ei tarvitse enää osata ajaa. Ja ai kamala jos kohdalle sattuu tapaus että manuaalin rattiin olis pakko lähteä, ilman tietokoneita ja muita härpättimiä niin kyllä sinun kaltaisilla jäisi lähtemättä vaikka olisi jonkun henki kyseessä.
0/5 naiset eivät osaa taskuperuutusta. Tai sitten olet se yksi sadasta joka osaa.
Ajan työkseni kuormuria, ja väännän kyllä tuon kolmiakselisen roska-auton ihan mistä tahansa porttikongista perä edellä sisään, vaikka pelkästään yhdellä peilillä. Mutta henkilöautolla taskuparkkeerausta vältän viimeiseen asti.
Olenkin aina vitsaillut, etten osaa ajaa pikkuautoilla :D
Jani kirjoitti:
Ajan työkseni kuormuria, ja väännän kyllä tuon kolmiakselisen roska-auton ihan mistä tahansa porttikongista perä edellä sisään, vaikka pelkästään yhdellä peilillä. Mutta henkilöautolla taskuparkkeerausta vältän viimeiseen asti.
Käytännössä mulla tilanne ihan sama. Kuormuri menee kyllä perä edellä semmosista paikoista, mihin normaali ihminen ei pystyisi ajamaan henkilöautolla etuperin. Mutta taskuparkkeeraamista vihaan, ja esimerkiksi h-a:lla nokka edellä ruutuun ajaminen tuottaa tuskaa. Mieluummin peruutan.
Vaimolle tuotti pitkään hanlaluutta pysäköidä keula edellä p-alueella ruutuun. Autokouluaikana tein hänelle harjoitteluradan tasku- ja ruutuparkkiin, jotka oppikin hyvin. Ei tullut mieleen että pitäisi etuperinkin harjoitella.
Jani kirjoitti:
Tää on kyllä totta. Paremmin minäkin ajelin kärry perässä kuin henkilöautolla ikinä.
En halua laittaa autoa mihinkään liian ahtaaseen paikkaan. Suuri todennäköisyys sille, että joku kolhii autoani. Vanteet oli jo niin kalliit että en ala niitäkään uhraamaan millekään mahdollisille naarmuille. Peräkärryä en vedä koska ei ole koukkuakaan autossa. En halunnut turhaan laittaa sitä autoa rumentamaan.
Kenellehän sä nyt mahdoit tuon kommenttisi oisoittaa?