Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotonani käyvät Kirjojen pummijat!

Vierailija
01.12.2019 |

Olen aina tykännyt lukea paljon ja niitä siis on myös kertynyt paljon. Lähes poikkeuksetta vieraani ihastelevat kirjahyllyäni ja pyytävät saada kirjoja lainaan. En tietenkään ole kieltäytynyt, mutta miten niiden palauttaminen on mahdotonta. Ne ovat minulle rakkaita ja haluan ne takaisin kirjahyllyyni, mutta tuntuu typerältä kysellä niiden perään. Viimeisin luotani lainattu kirja on luettu, mutta ei ole hyllyssäni. Samaistuuko kukaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on ja olen nuorempana itsekin sortunut samanlaiseen käytökseen. Nolottaa muistella.

Laadi itsellesi ex libris -merkki ja liimaa niitä kirjoihisi, niin lainaajakin muistaa kenen omaisuutta hänellä on hallussaan ja että se ei ole omistajalleen yhdentekevä esine.

Vierailija
2/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Niin paljon hyviä ja hienoja kirjoja on jäänyt palauttamatta, että en enää nykyisin lainaa edes parhaalle ystävälle. Sanon, että voit lainata kirjastosta jos et halua ostaa. Vähän nyrpistelee eikä edes tajua, että juuri hänellä on 4 kirjaa palauttamatta!

Muistan jokaisen kirjan, joka on jäänyt jollekin - luultavasti ovat antaneet lainaksi eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kirja joskus palautuu, sieltä välistä löytyy puoliksi syöty kinkkuviipale.

Vierailija
4/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella kaipaan niitä puuttuvia kirjoja mun hyllystä. Pelottaa jo valmiiksi, kun anoppi tulossa kylään ja käy kaikki taas läpi. Vie taas jotain mennessään ja ne tasan eivät palaudu. Miten esitän asian vaikuttamatta hullulta kirjafriikiltä?

Vierailija
5/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpiä kirjoja en ikinä lainaa.

Ne lahjoitan sille joka osaa arvostaa.

Vierailija
6/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirjahyllyssä on viiden euron lainausmaksu per nide kun ei exlibrikset sun muut muistutukset auttaneet. Just sen takia että ne "ehkä palautan, ehkä en" -tyyliset lainaajat ei olis niin innoissaan tonkimassa mun kirjahyllystä luettavaa. Oon sanonut myös että jos 5€ lainausmaksu ei miellytä niin kirjastosta saa ilmaiseksi. :D Yhessä vaiheessa otin myös kännykkään kuvan kaverista lainaamansa kirjan kanssa, ikään kuin todistusaineistona. :P

Vierailija
7/7 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole kirjoja, lahjoitin kaikki sairaalaan (n. 1000 kpl), koska olin lukenut ne moneen kertaan. Mutta silloin kun vielä oli kirjoja, sanoin yksinkertaisesti kaikille (äitiä ja siskoa lukuunottamatta), että sorry, en lainaa.