Teinien joululahjat
Mitä ostatte teineillenne joululahjaksi?
Vai annatteko rahaa?
Kommentit (33)
Lahjakortti on paras nuorelle niin ostaa itse mitä haluaa ja tarvitsee.
Rahaa annan ellei tiedossa ole mitään täsmällistä toivetta.
Raha on tylsä lahja. Saavat rahaa, kun jotakin tarvitsee ostaa (esim. uudet talvikengät tai -takki). Jouluna pitää olla jotain ihanaa ja yllättävää. Kuitenkin sellaista, että se menee käyttöön. Turhaa krääsää en suostu koskaan ostamaan.
Teinipojalle lahjaksi on hommattu laadukas ja ladattava otsalamppu (harrastuksessa kätevä), laadukkaita harrastusvälineitä, darts-taulu (tykkäsi tällaisesta kovasti edellisellä matkalla, jossa majoituksessa sattui sellainen olemaan).
Teinitytöille lahjaksi on ostettu lahjakortti kuumakivihierontaan, kello, laadukkaita urheiluvaatteita, kirja.
Meillä ei ainakaan vielä anneta rahaa. Ehkä isovanhemmilta mutta emme me vanhemmat. Lapset 14v ja 11v. Vanhemmalle ostin vuoden kausikortin, kirjan ja toivomansa meikit. Nuoremmalle steam-lahjakortti, kirja, toivomansa vaatteet ja lippu yhteen tapahtumaan.
Syksyllä jo kyselen toiveita ja vaikka aluksi eivät osaa toivoa mitään, niin aina jotain kuitenkin ilmaantuu. Meillä kalliit vaatteet/meikit tms. eivät ole itsestäänselvyys ja niitä voi toivoa lahjaksi. Perusmeikit ja vaatteet ostetaan kyllä mutta niillä on aina hintakatto.
Rahaa ovat itse toivoneet aina, ei osata oikein ostaa mitään niin saavat itse hankkia tai laittaa säästöön.
Meillä 14v saa toivomansa:
hupparin (80e)
uuden puhelimen (159e)
leffalippu x 10
uudet kuulokkeet (89e)
+ viikon lomamatkan Lontooseen kahdestaan isän kanssa (tää on ylläri ja tiedetään että poika halkeaa onnesta, kun on haaveillut joskus pääsevänsä tuonne)
Vanhemmat maksoi yhden kokousreissun majoituksen tuossa syksyllä ja se riitti lahjaksi, kun maksoi kuitenkin 200e. Jouluna en saa mitään vanhemmiltani, mutta mummo on yleensä antanut villasukat ja suklaarasian, riittää vallan hyvin.
Ostin teinille kuulokkeet kun tuli tarpeeseen, muuten en osta kun lapsi itse ei halua mitään.
En antaisi rahaa. Mielestäni syntymäpäivälahjaksi voi antaa rahaa mutta ei joululahjaksi. Eikä lahjojen tarvitse olla kalliita monen sadan euron lahjoja. Jos varaa on niin toki yksi vähän kalliimpi lahja (max 100€) on ok, mutta ei niihin joululahjoihin tarvitse montaa tuhatta euroa laittaa/lapsi. Jos teini (16-vuotias) toivoisi esim. Monen tonnin kännykkäö saisi hän ne rahat itse tienata kesätöissä ja säästämällä. Meillä ei anneta kaikkea hopeatarjottimella vaan lapsen pitää ymmärtää rahan arvo.
Rahaa ne meilläkin toivoo. Mun mielestä on hassua antaa rahaa joululahjaksi, mutta taidan olla vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Raha on tylsä lahja. Saavat rahaa, kun jotakin tarvitsee ostaa (esim. uudet talvikengät tai -takki). Jouluna pitää olla jotain ihanaa ja yllättävää. Kuitenkin sellaista, että se menee käyttöön. Turhaa krääsää en suostu koskaan ostamaan.
Teinipojalle lahjaksi on hommattu laadukas ja ladattava otsalamppu (harrastuksessa kätevä), laadukkaita harrastusvälineitä, darts-taulu (tykkäsi tällaisesta kovasti edellisellä matkalla, jossa majoituksessa sattui sellainen olemaan).
Teinitytöille lahjaksi on ostettu lahjakortti kuumakivihierontaan, kello, laadukkaita urheiluvaatteita, kirja.[/quote
Pojalle otsalamppu ja tikkataulu, tytölle kuumakivihieronta ja kello, laadukkaita urheiluvaatteita, kirja. Meniköhän nyt ihan tasan? Äitinä katsoin aikoinani, että kaikille lapsille oli suht' tasapuolisesti lahjat.
Pari lahjakorttia ostettu, ravintolaan, kosmetologille ja kirjakauppaan. Sitten on hankittu muutama erikoiskahvi ja teepaketti. Ei tarvitse turhaa tavaraa omien sanojensa mukaan enää ollenkaan eikä halunnut mitään kulutettavaa, saa pitkin vuotta jos tarve tulee ja on aika kovasti ilmastoahdistunut nuori.
Nuorempi saa uuden puhelimen kun vanha ei toimi kunnolla. Vanhempi on toivonut soittoharrastusta varten uuden soittimen joka on puuta, vanha oli muovia. Lisäksi haluavat suklaata ja toinen haluaa pyykki korin :)
Molemmat tyttöjä
Meillä on ostettu 13v tytölle:
- Kuulokkeet (Lidlistä alle kympillä!)
- Pähkinöitä ja suklaata
- Muumimuki
- Kaulahuivi
Olen itse opiskelija tällä hetkellä ja rahaa ei juuri ole, mutta pieni muistaminen on aina paikallaan.
Emme anna mitään. Teini saa auton ja autokortin ensi keväänä, joten lahjat riittänee hänelle pariksi vuodeksi. On myös sanonut, ettei halua ja tarvitse mitään muuta, kuin hyvän joulumielen.
Isovanhemmilta saa rahaa ja astioita tulevaisuuden kämppää varten.
No meillä ei vielä teini mutta mistä löytyy yöpaita lyhyillä hihoilla 11v. Kokoa 158. Yksi löytyi kappahlista, anoppi osti sen tytölle joulupakettiin. Voisi olla toinenkin, ostaisin itse kun vaan löytäisin. Pienemmille kyllä on joka paikassa, tai sit on pyjama jotain poro kuosia kuka niitä myöhemmin pitää... Yökkää ei vaan löydy mistään. Pienemmälle ja pojalle löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksoi yhden kokousreissun majoituksen tuossa syksyllä ja se riitti lahjaksi, kun maksoi kuitenkin 200e. Jouluna en saa mitään vanhemmiltani, mutta mummo on yleensä antanut villasukat ja suklaarasian, riittää vallan hyvin.
Tylyä.
En mitään, eivät usko enää joulupukkiin.