Lahjoitatko eläinsuojeluun rahaa jouluna?
Ajattelin laittaa itse jonkun summan, siskon kermapersepenskat eivät saa kuin hyvän joulun toivotuksen. Tämä on parasta joulussa.
Kommentit (60)
WWF:n norppakummina lahjoitan 17€ joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
En.
Lahjoitan työttömän äidin ja sairaslomalla olevan isän kolmelle lapselle joululahjoja.
Eläimet eivät ole ihmisiä.
Ihmisille on jo kaikenlaisia avustuksia, ja ihminen pystyy huolehtimaan itsestään, useimmiten. Eläimet ovat aivan omillaan, jos ei hyväsydämiset ihmiset niitä auta.
Vierailija kirjoitti:
En, en lahjoita koskaan mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen, koska se on oikeasti isoa bisnestä missä itse avun tarvitsija saa vain murusia. Liikaa välistävetäjiä.
Parasta onkin lahjoittaa suoraan tarvitseville, mutta voi voi kun se on liian vaivalloista.
En. Eläinsuojelu on viimeisiä kohteita, joita harkitsisin.
Vierailija kirjoitti:
En, en lahjoita koskaan mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen, koska se on oikeasti isoa bisnestä missä itse avun tarvitsija saa vain murusia. Liikaa välistävetäjiä.
Esimerkiksi Popopetille tai vaikka Kissakummeille voi tilata suoraan ruokaa. Tarpeeseen menee!
Kiitos teille, jotka lahjoitatte. ❤ Olen hoitanut tänä syksynä useamman siilen kuolemalta ja nähnyt läheltä. Välillä lahjoitusruokaa ja muuta on hyvin tarjolla, mutta pelkästään isompi kissapopulaatio sekoittaa koko pakan ja yhtäkkiä on kaikesta pulaa! Itse en erityisesti jouluna lahjoita, mutta tässä syksyn mittaan on mennyt ihan kiitettävästi omaakin rahaa hoidokkeihin. 😊
Vierailija kirjoitti:
En. Eläinsuojelu on viimeisiä kohteita, joita harkitsisin.
Saako kysyä miksi? Onko tässä syynä eläimiin kohdistuva viha vai joku muu?
kirjoitti:
Olen ajatellut lahjoittaa, olisi mukava jos vaikka eläintarvikekaupoissa voisi maksaa valmiiksi jollekin eläintensuojelutyölle meneviä tarvikkeita. En siis oikein tiedä mihin lahjoittaa, kun omalla paikkakunnalle on vain eläintenhoitokoti, mutta vissiin sinne otetaan joskus apua tarvitsevia kissoja ja koiria.
Siitä vanhasta jutusta, kun jonkun eläinyhdistyksen johtoryhmä kävi Pariisissa tutustumassa paikallisiin kissasuojiin lahjoitusrahoilla, jäi hieman huono maku.
Onpas törkeää, mikä yhdistys niin vältän sitä?
Jos Suomessa pidettäisi yhtä hyvä huolta lapsista kuin eläimistä, asiat olisivat hyvin.
Pennin hyrrää en anna eläinsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa pidettäisi yhtä hyvä huolta lapsista kuin eläimistä, asiat olisivat hyvin.
No EI todellakaan pidetä hyvää huolta eläimistä Suomessa! Ei olisi kodittomia kissoja kaikkialla jos pidettäisiin. Ihmisten hyvinvointi ei nouse eläimiä sortamalla, kumma ajattelutapa kaltaisillasi.
Kyllä, lahjoitan eläinsuojeluun, sekä ulkomaiden köyhille lapsille.
kirjoitti:
Olen ajatellut lahjoittaa, olisi mukava jos vaikka eläintarvikekaupoissa voisi maksaa valmiiksi jollekin eläintensuojelutyölle meneviä tarvikkeita. En siis oikein tiedä mihin lahjoittaa, kun omalla paikkakunnalle on vain eläintenhoitokoti, mutta vissiin sinne otetaan joskus apua tarvitsevia kissoja ja koiria.
Siitä vanhasta jutusta, kun jonkun eläinyhdistyksen johtoryhmä kävi Pariisissa tutustumassa paikallisiin kissasuojiin lahjoitusrahoilla, jäi hieman huono maku.
Tavallaan ymmärrän, että tuo tuntuu ikävältä. Osaisin ehkä muodostaa mielipiteeni, jos tästä olisi tarkempaa tietoa. Toisaalta taas, jos sieltä on oikeasti haettu tärkeää tietoa toimintaan niin ymmärrän. Vapaaehtoiset maksaa omasta pussistaan ruokaa, lääkkeitä, polttoainekuluja ja käyttävät vapaaehtoistyöhön valtavan määrän aikaa, joten olisi kohtuutonta joutua maksamaan myös tuollainen matka omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kodittomien kissojen määrää tai luonnonvaraisten eläinten (toivotonta) tilannetta niin en oikein ymmärrä ajatustasi. Toki jokainen saa lahjoittaa mihin haluaa, mutta kyllä yhteiskunnalla pääosin on monia tapoja tukea lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä siinä on. kun ne vanhemmat eivät huolehdi niistä lapsistaan? Eivät osaa yksinkertaisintakaan hommaa.
En. Tuen luonnonsuojelua verojen kautta.
Ai riitaiselle ja rahanahneelle HESY:lle vai? En todellakaan. Hukkukoot sotkuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan av-palstalaiset ei halua lahjoittaa lapsillekaan mitään. Täällä ainakin kauhistellaan huijariperheitä jotka pyytää avustusta näissä joulukeräyksissä. Eläimet ei ainakaan huijaa ketään.
Mä olen jo lahjoittanut pariin löytöeläinkotiin, lahjoitan kyllä pitkin vuotta muutenkin. Hotelli Fabian Helsingissä ottaa vastaan lahjoituksia muistaakseni 15.12. asti ja se apu menee tänä vuonna Loviisan kissatalolle. Siis ruokaa yms. Sinne ajattelin vielä viedä kassillisen kissanruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai riitaiselle ja rahanahneelle HESY:lle vai? En todellakaan. Hukkukoot sotkuihinsa.
Luulitko, että HESY on ainoa eläinsuojeluyhdistys koko maassa?
En tue tarpeetonta luontoeläinten vankeudessa pitämistä, kerrostaloista voisi kieltää kokonaan kaikenlaisten lemmikkien pitämisen, eläinten rääkkäystä.
Silppu2 kirjoitti:
En. Omat koirat saa laatumärkistä, lelun sekä herkkuja lahjaksi.
On ilmastolle epäedullista pitää lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä muitakin, jotka toimii lahjoitusvaroilla.