Tää nainen kuvittelee pikkasen liikoja itsestään.. oma minä pikkasen hämärtynyt
https://www.iltalehti.fi/keho/a/89b1ebdc-4392-4d70-81f0-8f9fd53851d1
tai liikkuu v
pikkasen ihme piireissä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että joku on jo ampunut alas tämän naisen av:llä. Miksi lihavuutta pitäisi ihannoida ja laittaa se sitten jonkin kehopositiivisuuden piikkiin? Ylipaino on aina epäterveellistä, se on fakta jolta monet sulkevat silmänsä. Minun mielestäni tuo nainen ei ole epäterveellisen laiha, vaan normaali. Varmasti saakin piikittelyä osakseen kateellisilta ja katkerilta naisilta.
N20
No jopas jotakin. Itse olen huomattavasti hoikempi neljän äiti enkä ole koskaan saanut negatiivisia kommentteja painostani. Muut äidit ovat ainoastaan kehuneet sitä kuinka minulle ei jäänyt raskauskilot ja sitäkin aika harvoin. En ole itse moiseen tylyttämiseen törmännyt ja pukeudun minäkin lyhyisiin mekkoihin kesällä ja vartalonmyötäisiin talvella.
Ihmettelen kovasti, että juuri häntä näin kovasti asiasta kiusataan. Varsinkin kun hän ei ole laiha edes.
Kauneus on katsojan silmissä. Moni sanoo olevansa hoikka mutta on sitten oikeesti rimppakinttu, ihan kuivan kesän orava ilman tissejä. Kun ei ole vartta niin vartalo on hyvin kaita ja heppoinen, tikkumainen. Mutta toki ei ole läski, ei se toinenkaan ääripää niin kaunis ole. Röllykkää ja laardia niin että on oltu ruoka-aikaan kotona. Jos ei naisesta erotu vyötärö eikä linja ole tiimalasi niin eipä sitten kannata vartaloaan mainostaa millään lailla. Tasapaksu on tasapaksu ja hukkapätkä on hukkapätkä.
Kyllä laihat kuulevat aika paljon naljailua. Kun oli tämä "tältä näyttää synnyttänyt nainen"- kampanja niin, kyllähän näitä hoikkia raskausarvettomia äitejä arvosteltiin (eivät sopineet teemaan ja hakivat vain kehuja kuvillaan osan mielestä.) Lihava, laiha tai lihaksikas, jokainen kroppa on arvokas eikä anna oikeutta arvosteluun.
Kuitenkin aloituksen kaltainen uutinen on itsestä vain hämmentävä. Ihan normaalipainoisen näköinenhän tuo nainen on ja ihan perusnätti. Tuntuu vain huomionhakuisuudelta. Enkä myöskään ymmärrä sitä trendiä kuin selkeästi ylipainoiset tai alipainoiset (bmi huimasti yli tai selkeästi ali) nillittävät iltalehteen miten lääkärissä kehotettu laihduttamaan tai nostamaan painoa, kun hän täydellinen juuri tällaisena kuin on. Painosta huomauttaminenkin, kun on vain osa näiden ihmisten työtä. Itse en ole vielä tavannut kuin ihan pari selkeästi alipainoista tai ylipainoista tapausta, jotka olisivat sitä täysin luonnostaan. Kyllä isolla osalla syy siihen on ruokavalio ja elintavat.