Mitä me opimme tapauksesta V. B.
Että yhteiskunnassamme on paljon "keisareita joilla ei ole vaatteita."
Ja ihmisiä jotka omaa etua tavoitellessaan eivät sano sitä ääneen vaikka sen näkevätkin.
Kommentit (15)
Kun media ja kulttuuritantat ylistää niin täytyy olla erityisen tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
mä en tajua kenestä puhutte
Kyllttyyrineuvos
Siis tiiätkö mä sanoin mun miehelle aivan saman asian, juurikin tuli mieleen keisarin uudet vaatteet. Taatusti on moni tiennyt, nähnyt, silmät laitetaan vaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Bottas?
Jep!
Tuo ilmiöhän on aivan sama esim joissain uskonnollisissa yhteisöissä joissa asiat on vinksallaan. Moni jälkikäteen kertoo nähneensä mutta niin vahvat voimat ympärillä estää silti näkemästä. Näkee muttei näe.
Varmaan moni tajuttuaan ei halua puhua koska kokee nöyryyttävää myöntää että on tullut petetyksi. Varsinkin jos on ehtinyt suureen ääneen julistaa suuria unelmiaan..
Omia ei koskaan tuomita samalla tavalla ku muita samoista teoista. Se tässä on pielessä. Ihmisillä pitäis olla suoraselkäisyyttä ja moraalia sanoa et "hei, tuo mitä teet on väärin" Ei. Pää puskaan vaan ja osoittelemaan muita sormella.
Kulttuurin ja taiteen nimissä on saanut tehdä lähes mitä vaan. Ehkä aletaan tajuta että kaikki taiteen nimissä tehtykään ei ole niin rakentavaa.
Hulluuden ja luovuuden raja on kovin häilyvä
Kunpa tästä otettaisiinkin opikseen, vaan eipä niin tule käymään. Se on jännä, että edes perheenjäsenet eivät mitään näe, jos perheen isukki käyttää hyväkseen lapsensa kavereita, tai naapureiden... Kun asia tuodaan ilmi, puolustellaan tätä hyväksikäyttäjää, eikä suinkaan tuomita, ja se ihana kylänpäällikkö saa vapaasti jatkaa puuhiaan. Edelleen vaimo ja lapset kääntävät silmänsä muualle, kuten nämä naapuritkin yms. VMP
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurin ja taiteen nimissä on saanut tehdä lähes mitä vaan. Ehkä aletaan tajuta että kaikki taiteen nimissä tehtykään ei ole niin rakentavaa.
Ei kai formula-ajo ole taidetta?
😂
Tuskin monikaan oppii yhtään mitään. Aina tulee uusia keisareita ja aina riittää niitä joita manipuloida.