Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko untuvatakin?

Vierailija
30.11.2019 |

Miksi/ miksi et?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen black friday alesta. Merkki on Soaked in luxury. Kyllä mietityttää mistä ne untuvat on peräisin, mutta takki oli sopivan hintainen ja lämmin ja ajatuksena käyttää sitä kuitenkin 5-10 vuotta. Olen ostanut viiden vuoden sisään monta talvitakkia, jotka eivät sitten olleetkaan lämpimiä.

Vierailija
22/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi. En halua kantaa päälläni kenenkään kynittyjä untuvia.

Teurasjätteenäkö sinusta hyvä tuote on parempi?

Siis miksi mun pitäis haluta joku untuvatakki, kun en sellaista tarvi, enkä halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän laadukas kyllä käy esim. PJS.

Vierailija
24/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko untuvatakki ekoloogisempi kuin keinokuitu?

Tottakai. Mikäli untuva on sivutuote, se on erittäin ekologinen vaihtoehto. Ja myös eettinen, mikäli linnut teurastetaan asiallisesti, ja käytetään muutenkin hyödyksi. Siksi kannattaa suosia länsimaisia merkkejä, jotka sitoutuvat eettiseen toimintaan. Minulla on monta eri paksuista, enkä näe enää paluuta muihin takkeihin.

Mitkä länsimaisetkaan merkit käyttää länsimaisia untuvia? Suurin osa teettää vaatteet kuitenkin kaukoidässä ja ne jotka ei teetä, ei kerro mistä materiaalit tulee.

Vierailija
25/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut oikeastaan kaikki untuvatakit yhtä lukuunottamatta käytettynä. En itsekään tykkää ajatuksesta, että pitäisin untuvatakkia joten "lievennän" asiaa pitämällä käytettyä. Ainakaan sitten ei tehdä uutta takkia ja vanha tulee kierrätettyä. Oikeastaan palelen niin paljon, että pitää olla kunnollinen takki. Muutenkin nämä takit hyväkuntoisia ja halvalla sain. Jos joskus löytyisi jokin muu takki jolla tarkenen niin voisin siihen vaihtaa ja oikeastaan ei ole rahaa ostaa uutena joten olen kirppistakkien varassa. 

Vierailija
26/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, eettisistä syistä. Meille ei tule myöskään untuvapeittoja tai -tyynyjä.

Minulla on useampi untavatakki, samoin myös miehelläni ja lapsillani. Meillä on kaikilla myös untuvapeitot ja -tyynyt. Sohvalla on untuvakoristetyynyt ja löytyy myös untuvaliivejä ja -tossuja. Parempia ei olekaan.

Eettisyyttä en ole juuri miettinyt, vaan vain hyvää ja lämmintä tuotetta, joka on meille sopiva. N45

Kannattaisi nostaa hiukan sisälämpötilaa. Ei tee asunnollekkaan hyvää jos jatkuvasti on niin kylmillä että perhe täytyy topata untuvilla.

Vierailija
27/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampi untavatakki, samoin myös miehelläni ja lapsillani. Meillä on kaikilla myös untuvapeitot ja -tyynyt. Sohvalla on untuvakoristetyynyt ja löytyy myös untuvaliivejä ja -tossuja. Parempia ei olekaan.

Eettisyyttä en ole juuri miettinyt, vaan vain hyvää ja lämmintä tuotetta, joka on meille sopiva. N45

Mihin ihminen tarvitsee useamman untuvatakin? Minulla on yksi talvitakki oei untuvaa)

Vierailija
28/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi nostaa hiukan sisälämpötilaa. Ei tee asunnollekkaan hyvää jos jatkuvasti on niin kylmillä että perhe täytyy topata untuvilla.

Meillä on +21 sisällä ja se on täydellinen lämpötila. Laadukkaat untavatuotteet ovat täydellisiä lähes säässä kuin säässä. Ne ovat myös kevyitä ja pieneen tilaan meneviä, joten esimerkiksi matkoilla kevytuntuvatakki on ihanteellinen.

Erilaisiin olosuhteisiin on myös hyvä olla erilaisia takkivaihtoehtoja. Olemme nyt jouluksi menossa taas Lappiin ja aika usein siellä on ollut pakkasta -33 astetta, joten reisien päälle ulottuva untuvatakki on enemmän kuin hyvä niissä olosuhteissa.

Käyn juuri sen takia töissä, että minulla on varaa ostaa itselleni ja perheelleni sitä mikä on hyvää. Huonoon en laita rahaa.

Vierailija
29/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihminen tarvitsee useamman untuvatakin? Minulla on yksi talvitakki oei untuvaa)

Oho, peräti yksi takki. Aika köyhää. Et taida harrastaa mitään talvisia ulkolajeja tai yleensäkään olla talvella ulkona?

Tottakai jos makaa päivät pitkät kotona ja käy ehkä kerran viikossa ruokajonossa, niin ei tarvitse muuta kuin yhden takin. Jos käy töissä ja haluaa pukeutua ihmisten ilmoilla siististi ja harrastaa vaikka hiihtoa, laskettelua ja pilkkimistä, niin yhdellä takilla ei kaikkea tehdä.

Vierailija
30/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä asioihin ihan itse ennen untuvatuotteiden hankintaa.

Esimerkiksi Joutsenen untuvatakkien untuvat tulevat Euroopasta, eivät Kaukoidästä.

Haahkanuntuvatakkejakin valmistetaan ihan oikeasti. Haahkaemo nyppii mahahöyhenensä pesän pehmukkeeksi ja poikasten kuoriuduttua ja lähdettyä pesästä ovat ne täysin vapaasti hyödynnettävissä. Haahkan untuvaa kerätään Suomessakin.

https://icelandmag.is/tags/eiderdown-jackets

Vierailija
31/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tehdyn, kyllä istaisin ja olen ostanut.

Tämä kiinnostaa. Mikä merkki myy Suomessa valmistettuja untuvatakkeja?

Vierailija
32/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä ostin äskettäin kevyen/ohuehkon (mutta lämpimän oloisen) vähänkäytetyn merkkiuntuvatakin. Uutena tuskin olisin malttanut sellaista ostaa.

Vierailija
33/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostaisin,. Tällä hetkellä kaapista löytyy 4 untuvatakkia eri väreissä. Kaksi ns. Kevytuntuva, kaksi normaalia. Turkkikin löytyy ja muita villakankaisia. Joka lähtöön omansa.

Vierailija
34/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eettisyyttä en ole juuri miettinyt, vaan vain hyvää ja lämmintä tuotetta, joka on meille sop

iva. N45

Kyllä aika juntti pitää tänä päivänä olla, jos ei edes mielen vieressä käy omien valintojen vastuullisuus. Mutta kivat sulle ja sun viidelle untuvatakille. Osta vaikka pari lisää.

Vierailija
35/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. On liian lämmin. Suosin untuvatakkia ohuempaa pikkupakkasille sopivaa takkia ja kylmemmällä säällä kerrospukeudun. En myöskään ymmärrä miksi talvitakkeja pitäisi olla monia. Nyt käytössä oleva takki on neljättä vuotta käytössä. Ensi vuodelle osta uuden, Suomessa valmistetun takin. Nykyinen jää kakkostakiksi.

Vierailija
36/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenen peittoja tehdään Suomessa, mutta takit nykyään Suomesta viedyistä materiaaleista Viron puolella.

Eiköhän Virolainen tuotanto täytä eettiset periaatteet.

Vierailija
37/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vuosien varrella ainakin 10, ja nytkin on 2 kaapissa. Eli kyllä.

Vierailija
38/40 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi Rukan untuvatakki. Poden siitä huonoa omatuntoa, mutta kokisin myös vääräksi laittaa hyväkuntoisen takin pois. En löydä tietoa, onko Rukan käyttämä untuva eettistä. Jos joskus ostan vielä untuvatakin, ostan kyllä vain sellaisen, jolla on eettisen untuvan sertifikaatti. 

Vierailija
39/40 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Täällä Turussa ei ole koskaan niin kylmä, että pystyisin käyttämään sellaista.

Vierailija
40/40 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on syystakki läpi talven, olen niin "kuumaverinen". Jos tulee oikein kylmää niin tavallinen toppatakki, jonka ostin kirpparilta 20 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi