Ostaisitko untuvatakin?
Kommentit (40)
Ostaisin ja olen ostanutkin. Olen toki varmistanut, että untuvat ovat peräisin asiallisista lähteistä. Haaveilen haahkanuntuvatakista. Haahkan untuvat ovat kaikista laadukkainta materiaalia ja ne kerätään käytetyistä haahkan pesistä poikasten lähdön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin ja olen ostanutkin. Olen toki varmistanut, että untuvat ovat peräisin asiallisista lähteistä. Haaveilen haahkanuntuvatakista. Haahkan untuvat ovat kaikista laadukkainta materiaalia ja ne kerätään käytetyistä haahkan pesistä poikasten lähdön jälkeen.
Joo niin varmasti.
En ostaisi.Minulla yksi ja niin lämmin,ettei tule käytettyä.Liian kuuma autossa,bussissa, oikeastaan missä vain.Harvoin ainakaan täällä etelä- suomessa niin kylmä,ja silloin kuin on,ei tule ulkona muutenkaan liikuttua.(20 ja yli pakkasta)
Ehkä jos asuisin jossain lapissa,olisi ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö ja hevonhumppaa!
Minulla on nyt kolme untsikkaa ja tykkään. Tällä hetkellä käytössä on kevytuntuvatakki ja se on ihana. Paukkuville pakkasille on oma untsikkaa ja tavallisille pskkasille omansa. Takkien lisäksi on kolme eri väristä untuvaliiviä, jotka ovat mukavia kotona sisällä.
Minulla on Joutsenen untuvatakki. En tiedä onko se luomuuntuva, mutta luotan suomalaiseen
Ostaisin jos löytäisin tarpeeksi kapean. Kokeilemissani on ollut vyötäröllä törkeästi väljää, joka varmaankin edistää lämpimänä pysymistä, mutta näyttää koomiselta.
Eettisyysasia ei minua juurikaan vaivaa.
Onko untuvatakki ekoloogisempi kuin keinokuitu?
En tykkää mistään toppatakeista, joten en ostaisi.
En, eettisistä syistä. Meille ei tule myöskään untuvapeittoja tai -tyynyjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaat untuvatakkia nimenomaan keinokuituun? Ja miksi ajattelet, että untsikoita vastustetaan nimenomaan ekologisista syistä?
t. Eettisistä syistä untuvatuotteita vastustava
Ostaisin. On jo 3 untuvatakkia, mutta tarvittaessa ostaisin uuden.
En ostaisi. En halua kantaa päälläni kenenkään kynittyjä untuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä firma tuollaisia muka valmistaa? Paljonko on hintaa? Miksi mä en jotenkin usko tuota....
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Mikäli untuva on sivutuote, se on erittäin ekologinen vaihtoehto. Ja myös eettinen, mikäli linnut teurastetaan asiallisesti, ja käytetään muutenkin hyödyksi. Siksi kannattaa suosia länsimaisia merkkejä, jotka sitoutuvat eettiseen toimintaan. Minulla on monta eri paksuista, enkä näe enää paluuta muihin takkeihin.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. En halua kantaa päälläni kenenkään kynittyjä untuvia.
Teurasjätteenäkö sinusta hyvä tuote on parempi?
Suomessa tehdyn, kyllä istaisin ja olen ostanut.
Vierailija kirjoitti:
En, eettisistä syistä. Meille ei tule myöskään untuvapeittoja tai -tyynyjä.
Minulla on useampi untavatakki, samoin myös miehelläni ja lapsillani. Meillä on kaikilla myös untuvapeitot ja -tyynyt. Sohvalla on untuvakoristetyynyt ja löytyy myös untuvaliivejä ja -tossuja. Parempia ei olekaan.
Eettisyyttä en ole juuri miettinyt, vaan vain hyvää ja lämmintä tuotetta, joka on meille sopiva. N45
En ainakaan kiinalaista.
Aidot takit täytetään untuvalla, mutta Pakkasen mukaan väärennetyistä takeista on löytynyt tuhoamisen yhteydessä muitakin ankan osia.
”Siellä voi olla esimerkiksi nokkia, mätäneviä jalkoja tai ihon osia. Haju on myös sen mukainen.”
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006317143.html