Myyjä puhui teinille töykeästi
Oltiin teinipoikani kanssa shoppailemassa. Poika meni jo tilaamaan pikaruokaa, minä tuli vähän perässä kun vein ostokset autoon. Myyjä puhui pojalle töykeästi, ei halunnut vastata kysymykseen ja oli kauhean kärsimättömän oloinen. Minä seurasin tilannetta parin metrin päästä. Kyllä muuttui myyjän äänensävy, kun siirryin pojan viereen tarkentamaan asiaa. Ja kysymykseen olisi voinut helposti vastata vaikka "valitettavasti se ei onnistu". Ei tarvitse sanoa kiukkuisesti että joko otat sen hampurilaisen tai sitten et ota.
Poika käyttäytyi ihan asiallisesti, ei muulloinkaan käy ko. "ravintolassa" esim. sotkemassa (ei ole lähellämme).
Kommentit (5)
Se oli pikaruokapaikka. Mitä kysyttävää siellä on? Tee tilaus ja poistu.
Vierailija kirjoitti:
Se oli pikaruokapaikka. Mitä kysyttävää siellä on? Tee tilaus ja poistu.
No se kysymys oli tyyliä voiko ton teidän valkosipulihampurilaisen saada kasvispihvillä. Ei siis vienyt kauheasti aikaa. Ja olisi voinut tosiaan vastata, että ei voi. (Ja se hamppari olisi tullut mulle.)
Ap
Otsikon luettuani luulin, että teini on ollut Mikkelin Sokoksen kempparissa ostoksella. Siellä nuoret saa niiltä vanhemmilta myyjiltä tosi töykeää kohtelua.
Työskentelen nuorten kanssa ja minua ärsyttää, kun ihan periaatteesta kohdellaan nuoria huonosti. Vaikka nuori tai porukka nuoria olisi ihan asiallisesti.