Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukisin 11v koulunkäyntiä ja opettaisin hänelle asiat, mitkä hänelle vaikeita, mutta hän pelleilee eikä suostu opettelemaan

Vierailija
30.11.2019 |

Lapsi on fiksu, mutta pärjää koulussa vain siksi, että olen paistanut hänet opiskelemaan ja tekemään läksyt.

Tulossa on koe, johon olen opettanut hänelle asioita, mitkä tuottaa vaikeuksia. Kun yritän selittää niitä asioita hänelle, hän ei katso edes paperiin/kirjaan, vaan ilveilee, huutaa jotain lausetta "sen sisällä on ihminen" toistamiseen, pelleilee, vääntelee naamaansa ja piirtää paperiin kuvia ja nauraa.

Olen pyytänyt häntä olemaan kunnolla ja selittänyt, että opetan hänelle ko. asiat siksi, että koulussa tulee vaikeuksia jos nyt jää jo joissain aineissa jälkeen, mm. kielissä ja matikassa.

En haluaisi antaa vaan olla, koska tiedän että hän osaisi jos vaan lopettaisi minulle ilveilyn ja pelleilyn. Mutta en jaksa tätäkään, että hän irvailee minulle.

Äsken lähdin tilanteesta pois. Todella kurja olo. Ja pelikiellot ja telkkarikiellot on jo päällä, joten rangaistu on, jos joku alkaa syytellä, ettei lasta ole rankaistu tarpeeksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "siellä on ihminen sisällä" on joku ihme youtubekanava tms mis jankataan tota. Sovi lapsen kanssa että katsotte sitä yhdessä kun olette opetelleet tietyn asian. Vaikka yhden kirjan luvun jälkeen 1 video tms.

Vierailija
2/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ADHD? Onko lääkitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika samanlainen kun sitä ottaa päähän ettei osaa, helpompi irvistellä ja heilua kuin opetella. 1

Vierailija
4/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kehdataan haukkua opettajaa, jolla pahimmillaan 30 tuollaista opetettavanaan kerralla. Miettikää sitä ennen kuin seuraavan kerran taas vaaditte erityispalveluja ja huomiota omalle lapsellenne.

Vierailija
5/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just juu. Varmasti jokainen haluaa oppia pakotettuna ja rangaistuna.

Vierailija
6/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun opettajilla päivät on sitä, että kymmenen 25:stä oppilaasta tekee tota jatkuvasti. Vaikea saada oppimaan, jos eivät edes yritä.

Vierailija
7/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä että hän ei ymmärrä asiaa, siksi hänellä ei ole motivaatiota selvittää ja ratkoa ongelmia.

Vierailija
8/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuosta mitään tule, jos lapsella itsellään ei ole motivaatiota ja kunnianhimoa.

Miten ajattelitte yläkoulun klaarata?

T. Ope

Vierailija
9/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaminen on vaikeaa. Ei sitä voi tehdä ellei toinen halua tai osaa mitivoida.

Anna sen lapsen olla, teet vahinkoa.

Vierailija
10/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se meidänkään lapsen yläkoulu tule käytyä ellen minä sitä käy. Juuri tuli noottia lapselta että luin huonosti hänen äidinkielen kokeeseen kun tuli nelonen.

Vierailija
11/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuosta mitään tule, jos lapsella itsellään ei ole motivaatiota ja kunnianhimoa.

T. Ope

Ei kai se äiti sitä yläkoulua käy.

Vierailija
12/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pärjää koulussa vain siksi, että olen paistanut hänet opiskelemaan ja tekemään läksyt

Onko lapsi kenties sinun jatke?

Vierailija
13/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

No heidän perheessään näköjään käy.

T. Ope

Vierailija
14/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi parkaa. Onko hänellä pahatkin palovammat, minkä vuoksi on kotiopetuksessa? Kyllä se penikka aikanaan rupeaa opiskelemaan, kun havaitsee,että ei pärjää luokkakavereille. Siihen mennessä ne palovammatkin ovat varmasti parantuneet, mikäli äiti ei sitten uudelleen tunge poikaa uuniin tai pannulle paistumaan.

Vierailija
15/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha motivaattoriksi. Jos ei tokene, ei tule motivoitumaan ikinä.

Vierailija
16/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

No heidän perheessään näköjään käy.

T. Ope

Jos nyt oikeasti olet opettaja niin saanko kysyä onko minun pakko käydä lapseni yläkoulu? Miten paljon on minun vikani jos lapsen päähän ei jää mitään?

Vierailija
17/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hiillostin ja "opetin" poikaani n viidennelle saakka. Siitä seurasi vain pahaa mieltä kaikille, vaikken tietenkään lisäksi rangaistuksia käyttänyt.

Ei mitään eroa koulumenestykseen, kun lopetin jiillostuksen. Ilmapiiri parani huomattavasti. Ei mikään loistava ole sen jälkeenkään ollut, mutta hoitaa hommansa itse. On abi ja näyttää ok paperit olevan tulossa.

Vierailija
18/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on kun vanhemmat ovat lastensa kavereita eivätkä auktoriteetteja. Eipä olisi itselle tullut mieleenkään irvailla ja pelleillä omille vanhemmille. Eivätkä edes olleet mitään n*tsivanhempia, vaan ihan normaaleja.

Vierailija
19/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä, joissa kannustetaan ajattelemaan ja oppimaan uutta, yleensä lapset motivoituvat hyvin koulunkäyntiin. Ei heitä tarvitse ainakaan paljoa patistaa opiskelemaan.

Toisaalta, jos perheessä ilontuojia on tyyliin kaljanlipitys ja realitysarjat, niin eivät lapset opi muunlaista toimintamallia.

Yleensä akateemisessa perheessä lapset pärjäävät hyvin koulussa ja ovat motivoituneita siihen.

Tämä karrukoidusti sanottuna.

Vierailija
20/30 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hiillostin ja "opetin" poikaani n viidennelle saakka. Siitä seurasi vain pahaa mieltä kaikille, vaikken tietenkään lisäksi rangaistuksia käyttänyt.

Ei mitään eroa koulumenestykseen, kun lopetin jiillostuksen. Ilmapiiri parani huomattavasti. Ei mikään loistava ole sen jälkeenkään ollut, mutta hoitaa hommansa itse. On abi ja näyttää ok paperit olevan tulossa.

Minäkin opetin ja patistin lastani 9-luokalle asti.

Se oli yhtä riitelyä. Koen, että tällä tavalla sain hänet kuitenkin oppimaan sen verran, että pääsi lukioon niillä opeilla ja oppi, miten opitaan ja ahkeroidaan. Hän kävi myös neuropsykologisessa kuntoutuksessa.

Itsekseen hän ei olisi viitsinyt tehdä juuri mitään. Ei oman toiminnan ohjausta. Siitä huomautettiin jo eskarissa.

Nyt hän sitten on lukiossa ja abi. Syksyllä kirjoitti jo yhden aineen ja siitä tuli m.

Se kyllä harmittaa, että välimme menivät tuon patistelun ja riitelyn seurauksena huonoiksi. Vaikuttaa edelleen. Lupasin olla puuttumatta koulunkäyntiin lukiossa. En ole puuttunut. Yhdessä aineessa voisin auttaa, mutta ei huoli apua, vaikka se on hänelle vaikeaa. En tuputa apua lupaukseni mukaisesti.