Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan tätä sarjaa päivälleen 20 vuoden takaa? Miksi sitä ei nyt uusita?

Vierailija
30.11.2019 |

Matti Ristinen ja Eeva Palonen lukivat päivittäin v. 1939 tyyliin joka päivä talvisodan uutisia. Se tuli joka ilta 105 päivän ajan. Ohjelma kesti n. 5 min. Muistaako kukaan? Miksihän sitä ei koskaan ole uusittu. Silloin oli talvisodasta 60v, nyt 80 vuotta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodasta on jo niin kauan. Nuori polvi on unohtanut sen. Eivätkä tiedä nälänhädädästä ja kauheukista mitään. Kaikki o kannettu pöytään valmiiksi ja kaikki paapotaan heille eteen ja ehän ei heille riitä. He luulevat olavansa ideologisia. Helppoa luulla, kun eivät tiedä mistään pahasta mitään.

Ei siis riittäisi katsojia.

Vierailija
2/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset katsoo paljon telkkaria, nuoriso jotain netfliksiä ja mitä niitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ulkopoliittinen provokaatio. 20 vuotta sitten ulko- ja turvallisuuspoliittinen liikkumatilamme oli ihan toista luokkaa. Ensi vuonna Tuntemattoman sijaan katsellaan Luottamusta 6.12...

Vierailija
4/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko telkkarista vai radiosta?

Vielä 20v sitten radiota kuunneltiin enemmän....

Vierailija
6/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko telkkarista vai radiosta?

Vielä 20v sitten radiota kuunneltiin enemmän....

Telkkarista tuli n. klo 18.

Ap

Vierailija
7/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä, kun Carl Eric Creutz luki vuonna 1979 televisiossa - muistaakseni lauantai-iltaisin - silloin 50 vuoden takaisia eli vuoden 1929 uutisia?

Se oli minun mielestäni tunnelmallinen ohjelma ja lukija oli oikea herrasmies puhetapaansa myöten, mutta hän ilmeisesti olikin joku "kreivi" tai muu upporikas, joka teki töitä lähinnä huvikseen.

Itse olin silloin vasta seitsenvuotias pikkunappula. Enkä toki nykyäänkään ole kovin paljoa isompi, mutta ikää on tullut 40 vuotta lisää.

Hra Creutz on tietääkseni kuollut jo kauan sitten.

Vierailija
8/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarilta tuli. Mitähän sieltä nykyään tulee?

Vierailija
9/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista

Vierailija
10/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on maikkari ohjelma, lähetä postia ja toivo uusintaa. Jos näyttelijät ja tuotantoyhtiö vaativat kovia korvauksi , sitä ei lähetä.

Ainakin YLE esittää toiveuusintana, kun pyytäjiä on tarpeeksi.

Kotikadun uusinnoista on käyty näyttelijöiden kanssa neuvotteluja vuosikausia. Eivä suostu halvalla. Nyt kai joku pätkä esitetään Areenalla, mutta ei kokonaan

Vierailija
11/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:

Muistatteko vielä, kun Carl Eric Creutz luki vuonna 1979 televisiossa - muistaakseni lauantai-iltaisin - silloin 50 vuoden takaisia eli vuoden 1929 uutisia?

Se oli minun mielestäni tunnelmallinen ohjelma ja lukija oli oikea herrasmies puhetapaansa myöten, mutta hän ilmeisesti olikin joku "kreivi" tai muu upporikas, joka teki töitä lähinnä huvikseen.

Itse olin silloin vasta seitsenvuotias pikkunappula. Enkä toki nykyäänkään ole kovin paljoa isompi, mutta ikää on tullut 40 vuotta lisää.

Olen sinun ikäinen enkä muista yhtään.

N47

Vierailija
12/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkarilta tuli. Mitähän sieltä nykyään tulee?

Ei ainakaan mitään laatua. Amerikkalaista shittiä js kotimaista mukahauskaa viihdettä.

Vierailija
13/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Kreivi Creutz oli YLE.n radiokuuluttajana vuodesta 1939 alaken. Vuonna -79 hän oli eläkkeellä ja luki vanhan ajan uutisia ehkä harrastusmielessä ja koska vanhjen ihmisten mielestähän oli tunnettu radio-ääni, vähän kuin sen ajan Arvi Lind. Mikään supperrikas hän ei aatelisarvosta huolimatta ollut.

Vierailija
14/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä luettiin vielä 80-luvullakin.

Viime vuosina on radiosta tullut vanhoja uutisia, varmaan Radio Suomen puolelta.

Vierailija
15/15 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sarja Kun taivas repeää??