Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästöt loppuu pian

Vierailija
29.11.2019 |

Minulla on säästöjä ehkä vuoden elämiseen niin että saan vuokran, perustarpeet ja jotain mukavuuksiakin maksettua.
Oman alan töitä ei ole löytynyt. Minulla on kituuttava sivutoiminimi, jonka en usko elättävän minua.
Menenkö siis johonkin hanttihommiin maisterin paperit ja monen tutkinnon suorittaneena?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollenkaan ja sama tilanne muuten.

Vierailija
2/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hanttihommiin pääset, niin siitä vaan, miksipä ei? Jos oman alan töitä löytyykin kesken hommien, niin lennosta vaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS pääset. Nykyään pitää olla niihinkin kokemusta.

Vierailija
4/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin alkaa säästöjen loppuhilut häämöttää, mutta työpaikkaa ei näy. Olen aiemmin koittanut saada hanttihommia, mutta niihinkään ei ole haluttu rekrytä. Ennen pitkää säästöt on todella syöty, ja sitten ottaa ohraleipä. Jos tilanne ei tästä parane niin en omalla kohdalla näe muuta mahdollisuutta kuin ajaa täysillä kallioleikkaukseen. Mihinkään "uudelleenkoulutukseen" en enää näillä kilometreilla ja osaamisella lähde. Se ei muuttaisi mitään.

Vierailija
5/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin alkaa säästöjen loppuhilut häämöttää, mutta työpaikkaa ei näy. Olen aiemmin koittanut saada hanttihommia, mutta niihinkään ei ole haluttu rekrytä. Ennen pitkää säästöt on todella syöty, ja sitten ottaa ohraleipä. Jos tilanne ei tästä parane niin en omalla kohdalla näe muuta mahdollisuutta kuin ajaa täysillä kallioleikkaukseen. Mihinkään "uudelleenkoulutukseen" en enää näillä kilometreilla ja osaamisella lähde. Se ei muuttaisi mitään.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
6/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita? Tee lotto?

Vierailija
7/23 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Olen 41.

Vierailija
8/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukia. Yleisen asumistuen saa jokainen siihen oikeutettu. Kelalle ei kuulu säästösi, vaikka sitä kysyvät. Sijoitusten tuotot kysyvät myös ja ne kerrotaan, jos niistä tulee tuottoa.

Vierailija
9/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hae asumistukea, saatte kai kuitenkin työmarkkinatukea. Ei siinä silloin niin tiukasti elä.

Vierailija
10/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette hae asumistukea, saatte kai kuitenkin työmarkkinatukea. Ei siinä silloin niin tiukasti elä.

Kaikki tuet yhteenlaskettuna elämiseen pitäisi jäädä 490 e. Saisinko ne vaikka intiaan niin valtio säästäisi 500e?

Siellä tuo käteen jäävä osuus riittäisi mutta suomessa se on alimitoitettu. Siitä suomi on saanut huomautuksia mutta eihän köyhistä tarvitse välittää.

Vierailija
11/23 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet yhteenlaskettuna elämiseen pitäisi jäädä 490 e. Saisinko ne vaikka intiaan niin valtio säästäisi 500e?

Siellä tuo käteen jäävä osuus riittäisi mutta suomessa se on alimitoitettu. Siitä suomi on saanut huomautuksia mutta eihän köyhistä tarvitse välittää.

Jos on yhtään omaisuutta, tämä ei toteudu tukien avulla, kuin niillä jotka ovat heittäytyneet elätiksi.

Vierailija
12/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt pienentääksesi kiinteitä kuluja?

Vierailija
14/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskutaito hukassa vai miten selität yhtälön valtion säästämisestä, koska elämiseen plus asuntoon tarvitaan keskimäärin enemmän kuin 500 ja siihen on myös oikeutus.

Vierailija
15/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, tapaus #ylpeys ilmoittautuu joukkoon. No hei moikka. Tässä kaksi korkeakoulututkintoa käynyt, hanttihommista käyvä. Kyllä se siitä. Opin oikeita töitä mitä ei meidän yo-liitelyssä edes tule ajatelleeksi. Tekee hyvää sinulle ja minulle. Maailmankuva tasapainottuu, opit potkimaan turhantärkeät ihmiset piiristäsi pois ja niin pois päin.

Vierailija
16/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa ei ole = töihin.

Jos töitä ei ole = Kelaan.

Vierailija
17/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään omaisuutta, tämä ei toteudu tukien avulla, kuin niillä jotka ovat heittäytyneet elätiksi.

Kyse on siis siitä, että haluaa sekä pullan, että rusinat?

Vierailija
18/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 41 v. ei voisi uudelleen kouluttautua..?

Vierailija
19/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suoritin työttömyyskorvauksella kesken jääneet korkeakouluopintoni loppuun 5 kuukaudessa ja tukeen tuli pieni korotuskin. Nyt juuri valmistuneena näyttää olevan paluu oikeaksi työttömäksi, vaikka siis työtönhän minä koko ajan aikanakin teoriassa olin. Töistä ei kuitenkaan ole tietoa, enkä mitään uskoa saavanikaan. Opintojen loppuun suorittaminen ei kuitenkaan kaduta, sillä eipähän aktiivimallin leikkurikaan iskenyt ja nyt voi ainakin sanoa, että tutkintokin löytyy. Toivottavasti en kuitenkaan heti kuntouttavaan työtoimintaan ole joutumassa. Säästöjä minulla ei ole. Ainoana tulonakin pelkkä  kelan maksama työttömyyskorvaus. 

Vierailija
20/23 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne tukia minnekkään Intiaan maksa vaan sun pankkitilille. Itse voit nostaa niitä vaikka siellä Intiassa sitten. Saat olla Intiassa, kunhan olet tavoitettavissa, haet aktiivisesti töitä, ja palaat tarvittaessa pikaisesti Suomeen, jos jotain ilmenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän