Päiväkoti ja ulosotto
Molemmat lasten vanhemmista tienataan kehnosti. Itse 1600€/kk ja mies 1700€/kk. Asunnon vuokra 1100€ + elämiskuluja kuten sähkömaksu, vesimaksu, auto, vakuutusmaksut, ruoka jne. Miehellä ulosotto vie siivun palkasta kuukausittain kun nuoruudessa sössi raha-asiat :/ Nyt mietitään onko varaa laittaa kahta lastamme kokopäiväiseen päiväkotiin. Paljonko se maksaa tilanteessamme? Lapset eivät vielä eskari-iässä kun esikoulu maksuton jos joku av asiaa pohtii. Huomioiko kela tuon ulosotto-asian sillä nyt jo taloudellisesti tiukkaa? Kiitos asiallisista vastauksista
Kommentit (7)
Taitaa olla ihan paikkakunta kohtaista, pyydä laskelma sieltä varhaiskasvatuksesta, tuohon pitäisi voida saada jotain maksuvapautusta ainakin lastensuojelun tukitoimena on perheelle maksuton.
Miten voitte olla molemmat töissä, jos lapset ei ole päiväkodissa?
Katso kotikuntasi sivuilta päivähoitomaksulaskuri. Epäilen ettei teidän tuloillanne paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte olla molemmat töissä, jos lapset ei ole päiväkodissa?
Olen tehnyt nyt pääsääntöisesti viikonloppuina tuplavuoroina töitä jolloin lapset mummolassa. Arkena lapset pk-kerhossa joka maksuton pari tuntia päivässä jonka aikana opiskelen avoimessa yliopistossa. Kelalta osa ns. kuukausituloista tukimuotona siis (asumistuki). Ja olen kuullut että kelalta voi hakea tukea päivähoitomaksuun mutten tiedä paljonko tilanteessamme maksettaisiin. Kokopäivähoitoon siirtyessä olisi tarkoitus palata arkivuoroihin kauppaan myyjähommiin jossa tienestit aika samat kuin mitä nykyisin. Nuorempi lapsista yhä vaipoissa
-ap
Vierailija kirjoitti:
Katso kotikuntasi sivuilta päivähoitomaksulaskuri. Epäilen ettei teidän tuloillanne paljoa maksa.
Helsinki
-ap
Opiskelkaa työn ohessa paremmat ammatit.