Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkku on terveempi ja onnellisempi kuin huonossa parisuhteessa elävä

Vierailija
29.11.2019 |

Parisuhde ei suinkaan tuo aina ihmiselle onnellisuutta sinkkuuteen verratuna. On lukemattomia tutkimuksia, joiden mukaan huono parisuhde laskee ihmisen onnellisuutta ja varsinkin naisilla huonontaa myös terveyttä sinkkuuteen verrattuna.

Sen vuoksi en voi ymmärtää, minkä vuoksi sinkkuja usein erinäisesti leimataan, syrjitään, säälitään, udellaan usein, että mikä on tilanne parisuhdemarkkinoilla, milloin ajatteli pariutua jne.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.  Huonossa parisuhteessa ei ole hyvä elää ja siitä on pyrittävä pois.

Vierailija
2/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on, mutta miksi se on aina oletusarvo että sinkulla on sen sinkkuutensa lisäksi vain yksi vaihtoehto eli pska parisuhde?

Vai onko kenties niin ettei hyvää parisuhdetta ole olemassakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut omassa tuttavapiirissä että kaikki tuntemani rouvashenkilöt ryyppäävät ihan älyttömästi! Eivätkö kestä lapsiaan ja miestään selvinpäin vai mikä on että aina täytyy perjantaisin kipittää hakemaan viinitonkka ja jopa väkeviä? Perheellinen äiti-ihminen!

Vierailija
4/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on, mutta miksi se on aina oletusarvo että sinkulla on sen sinkkuutensa lisäksi vain yksi vaihtoehto eli pska parisuhde?

Ymmärsitköhän aloittajan pointin? Kys ei ole siitä, että on olemassa vain nuo aloittajan mainitsemat kaksi vaihtoehtoa vaan siitä, että toinen niistä on ihmiselle parempi vaihtoehto. Tämä on hyvä vastaisku kaikelle sille negatiivisuudelle, jolle yksin oleva altistetaan eri yhteisöjen ja perhepiirin toimesta. Sitä saa kuulla ties minkätason roskaa vain siksi, ettei seuraa orjallisesti vallitsevia sosiaalisia normeja ja summanmutikassa valikoi itselleen kumppania vain siksi, ettei tarvitsisi olla yksin. Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulisi totutella myös yksinoloon ja oppia sietämään sitä, eikä juosta sitä pakoon vaikka sitten huonoon suhteeseen. Jossakinhan mättää, jos oma seura ahdistaa jopa siinä määrin, että muutaman kuukauden mittainen sinkkujakso aiheuttaa jo ajatuksentasolla paniikkikohtauksia. Sellainen henkilö on läheisriippuvainen, eikä omaa taitoja itsenäistymiseen.

Vierailija
5/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin. Mutta ero se vasta raskasta onkin, joten odottelen parempaa hetkeä niin, että tuo mieskin siitä selviää.

Vierailija
6/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut omassa tuttavapiirissä että kaikki tuntemani rouvashenkilöt ryyppäävät ihan älyttömästi! Eivätkö kestä lapsiaan ja miestään selvinpäin vai mikä on että aina täytyy perjantaisin kipittää hakemaan viinitonkka ja jopa väkeviä? Perheellinen äiti-ihminen!

No minä en ole juonut siitä asti kun aloin odottaa ensimmäistä, eiköhän tuo liity enemmän sinun tuttaviisi. Ja rakastan lapsiani selvinkin päin, ei vain miehen kanssa haluta enää elämältä samaa, joten suhde on melko huono, ei nyt eivan pska, mutta tuskin viimeiseksi jää.

Vierailija
7/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä onneton voi olla sinkku, eri syistä vaan. Eikä tietenkään parisuhde takaa onnea, siksi ihmiset eroaa. Mutta hyvässä parisuhteessa ihminen on onnellisempi, kuin sinkkuna. Tämä on itsestään selvää.

Vierailija
8/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta onnellisena sinkkuna 13 -vuotisen parisuhteen jälkeen.

Onneksi en ole enää parikymppisen itseni tasolla ja pidä parisuhdetta onnellisuuden edellytyksenä!

Vierailija
9/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa jos kyseessä on lapseton nainen, miehillä päinvastoin. Sinkkumiehet on onnettomampia, sairaampia ja kuolevat nuorempina kuin naimisissa olevat miehet. Jokainen lapsi vähentää äidin onnellisuutta, miehellä taas pidentää työaikaa ja nostaa palkkaa. Sounds fair.

Vierailija
10/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa jos kyseessä on lapseton nainen, miehillä päinvastoin. Sinkkumiehet on onnettomampia, sairaampia ja kuolevat nuorempina kuin naimisissa olevat miehet. Jokainen lapsi vähentää äidin onnellisuutta, miehellä taas pidentää työaikaa ja nostaa palkkaa. Sounds fair.

Itse asiassa ensimmäinen lapsi lisää sekä äidin, että isän onnellisuutta. Ja naiset ovat onnettomimpia pienten lasten äiteinä (etenkin nuoret), mutta lasten kasvaessa ero lapsettomien ja äitien onnelisuudessa tasaantuu ja äidit jopa kiilaavat ohi onnellisuudessa jos lapsia on 1-3. Siinä tarkempaa faktaa sinulle.

Vierailija
11/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parempi yksin kuin huonossa parisuhteessa" - eihän tuo poislaske sitä, ettei voisi olla  yksin olemista parempi vaihtoehto, hyvä parisuhde.

Uskaltaisin lisäks väittää sen huonon parisuhteen olevan helpompi löytää kuin hyvän.

Vierailija
12/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen kysymys. - Tosin kun tätä palstaa on tullu luettua, niin aika monta kertaa olen huokaissut, että onneksi olen pysynyt sinkkuna.  

Ei sillä, että naisissa olisi vältämätä aina mitään erityisä vikaa tai puutetta vaan esimerkisi siksi, että useita kertoja olen lukenut, kuinka kirjoitaja antaa ymmärtää, että viimeistään mahd. yhteen muuton tai kun yhteiselo täydentyy jälkikasvulla, niin hyvin moni mies taantuu ja putoaa parivuotiaan vaippaikäisen tasolle kykenemättä ja osaamata -yksinkertaistaen- kantamaan vastuuta  yhtään mistään, saati osallistumaan, miltei mihinkään yleisesti yhteisen arjen pyörittämisen kannalta keskeiseen toimeen tai tehtävään.

Kun ei kai ole ajateltavissa, että monin tavoin fiksut, miellyttävät ja monien mielestä puoleensa vetävät naiset olisivat alun alkeaenkin halunneet itselleen tällaisia vaipapöksyjä kumppanikseen.

En kiellä; joskus on kyllä käynyt muutakin mielessä. Lienevätkö naiset kuvitelleet ja luulleeet, että oikealla miestensa ohjelmoinnilla ja parin vuosikymmenen uurasamisen ja nalkuttamsen jälkeen saavat itselleen sädehtivän ja hohtavan miehen, joka ottaa osaa (lähes) kaikkiin kodinaskareisiin, joihin nainen pyytää miestä.

Ja jos vielä yhteiseloa jatkuu muutama vuosikymmen lisää, niin mies osaa tehdä toisinaan jotain ihan omatoimisesti.             

Vierailija
13/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen kysymys. - Tosin kun tätä palstaa on tullu luettua, niin aika monta kertaa olen huokaissut, että onneksi olen pysynyt sinkkuna.  

Ei sillä, että naisissa olisi vältämätä aina mitään erityisä vikaa tai puutetta vaan esimerkisi siksi, että useita kertoja olen lukenut, kuinka kirjoitaja antaa ymmärtää, että viimeistään mahd. yhteen muuton tai kun yhteiselo täydentyy jälkikasvulla, niin hyvin moni mies taantuu ja putoaa parivuotiaan vaippaikäisen tasolle kykenemättä ja osaamata -yksinkertaistaen- kantamaan vastuuta  yhtään mistään, saati osallistumaan, miltei mihinkään yleisesti yhteisen arjen pyörittämisen kannalta keskeiseen toimeen tai tehtävään.

Kun ei kai ole ajateltavissa, että monin tavoin fiksut, miellyttävät ja monien mielestä puoleensa vetävät naiset olisivat alun alkeaenkin halunneet itselleen tällaisia vaipapöksyjä kumppanikseen.

En kiellä; joskus on kyllä käynyt muutakin mielessä. Lienevätkö naiset kuvitelleet ja luulleeet, että oikealla miestensa ohjelmoinnilla ja parin vuosikymmenen uurasamisen ja nalkuttamsen jälkeen saavat itselleen sädehtivän ja hohtavan miehen, joka ottaa osaa (lähes) kaikkiin kodinaskareisiin, joihin nainen pyytää miestä.

Ja jos vielä yhteiseloa jatkuu muutama vuosikymmen lisää, niin mies osaa tehdä toisinaan jotain ihan omatoimisesti.             

Tällä palstalla on kyllä paljon (ehkä itseään toistavia/itsensä monistavia) naisia, jotka eivät anna puolisonsa olla oma itsensä. Tuntuu niitä olevan miehissäkin. Itse pilaavat parisuhteensa eikä ihme, ettei tule hyvää. /-eisinkku

Vierailija
14/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitköhän aloittajan pointin? Kys ei ole siitä, että on olemassa vain nuo aloittajan mainitsemat kaksi vaihtoehtoa vaan siitä, että toinen niistä on ihmiselle parempi vaihtoehto. Tämä on hyvä vastaisku kaikelle sille negatiivisuudelle, jolle yksin oleva altistetaan eri yhteisöjen ja perhepiirin toimesta. Sitä saa kuulla ties minkätason roskaa vain siksi, ettei seuraa orjallisesti vallitsevia sosiaalisia normeja ja summanmutikassa valikoi itselleen kumppania vain siksi, ettei tarvitsisi olla yksin. Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulisi totutella myös yksinoloon ja oppia sietämään sitä, eikä juosta sitä pakoon vaikka sitten huonoon suhteeseen. Jossakinhan mättää, jos oma seura ahdistaa jopa siinä määrin, että muutaman kuukauden mittainen sinkkujakso aiheuttaa jo ajatuksentasolla paniikkikohtauksia. Sellainen henkilö on läheisriippuvainen, eikä omaa taitoja itsenäistymiseen.

En ymmärtänyt väärin vaan on älytöntä kuvitella kuinka sinkkua pitäisi "lohdutella" infoamalla, että kyllä se sun sinkkuus pskan parisuhteen voittaa. No vttu daa, kai tuo nyt on jokaiselle sanomattakin selvää. Kuka edes kaipaa pskaa parisuhdetta? Nämä "lohduttelijat" ilmeisesti eivät itse osaa olla yksin vaan roikkuvat kynsin hampain siinä suhteessa mihin ovat päätyneet kun se pska parisuhde on ajatuksena niin normia heille.

Vierailija
15/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas paljon tuota asiaa on tutkittu huonossa parisuhteissa eläviin miehiin vs sinkkumiehiin? Minun on vain kerta kaikkia vaikea ymmärtää, että mieskään olisi ennemmin vaikka huonossa tai ei-onnellisessa parisuhteessa kuin sinkkuna. Lyön vaikka vetoa, että parisuhteessa eläviä, mutta silti ei-onnellisia miehiä on! Heidän tilanteensa ei vain juuri koskaan tule missään esille.

Vierailija
16/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että olet lapseton sinkku... Tuo tutkimus ei ollut Suomesta. Itse olen paljon onnellisempi parisuhteessa ja lapset on elämäni rakkain asia. Olen todella kiitollinen perheestäni

N40, 19 vuotta parisuhteessa ja kaksi lasta

Vierailija
17/17 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kyllä paljon (ehkä itseään toistavia/itsensä monistavia) naisia, jotka eivät anna puolisonsa olla oma itsensä. Tuntuu niitä olevan miehissäkin. Itse pilaavat parisuhteensa eikä ihme, ettei tule hyvää. /-eisinkku

Olet varmasti oikeassa. - Ehkä sitä itsekin, tosin enemmän ja vähemmän tyytyväisenä oloon sinkkuna- toisinaan haen täältä vertaistukea. Tai käväisen palstalla huomatkseni, ettei oma eloni ole oikeastaan hassumpaa. Vaikka toisinaan hämmästyttää sekin, miten erinoamsien kiitettäviä ja virheettömiä (tai tällaista mielikuvaa itsesään ruokkiiviakin)  tänne mahtuu.

Tunnenko kateutta? -Taatusti tunnen toisinaan. Mutta toivon mukaan en ala kokemaan saati tuntemaan vihaa ja katkeruutta eloani tai ketään muutakaan  kohtaan.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan