Mies unohti vaatekassin työpaikalle, teki U-käännöksen moottoritiellä hirvein seurauksin –
Hyi että on itsekkäitä ihmisiä maailmassa. Yrittämällä säästää aikaa tuhosi viattoman ihmisen terveyden.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b0ad97d-1ff2-4303-9558-f247dd60e88c
Kommentit (65)
Ääliö ukko! Mahtaa harmittaa, jonkun vaatteiden takia. Kiinnostaa tietää millaisia vaatteita siellä oli että piti ihan motarille pysähtyä ja tehdä uukkari.
Mulla on ohituskaistaa ajaessa edellä ajanut vetänyt yhtäkkiä jarrut pohjaan ja tehnyt U-käännöksen siinä kaistojen välisellä alueella. En osannut kyllä odottaa ko. tilannetta. Onneksi oli turvaväli kunnossa mutta säikäytti silti kun toinen teki äkkijarrutuksen satasen vauhdista.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jäi kiinnostamaan se, miksi miehen pitää korvata kulut vakuutusyhtiölle? En minä ole joutunut mitään korvaamaan, vaikka kolari olikin oma vikani. Tosin ne olivat vain pieniä peltivaurioita, alle parin tonnin kustannukset.
Tässä ei ollut kysymyksessä huolimattomuus, vaan törkeä liikennerikkomus.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni varmaan tekisi samoin jos näkisi että ketään ei tule.
Niinhän tämäkin kaveri luuli näkevänsä, ettei ketään tule.
Olen kerran ollut joutua onnettomuuteen vastaavan uukkari- idootin takia.
Oikea kaista oli ruuhkautunut poistumisrampin kohdalla ja ohjasin vasemmalle kaistalle.
Edessäni auto jarruttaa ja kääntyy huoltorampille U- käänmökden tehdäkseen, jouduin hidastamaan n. 20km:iin/h välttääkseni peräänajon.
Oikealle ei voinut palats, autojono mateli puskuri puskurissa.
Kum edellä ajava motariuukkarihullu oli viimein pois edestä, ei kun täysillä kiihdytystä taustapeilissä suurenevaa rekkaa vilkuillen.
Jos olisi läsähtänyt, tilanteen aiheuttaja olisi ehtinyt poistua paikalta, ei varmaan edes huomannut taaksren jättämää tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni varmaan tekisi samoin jos näkisi että ketään ei tule.
Moottoritiellä pydähtyminen ja U-käännös on ankarasti kielletty juuri tuosta syystä.
Olin myös kerran kolarissa, jossa joku uuvatti päätti ruveta vetämään uukkaria motarilla, huonolla näkyvyydellä vieläpä. Ei voinut kuin katsoa kun auto läheni ja läheni, ei ehtinyt paljon hidastaa. Onneksi ei ollut noin paljon vauhtia eikä tullut pahempia vammoja ihmisille, mutta ei helvetti mitä tuokin tollo oikein ajatteli.
Pakettiautossa ratti oikealla, eli varmasti vanha postin Transporter. Meillä on (todennäköisesti) saman mallin paku, ja siinä on huomattavan iso kuollut kulma. Eli tuossa on ollut käytännössä täysin mahdotonta nähdä, että tie on tyhjä. Plus että 120km/h nopeudella ne autot tulevat todella, todella nopeasti, joten ei ole mitään mahdollisuutta havainnoida onko tie riittävän tyhjä tollaisiin perseilyihin vai ei.
Mulle tuli kerran pakkotilanne autolle moottoritien varrella ja jouduin pysähtymään siihen pientareelle. Siinä rajoitus 100km/h ja oli oikeasti pelottavaa lähteä liikkeelle ja liittyä liikennevirtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jäi kiinnostamaan se, miksi miehen pitää korvata kulut vakuutusyhtiölle? En minä ole joutunut mitään korvaamaan, vaikka kolari olikin oma vikani. Tosin ne olivat vain pieniä peltivaurioita, alle parin tonnin kustannukset.
Vakuutusyhtiö voi periä osan tai kaikki toiselle osapuolelle maksamistaan korvauksista takaisin silloin kun kolarin on aiheuttanut vaikkapa törkeällä piittaamattomuudella tai tahallaan. Eli tuottamuksellisuuden asteesta on kyse. Rattijuopumus esim on aika tyypillinen peruste alentaa korvauksia juopolle itselleen aiheutuneesta vahingosta ja törkeissä rattijuopumuksissa voidaan periä myös vastapuolen korvaukset jälkikäteen juopolta. Tai ainakin yrittää ...
Vakuutusyhtiöt tosiaan korvaavat vahinkoja, ei tahallisesti aiheutettuja kupruja.
https://yle.fi/uutiset/3-5402480
Rattijuopolle voi tulla miljoonakorvaukset, jos törttöilee jonkun nuoren ihmisen sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tekevät virheitä.
Varmasti mutta tämän jätkän ongelma oli että hän ei edes ymmärtänyt hävetä vaikka tiesi tehneensä väärin ja vaarantaneen toisen aikuisen ja yhden lapsen hengen omalla typeryydellä.
Virheet joista ei opita ovat pahimpia virheitä, hän tulee olemaan vaaraksi muille ihmisille tulevaisuudessakin.
Kehtasi vielä syyttää sitikkakuskia kolarista. Se musta kaikkein törkeintä.
Aina näillä törttöilijöillä on tapana ajatella, että kaikissa muissa on liikenteessä vikaa kuin itsessä. Peräänajajakin aina syyttää, että edessä oleva on ajanut liian hiljaa, jne. Ajokortit pois noilta ikuisilta teineiltä.
Mahtoi olla todella tärkeät vaatteet. En kyllä keksi, mitkä vaatteet olis noin tärkeitä, että olis niin kiire niiden perään, että rikkois noin räikeästi lakia ja turvallisuutta. Jos kyseessä todella tärkeät vaatteet, ne on silloin niin tärkeät, että niitä ei voi noin unohtaa ensinkään.
Tiedän, että on tyhmä kysymys, mutta mikä on huoltoramppi? Minä en ymmärrä, miten tässä nyt on edes ajettu. "Lähti kiihdyttämään vasemmalle kaistojen yli ramppiin." Siis minne?
Vierailija kirjoitti:
Mahtoi olla todella tärkeät vaatteet. En kyllä keksi, mitkä vaatteet olis noin tärkeitä, että olis niin kiire niiden perään, että rikkois noin räikeästi lakia ja turvallisuutta. Jos kyseessä todella tärkeät vaatteet, ne on silloin niin tärkeät, että niitä ei voi noin unohtaa ensinkään.
Vaatteet, jotka kärsivät muutaman minuutin viivästyksestä jos ajaa liikennesääntöjen mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että on tyhmä kysymys, mutta mikä on huoltoramppi? Minä en ymmärrä, miten tässä nyt on edes ajettu. "Lähti kiihdyttämään vasemmalle kaistojen yli ramppiin." Siis minne?
Siinä niiden kaistojen välissä olevalle alueelle on katkoja aidassa, mistä pääsee autolla läpi. Näitä käyttää mm. hälyytysajoneuvot joskus ja tienhoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä niiden kaistojen välissä olevalle alueelle on katkoja aidassa, mistä pääsee autolla läpi. Näitä käyttää mm. hälyytysajoneuvot joskus ja tienhoito.
Eli ei siis edes vielä tehnyt u-käännöstä, vaan ylitti vaan ne kaistat oikealta sivulta keskialueelle?
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätys, että boomeri.
Häh, ei kai boomerit noin nuoria ole?
"Syy oli oikeuden mukaan yksin pakettiauton kuljettajan, joka täysin tahallisesti oli rikkonut tieliikennelain säännöksiä."
Sama kuin rattijuopon aiheuttamissa kolareissa vakuutusyhtiö perii rahat rattijuopolta.
Oletettavasti sinun kolarit ovat olleen puhtaasti vahinkoja ja eivät ole johtuneet tietoisesta töpeksimistä. Tai sitten osaat näytellä hyvin.