Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät ihmiset, opetelkaa ohittamaan tai menkää bussilla.

Vierailija
29.11.2019 |

Mikään ei pänni enempää, kuin id.ioo.tit jotka jäävät maantiellä alinopeutta ajavan auton taakse jurruttamaan ilman turvaväliä. Isäni sanoin, jonoa ei tee se joka ajaa hitaasti, vaan se joka jää siihen perään. Ja seuraava joka tekee samoin, ja seuraava...

Juuri eilen ohitin ison, reilua alinopeutta ajavan rekan. Rinnalla selvisi, että rekan edessä ajoi kolme (3) henkilöautoa muutaman metrin välein, ja letkan edessä vielä yksi rekka. Ajoivat siis sellaisessa hengenvaarallisessa, tiiviissä muodostelmassa. Hengenvaarallisessa siksi, että jos esim. ensimmäisenä ajava rekka olisi ajanut hirvikolarin tai muuten jarruttanut äkisti, perässä tulevista henkilöautoista olisi sekunnissa tullut kahden rekan puristuksessa sellaisia näppäriä, valmiita romuautokuutioita. Ja ihmisistä myös.

Eikä mene läpi selitys, että ohittaminen ei ole turvallista. Jos tällaisia possujonossa ajavia ur.poja kiinnostaisi turvallisuus pätkääkään, he jättäisivät reilut turvavälit.

Yksi rekka on vielä ihan ohitettavissa, mutta rekka joka raahaa perässään useampaa autoa ilman turvavälejä on jo iso turvallisuusriski. Ymmärtävätköhän nämä perässäroikkujat miten paljon vaarantavat liikennettä? Viimeisen on siis pakko ohittaa koko monen kymmenen metrin letka kerralla, sillä väleihin ei mahdu.

Tunsitko piston sydämessäsi? Älä ole se, joka muodostaa jonon, ole se joka ohittaa. Tai vähintäänkin jätä turvaväli, jolloin takaa ohittava pääsee tarvittaessa väliin suunnittelemaan seuraavaa ohitusta.

Jonon muodostamisesta pitäisi saada sellainen sakko, että tuntuu pe.rs.na.hassa vielä seuraavanakin vuonna.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten vituttaa nää sankarit jotka tulee takaa lujaa ja ohittaa juuri silloin kun olisi juuri minulle sopiva väli ohittaa se edelläajava. Tällaisilta monen auton yhtäaiakaisilta ohittelijoilta pitäisi kortti ottaa pysyvästi talteen koska eivät osaa ajatella aivoillaan.

Vierailija
42/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kuspiä ukko joka tekee ajamisesta vaarallista ja rasittavaa, pidentäen kaikkien matka-aikaa. Ikävintä että tappaa ja vammauttaa  toisten kuspäiden kanssa joka päivä ;-(

Voitko kertoa, että miten se pidentää kenenkään matka-aikaa kun minä ohitan sen hitaasti ajavan letkan? Tai kehotan muita tekemään samoin tai vaihtoehtoisesti jättämään turvavälin?

P.S. Akka, ei ukko.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kun jätän hyvän turvavälin, on siihen joku ohittaja heti tunkemassa ja taas joutuu hidastamaan, että turvaväli säilyisi!

Niin, se ohittaja tulee siihen jotta pääsee taas turvallisesti ohittamaan seuraavan, eikä tarvitse olla kauaa vastaantulevien kaistalla. Pidä vaan se turvaväli, ei se siinä kauaa roiku.

Ap

Vierailija
44/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten vituttaa nää sankarit jotka tulee takaa lujaa ja ohittaa juuri silloin kun olisi juuri minulle sopiva väli ohittaa se edelläajava. Tällaisilta monen auton yhtäaiakaisilta ohittelijoilta pitäisi kortti ottaa pysyvästi talteen koska eivät osaa ajatella aivoillaan.

Kortti pois niiltä, jotka eivät osaa lukea just sun ajatuksia? Jos näyttää siltä ettet aio ohittaa, joku toinen ohittaa kyllä. Itse tosin usein odotan, että joku jonon ensimmäisistä ohittaisi, eli en lähde ehdoin tahdoin ohittamaan jonoa. Kun usein käy niin, ettei kellään näytä olevan aikomustakaan ohittaa, ohitan itse. En voi mitään sille, jos sinä olet juuri sillä hetkellä miettinyt päässäsi että nyt voisi vaikka ohittaakin.

Ap

Vierailija
45/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pääse turvallisesti ohi niin et ohita.

Jos se v*tuttaa niin hallitset tunteesi kuin aikuinen, joka oletettavasti ajokortin omistajana olet.

En minä turvattomia ohituksia harrastakaan. Ottaa vaan pattiin ihmiset, jotka tarkoituksella tekevät muiden ohituksista vaarallisempia kuin mitä ne muuten olisivat. Jos pidettäisiin ne turvavälit tai ohitettaisiin. Jonon muodostaminen on vaarallista.

Ap

Paitsi että aloituksesi mukaan teit ohituksen rekasta näkemättä onko rekan edessä tilaa palata omalle kaistalle. Et edes nähnyt ennalta että siellä on peri autoa. Se on nimenomaan turvaton ohitus jos mikä.

Vierailija
46/46 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pääse turvallisesti ohi niin et ohita.

Jos se v*tuttaa niin hallitset tunteesi kuin aikuinen, joka oletettavasti ajokortin omistajana olet.

En minä turvattomia ohituksia harrastakaan. Ottaa vaan pattiin ihmiset, jotka tarkoituksella tekevät muiden ohituksista vaarallisempia kuin mitä ne muuten olisivat. Jos pidettäisiin ne turvavälit tai ohitettaisiin. Jonon muodostaminen on vaarallista.

Ap

Paitsi että aloituksesi mukaan teit ohituksen rekasta näkemättä onko rekan edessä tilaa palata omalle kaistalle. Et edes nähnyt ennalta että siellä on peri autoa. Se on nimenomaan turvaton ohitus jos mikä.

Niin, ehkä olisi pitänyt koukata pellon kautta ensin kurkistamassa rekan eteen. Turvallista.

Mulle ei tullut mieleenkään, että niin pöljää toimintaa voisi edes olla olemassa, että jäädään ilman turvavälejä ajamaan jonoon kahden rekan väliin. Mutta nyt näin senkin. Siirryin tietenkin takaisin rekan taakse kun tämän muodostelman havaitsin, koska annoin siellä välissä ajaville tilaa ohittaa ensin. Jonkun ajan kuluttua selvisi, että eivät he aio ohittaa, vaan nauttivat elämästään possujunassa. Sitten paahdoin koko muodostelman ohi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi