Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako melatoniini muillekin painajaisia?

Vierailija
28.11.2019 |

En yleensä sitä käytä, mutta eilen illalla otin pitkästä aikaa, kun olen nukkunut monta viikkoa huonosti. Aamulla muistin, miksei sitä pitäisi ottaa. Näin ihan kamalan ahdistavia unia koko yön, minua jahdattiin veitsien kanssa, näin lento-onnettomuuden, ystävän koira muuttui silmieni edessä liskoksi jne jne.
Muistan, että sama on käynyt ennenkin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla kanssa melatoniiniunet jotenkin kauhean vauhdikkaita ja ahistavia. En tiedä sit miksi vaikuttaa minuun noin.

Vierailija
2/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran, kun tuli otettua turhan tuhti annos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tai sitten sellaisia tosi elävän tuntuisia unia joiden jälkeen tuntuu ettei olisi nukkunut ollenkaan.

Vierailija
4/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko ota kerralla  minulla ei 1 tabl 5mgtoimi vaan pitää otta 2 eli 10 mg

Vierailija
5/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheuttaa liian pienet annokset, ainakin 3mg tarviin.

Vierailija
6/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole unilääke vaan hormoni jota esiintyy aivoissa muutenkin päivittäin. Ei todellakaan aiheuta tuollaisia oireita kuin kuvailette. Ei ole lääke.

Vierailija
7/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ja tyttärelle (epäilty ja diagnosoitu ADD) kyllä, ja heräilyä. Itse nukun sen kanssa kuin tukki.

Vierailija
8/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli pysty olemaan melatoniinin aiheuttamaa kun näin ihmeellisä värikkäitä voimakkaita unia. Olin aivan upoksissa, en aio enää käyttää.

Nukkuminen kesti 3 tuntia ja näin voimakkaampia unia kuin 8 tunnin aikana.

Vierailija
9/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se ei edes nukuttanut kun kokeilin.

Vierailija
10/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan. Enkä edes nuku raskaammin.

Vierailija
11/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee niin rasittavia unia, etten jaksa katsoa niitä. Monesti olen kokeillut käyttää melatoniinia, mutta olen aamulla henkisesti uupuneempi melatoniinin oton jälkeen kuin ilman, että en vaan kestä.

Vierailija
12/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näytti painajaisia.

Vierailija
13/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole unilääke vaan hormoni jota esiintyy aivoissa muutenkin päivittäin. Ei todellakaan aiheuta tuollaisia oireita kuin kuvailette. Ei ole lääke.

Höps. Jos noin ajattelee, niin myöskään e-pillerit tai vaikka lyhytkasvuisuuden hoitoon käytettävät hormonit eivät olisi lääkkeitä.

Vierailija
14/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps. Jos noin ajattelee, niin myöskään e-pillerit tai vaikka lyhytkasvuisuuden hoitoon käytettävät hormonit eivät olisi lääkkeitä.

Tai tyroksiini. Sitäkin rouskii aika moni.

Vierailija
15/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle ja tyttärelle (epäilty ja diagnosoitu ADD) kyllä, ja heräilyä. Itse nukun sen kanssa kuin tukki.

Hmmm voiskohan neurologisissa jutuissa olla selitys miksi osalle melatoniinin aiheuttaa noita unia ja heräilyä? Kyseessä on hormoni eikä lääke, niinkuin joku sanoi, mutta kai hormonit aiheuttaa eri neuropiirteisille ihmisille eri tavalla kuin toisille.

Vierailija
16/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kauheen kipeitä finnejä naamaan. Johtuneeko sitten siitä, että on unihormoni ja vaikuttaa hormoneihin.

Vierailija
17/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaiset on mainittu haittavaikutuksissa. Ottoajankohdalla on merkitystä, ei liian myöhään.

Vierailija
18/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tai sitten sellaisia tosi elävän tuntuisia unia joiden jälkeen tuntuu ettei olisi nukkunut ollenkaan.

Tuo on valveunta, joka ei liity melatoniiniin mitenkään.

Vierailija
19/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. En voinut käyttää juuri kauheiden unien takia!

Saattoi herätä todentuntuisiin uniin.

Aamulla ihan väsy unista.

Vierailija
20/39 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painajaiset on mainittu haittavaikutuksissa. Ottoajankohdalla on merkitystä, ei liian myöhään.

Unitutkija on koristanut, että melatoniini pitää ottaa päivällisen yhteydessä. Kannattaa ajatella sitä, että aamulla pitää herätä virkeänä. Ei ole mitään järkeä ottaa pakkauksen ohjeen mukaan ennen nukkumaan,enoa koska silloin vaikutus jatkuu yli heräämisajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi