Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lievitätte voimakasta ahdistusta?

Vierailija
28.11.2019 |

Olen kärsinyt pienestä lapsesta asti erittäin voimakkaasta ahdistuksesta joka ei joko kohdistu varsinaisesti mihinkään tai vaihtaa vain syytä jos saan edellisen hoidettua. En ole saanut myötätuntoisia sanoja kummempaa apua julkisesta terveydenhuollosta, ja nuorena masennuttuani ja itsemurhaa hautoessani aloin käyttämään kannabista, joka poistikin ongelman vuosikausiksi. Nyt olen kuitenkin saanut hyvän työpaikan jossa huumetestataan säännöllisesti, joten lopetin kannabiksen polton koska noh, raha tekee onnelliseksi ja pyrkimykseni olisi vain olla onnellinen.

Vanha kunnon ahdistus on kuitenkin palannut ja pitäisi pysyä kasassa. Ainoita konkreettisia neuvoja mitä olen tk:sta saanut on kehittää itselleni mielikuvituspaikka jonne paeta, ja jota aktiivisesti sitten käytänkin, mutta kaipaisin muitakin tapoja selviämiseen. Laventeliöljystä olen saanut nukahtamisvaikeuksissa placebomaista lohtua ja olen yrittänyt rakentaa kotiini ahtaita, hämyisiä soppeja jotka myös jonkun verran rauhoittavat. Välttelen alkoholia koska pahentaa oireita huomattavasti.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii cbd ja vähäsuolainen ruokavalio.

Natrium nostaa kortisolia ihan tajuttomasti, kannattaa katsoa se.

Vierailija
2/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot on auttaneet. Terapiat olleet ihan turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusmaailma on hyvä.

Lueskelen netistä minua kiinnostavia artikkeleita.

Kirjat.

Joskus kyllä on vaikeaa, kun ei voi juuri keskittyä..

Vierailija
4/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelilla.

Vierailija
5/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse lievitän lääkkeillä mutta tästähän oli vasta pitkä ketju tällä palstalla ja siinä kyllä varmaan käytiin kaikki mahdolliset keinot läpi.

Vierailija
6/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedompi auttaisi paremmin mutta olosuhteista johtuen alkoholisoitumisen mahdollisuus on suuri. Ei tässä maassa saa apua jos ei mielialalääkkeitä halua syödä.

Vierailija
7/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että CBD näkyy myös huumetesteissä. Suolan määrään voisin kyllä kiinnittää lisähuomiota, vaikka yritänkin jo syödä terveellisesti.

ap

Vierailija
8/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita saa? Täällä päin vain kadulta jos haluaa.

Vierailija
9/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että CBD näkyy myös huumetesteissä. Suolan määrään voisin kyllä kiinnittää lisähuomiota, vaikka yritänkin jo syödä terveellisesti.

ap

Harmi, että se on ongelma, vaikka onkin ihan laillista. Saisikohan siitä mitenkään neuvoteltua työpaikan kanssa?

Tuo suola on yllättävän iso ongelma autoimmuunisairauksissa ja kroonisessa ahdistuksessa, siitä on paljon tutkimuksiakin, pubmedista löytyy, en ymmärrä miksi siitä ei puhuta enemmän, itselläni se poisti ahdistusta nopeasti.

Vierailija
10/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita saa? Täällä päin vain kadulta jos haluaa.

Kun menee yksityiselle psykiatrille niin saa yleensä mitä vain lääkkeitä (paitsi adhd-lääkkeitä kun niitä saa määrätä vain alan spesialistit), jotka on järkeviä ahdistuksen hoidossa.

Vierailija
11/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia. Nuorempana se ei mua auttanut koska en muistanut mitään.

Mutta ajan myötä olo helpottui kun sain kiinni miksi mua ahdistaa.

No nyt tänään taas on ahdistusta ja siihen selkeä syy.

Vierailija
12/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ahdistusta aiheuttaa epävarmuus. Lapsena minua pidettiin vähän outolintuna ja en pysty pahimmillani näkemään, miten käyttäydyn ja jos saano kommenttia siitä, niin lukkiudun ja ahdistun. Uskon oikeasti, että maailma on minua vastaan. Viimeksi toissapäivänä sain ahdistuskohtauksen. Ei siihen auta, kuin lepo ja asioiden keskittäminen arkiasioihin. Ihan vaan keskittyy vaikka pyykinpesuun ja uskottelee itselleen, että kyllä tämä parin päivän päästä rauhoittuu. 

Sain joskus teininä 5 kpl lääkäriltä ahdistukseen pillereitä ja jo yksi tabletti tehosi. En enempää niitä saanut, kun kuulema aiheuttivat riippuvuutta, joten ko. lääke lopetettiin. Muut lääkkeet eivät ole tehonneet. Lähinnä vain puurouttaneet aivot ja siitä on syntynyt vain enemmän ahdistusta.

Vierailija
13/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan vaan. Osaavat siellä sanoa, mikä tehoaa. Jos olet töissä, niin mene työterkkarin kautta. Saatat saada sen Kela-korvauksella. 

Vierailija
14/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä milloinkin. Joskus toljotan koko illan tyhjänpäiväisiä telkkariohjelmia, en vain kestä ajatella mitään, enkä jaksa tehdä mitään. Joskus lähden pitkälle lenkille metsään, halailen puita ja istun kannonnokassa. Joskus lähden talsimaan lumikengillä. Näillä lenkeillä saatan itkeä kunnon räkäitkua, jostain syystä itkeminen helpottaa oloa. Joskus auttaa lukeminen, mitä jännempi kirja, sitä parempi. Silloin kun on rahaa, tilaan ajan johonkin hoitoon, esim. hierontaan, vyöhyketerapiaan, aromaterapiaan, hoidon jälkeen ahdistus on tiessään.

Haaveilen, että asuisin joskus järven rannassa ja mulla olisi savusauna. Voisin saunoa ja sitten pulahtaa aina välillä järveen. Se on parasta mitä tiedän. 

Ahdistusta mulla pahentaa koko päivän viettäminen sisällä, kaupoissa käyminen, sukulaisten tapaaminen, "pakkovierailut", runsashiilarinen ruoka, huonot yöunet, stressi, hoitamattomat asiat. 

Vierailija
15/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen on aina jokin syy, siksi se pitäisi onkia esiin.

Ahdistus on oire.

Vierailija
16/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä milloinkin. Joskus toljotan koko illan tyhjänpäiväisiä telkkariohjelmia, en vain kestä ajatella mitään, enkä jaksa tehdä mitään. Joskus lähden pitkälle lenkille metsään, halailen puita ja istun kannonnokassa. Joskus lähden talsimaan lumikengillä. Näillä lenkeillä saatan itkeä kunnon räkäitkua, jostain syystä itkeminen helpottaa oloa. Joskus auttaa lukeminen, mitä jännempi kirja, sitä parempi. Silloin kun on rahaa, tilaan ajan johonkin hoitoon, esim. hierontaan, vyöhyketerapiaan, aromaterapiaan, hoidon jälkeen ahdistus on tiessään.

Haaveilen, että asuisin joskus järven rannassa ja mulla olisi savusauna. Voisin saunoa ja sitten pulahtaa aina välillä järveen. Se on parasta mitä tiedän. 

Ahdistusta mulla pahentaa koko päivän viettäminen sisällä, kaupoissa käyminen, sukulaisten tapaaminen, "pakkovierailut", runsashiilarinen ruoka, huonot yöunet, stressi, hoitamattomat asiat. 

Sulla on aika selvästi ahdistuksen syynä yliaktiivinen sympaattinen hermosto.

Kaikki mitä luettelit aktivoi parasympaattisen hermoston ja lievittää sen takia sun ahdistusta.

Sitä voi opetella manipuloimaan itse, googleta.

Vierailija
17/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika selvästi ahdistuksen syynä yliaktiivinen sympaattinen hermosto.

Kaikki mitä luettelit aktivoi parasympaattisen hermoston ja lievittää sen takia sun ahdistusta.

Sitä voi opetella manipuloimaan itse, googleta.

Niinkö? Kiitos, pitääpä tutkia asiaa. Näin vaan tästä palstasta on usein hyötyäkin. 

Vierailija
18/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään ja siksipä kuolema käykin monesti mielessä

Vierailija
19/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistukseen on aina jokin syy, siksi se pitäisi onkia esiin.

Ahdistus on oire.

Tämä on totta, tosin uskon itselläni ahdistuksen johtuvan jostain rakenteellisesta viasta aivoissa tms koska se alkoi jo päiväkoti-ala-astevaiheessa ennen kuin elämässäni oli tapahtunut mitään mullistavaa. Terapiaa en ole saanut, ainoastaan käyntejä psykiatrisella sairaanhoitajalla joka ei kuulemma saa edes varsinaisesti neuvoa mitään, kuunnella vain. Kuunteluapu ei ole auttanut ja reseptejä bentsoihin en ole saanut, mikä voi tosin olla ihan hyväkin koska olen erittäin helposti addiktoituva tarratessani kaikkeen helpotusta tuovaan kuin pelastusrenkaaseen.

Voisin kyllä yrittää josko työterveydessä olisi enemmän resursseja auttaa. Yksityinen terapia on ihan hirvittävän kallista...

AP

Vierailija
20/37 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kemikaaleja parhaiten auttaa kylpylät, tai jos sinne ei pääse niin kuuma kylpy tai sauna, hieronta vaikka koneella. Isochroniset äänet auttaa myös mulla. Joka ilta hieron jalkapohjan akupisteet.